Ville/ville ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Diosa85 skriver:

Jeg vil først og fremmest gerne frabede mig spydige kommentarer af nogen art. 

Jeg har jo lille T på lige knap 8 mdr. Nu kommer foråret og det er derfor begyndt at blive godt lunt i vejret så vi triller mange hyggelige ture i barnevognen. 

Der sker bare det at de fleste gange falder han i søvn på vejen og når jeg kommer hjem og jeg skal bærer ham op for at lægge ham på altanen så vågner han 9 ud af 10 gange og vil ikke sove igen selvom han kun har sovet i 15-20 min og resulterer derfor i ekstrem overtræthed. 

Når han ligger i voksiposen er han nem at rykke. Men igen, nu er det begyndt at blive godt lunt i vejret så den er ved at være alt for varm for ham. Så han har somregel kørepose og dyne over sig. 

Nu er tanken så, for at han ikk skal afbrydes i sin søvn har jeg tænkt om jeg kan tænde babyalarmerne og lade ham stå i opgangen. Jeg bor i stuen, så kan hurtigt komme til ham og det er kun en 3 (st, 1, 2) etagers ejendom. Opgangen er dejlig kølig. Jeg er den yngste i opgangen med mine 31 år, resten er 45+ og har ingen børn selv. Opgangen er ligeledes aflåst. Altså det er dørtelefonen system så der kan ikke komme alle mulige underlige typer ind. 

Hvad siger i? Ville i turde lade ham stå i opgangen? Jeg er meget i tvivl. 

Jo overfor ikke, men kan du ikke bare stille ham udenfor med babyalarm. Hvis du bor i Stuen kunne det måske være lige under dit vindue. Er du utryg, kan du jo sidde der og holde øje hver gang der er lyd i alarmen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2016

EnGodMor

Kan godt se alle har skrevet at de godt turde lade deres barn stå nede i opgangen. 

Og med dit billede tænkte jeg os, ja klart ville jeg lade mit barn stå der, men så alligevel ikke.

Og jep jeg ER  en hønemor, og tænker HVIS der nu skulle ske noget, ville jeg aldrig  tilgive mig selv. 

Jeg ville hellere lige gå en lille ekstra tur, så barnet faldt i dyb søvn, og når jeg kom hjem, så ville jeg tage overdelen / kalechen af  barnevognstellet og løfte overdelen op, og ud på tressen

Anmeld Citér

18. marts 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Diosa85 skriver:

det er helt lovligt. Må bare ikk dække for brandalarmen der hænger på væggen. Men det gør jeg heller ikke.  Der hvor barnevognen står er beregnet til barnevogne generelt  

vi har ingen baggård Eller går generelt. Kun en stor parkeringsplads og der vil jeg ikk have ham stående. Så har vi en stor græsplæne på den anden side. Men der er mange børn der spiller bold og løber og leger deromme her når foråret/sommeren kommer. Så ville føle jeg skulle holde vagt hele tiden 

Jeg ville ikke have nogen skrubler ved det. Medmindre de andre larmer lige så meget som er børn der spiller bold. Jeg ville ikke kunne have Gjort det i vores opgang da vi boede der. 

Men jeg synes bare du skal gøre det. Så længe du har babyalarm på, så kan der jo ikke ske noget.

Anmeld Citér

18. marts 2016

Diosa85

Roselil skriver:

Jo overfor ikke, men kan du ikke bare stille ham udenfor med babyalarm. Hvis du bor i Stuen kunne det måske være lige under dit vindue. Er du utryg, kan du jo sidde der og holde øje hver gang der er lyd i alarmen.

Der er mange børn der løber og leger deromme. Plus det er en "høj" stue. Så det er ikke lige ud til plænen så kan ikk bare stille ham under et vindue. Det er list kringlet. Derfor er opgangen alternativet. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Stimap

Jeg har boet i samme type bolig som dig, med min søn fra han var 0-8 mdr.. Jeg boede dog på 2. sal. Min søn stod altid og sov i opgangen, når vi kom hjem fra tur, han vågnede nemlig også i forsøget på, at få ham op på altanen :-) Jeg forsikrede mig dog om at det var i orden med udlejer. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

modesty

Diosa85 skriver:

Jeg vil først og fremmest gerne frabede mig spydige kommentarer af nogen art. 

Jeg har jo lille T på lige knap 8 mdr. Nu kommer foråret og det er derfor begyndt at blive godt lunt i vejret så vi triller mange hyggelige ture i barnevognen. 

Der sker bare det at de fleste gange falder han i søvn på vejen og når jeg kommer hjem og jeg skal bærer ham op for at lægge ham på altanen så vågner han 9 ud af 10 gange og vil ikke sove igen selvom han kun har sovet i 15-20 min og resulterer derfor i ekstrem overtræthed. 

Når han ligger i voksiposen er han nem at rykke. Men igen, nu er det begyndt at blive godt lunt i vejret så den er ved at være alt for varm for ham. Så han har somregel kørepose og dyne over sig. 

Nu er tanken så, for at han ikk skal afbrydes i sin søvn har jeg tænkt om jeg kan tænde babyalarmerne og lade ham stå i opgangen. Jeg bor i stuen, så kan hurtigt komme til ham og det er kun en 3 (st, 1, 2) etagers ejendom. Opgangen er dejlig kølig. Jeg er den yngste i opgangen med mine 31 år, resten er 45+ og har ingen børn selv. Opgangen er ligeledes aflåst. Altså det er dørtelefonen system så der kan ikke komme alle mulige underlige typer ind. 

Hvad siger i? Ville i turde lade ham stå i opgangen? Jeg er meget i tvivl. 

Ja, hvorfor skulle du ikke kunne det?

Anmeld Citér

18. marts 2016

Diosa85

EnGodMor skriver:

Kan godt se alle har skrevet at de godt turde lade deres barn stå nede i opgangen. 

Og med dit billede tænkte jeg os, ja klart ville jeg lade mit barn stå der, men så alligevel ikke.

Og jep jeg ER  en hønemor, og tænker HVIS der nu skulle ske noget, ville jeg aldrig  tilgive mig selv. 

Jeg ville hellere lige gå en lille ekstra tur, så barnet faldt i dyb søvn, og når jeg kom hjem, så ville jeg tage overdelen / kalechen af  barnevognstellet og løfte overdelen op, og ud på tressen

Det kan jeg så ikke lige. Har dårlig skulder. Så kan ikk bærer en kasse med barn i op af trapperne. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Diosa85

Stimap skriver:

Jeg har boet i samme type bolig som dig, med min søn fra han var 0-8 mdr.. Jeg boede dog på 2. sal. Min søn stod altid og sov i opgangen, når vi kom hjem fra tur, han vågnede nemlig også i forsøget på, at få ham op på altanen :-) Jeg forsikrede mig dog om at det var i orden med udlejer. 

Er slet ikke i tvivl om at det er ok med udlejer. (Bor i ejerlejlighed, så der er ingen) han må bare ikk stå foran røgalarmen hvilket han heller ikke gør. Pladsen han står på er beregnet til barnevogne 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Diosa85

modesty skriver:

Ja, hvorfor skulle du ikke kunne det?

Ved det ikke. Vil bare gerne gøre det rigtige for min dreng. Så derfor jeg spørger til jeres mening 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.