Anonym skriver:
Godt at høre de har det godt under omstændighederne!
Var indlagt til obs. i fredags, netop fordi de troede det var svangerskabsforgiftning, men intet i prøverne tyder på det. Så det er egentligt lidt det der er frustrende for mig.
Kan nikke genkendende til alt undtagen mavesyren.
Jeg røg ind og ud af sygehuset, indlæggelser og blodprøver og skanninger i massevis, lægerne kunne ikke konstatere svangerskabsforgiftning, jeg opfyldte ikke kriterierne, men de kunne ikke styre mit blodtryk på trods af massive mængder blodtryksnedsættende medicin.
Jordemødrene ville gerne have, at jeg fik kejsersnit, lægerne ville have naturlig fødsel, specialeansvarlige overlæge ville helst trække mig til termin, men natten til 37+1 havde jeg en jordemoder siddende ved min side, hvor hun monitorerer mit blodtryk hver halve time, og om morgenen fraskrev jordemødrene sig alt ansvar, de turde ikke mere, og så stillede teamet på min stue og informerede mig om kejsersnit, og en halv time senere var det så en realitet.
Efter forløsningen falder mit blodtryk til normalt, hvilket er bevis på svangerskabsforgiftning, men jeg havde ikke andre målbare gener, ingen synsforstyrrelser, ingen brystsmerter, ingen positive blodprøver, intet graverende i urinen. Alligevel fik jeg diagnosen magnu gradu, det vil sige i svær grad.
Efterfølgende blev vi overflyttet til Universitetshospitalet, da mit barn var meget lille og uudviklet, og mit blodtryk igen reagerede stigende.
Jeg lå der på stue med en pige fra mit hjemsygehuset, der nåede et hak længere ud - hun nåede at få kramper på operationslejet, men havde lidt flere symptomer forud for kejsersnittet.
Det var en rigtig hård periode at komme igennem, men både mor og barn har det godt i dag, min basse er endda betydeligt større end gennemsnittet og har ingen men.