Ville/ville ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det ok ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.019 visninger
28 svar
12 synes godt om
18. marts 2016

Diosa85

Jeg vil først og fremmest gerne frabede mig spydige kommentarer af nogen art. 

Jeg har jo lille T på lige knap 8 mdr. Nu kommer foråret og det er derfor begyndt at blive godt lunt i vejret så vi triller mange hyggelige ture i barnevognen. 

Der sker bare det at de fleste gange falder han i søvn på vejen og når jeg kommer hjem og jeg skal bærer ham op for at lægge ham på altanen så vågner han 9 ud af 10 gange og vil ikke sove igen selvom han kun har sovet i 15-20 min og resulterer derfor i ekstrem overtræthed. 

Når han ligger i voksiposen er han nem at rykke. Men igen, nu er det begyndt at blive godt lunt i vejret så den er ved at være alt for varm for ham. Så han har somregel kørepose og dyne over sig. 

Nu er tanken så, for at han ikk skal afbrydes i sin søvn har jeg tænkt om jeg kan tænde babyalarmerne og lade ham stå i opgangen. Jeg bor i stuen, så kan hurtigt komme til ham og det er kun en 3 (st, 1, 2) etagers ejendom. Opgangen er dejlig kølig. Jeg er den yngste i opgangen med mine 31 år, resten er 45+ og har ingen børn selv. Opgangen er ligeledes aflåst. Altså det er dørtelefonen system så der kan ikke komme alle mulige underlige typer ind. 

Hvad siger i? Ville i turde lade ham stå i opgangen? Jeg er meget i tvivl. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Diosa85 skriver:

Jeg har jo lille T på lige knap 8 mdr. Nu kommer foråret og det er derfor begyndt at blive godt lunt i vejret så vi triller mange hyggelige ture i barnevognen. 

Der sker bare det at de fleste gange falder han i søvn på vejen og når jeg kommer hjem og jeg skal bærer ham op for at lægge ham på altanen så vågner han 9 ud af 10 gange og vil ikke sove igen selvom han kun har sovet i 15-20 min og resulterer derfor i ekstrem overtræthed. 

Når han ligger i voksiposen er han nem at rykke. Men igen, nu er det begyndt at blive godt lunt i vejret så den er ved at være alt for varm for ham. Så han har somregel kørepose og dyne over sig. 

Nu er tanken så, for at han ikk skal afbrydes i sin søvn har jeg tænkt om jeg kan tænde babyalarmerne og lade ham stå i opgangen. Jeg bor i stuen, så kan hurtigt komme til ham og det er kun en 3 (st, 1, 2) etagers ejendom. Opgangen er dejlig kølig. Jeg er den yngste i opgangen med mine 31 år, resten er 45+ og har ingen børn selv. Opgangen er ligeledes aflåst. Altså det er dørtelefonen system så der kan ikke komme alle mulige underlige typer ind. 

Det ville jeg uden tvivl.
Du kan jo lynhurtigt være hos ham når han vågner.

Mhs til voksiposen vil jeg dog anbefale at købe en sommer dyne til den, så kan den også bruges forår/efterår. - Om sommeren er den stadig for varm for min datter, så det bruger jeg maks et tæppe til hende.. Men det er altså guld hver, herhjemme at den kan bruges et par måneder længere

Anmeld Citér

18. marts 2016

sol_og_sommer_<3

Jeg tænker at hvis dit barn falder i søvn kan du måske forlænge din gåtur lidt? 

Og ellers ja, det sker der nok ikke noget ved 

Anmeld Citér

18. marts 2016

mpr

Diosa85 skriver:

Nu ved jeg ikke hvor du bor, så det er selvfølgelig også at have med i overvejelserne. 

Her hvor jeg bor ved jeg der er forbud imod at have barnevogne i opgangen, men rigtig mange med spædbørn, har vognen til at stå lige ude foran hoved døren nede foran opgangen, uden problemer. Du bor i stuen, så kan ikke se det store problem hvis du bare har tændt for baby alarmen Men igen det afhænger jo af om du ligger i lejlighed lige ud til befærdet vej, eller som jeg bord i et gård miljø hvor der ikke er mange mennesker hele tiden  

Anmeld Citér

18. marts 2016

Diosa85

MummiT skriver:

Det ville jeg uden tvivl.
Du kan jo lynhurtigt være hos ham når han vågner.

Mhs til voksiposen vil jeg dog anbefale at købe en sommer dyne til den, så kan den også bruges forår/efterår. - Om sommeren er den stadig for varm for min datter, så det bruger jeg maks et tæppe til hende.. Men det er altså guld hver, herhjemme at den kan bruges et par måneder længere

Der er allerede sommerdyne i. Har slet ikke vinterdyne. Han er bare en meget varm dreng generelt.  I vinters havde han elefanthue, uldbody og uldbukser på også strømper. Nu har han kun lige en hjelmhue, alm body og strømpebukser på og alligevel er han meget varm. 

Kan nemlig lynhurtigt være der. Der er maks 20 trappetrin ned til ham. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Diosa85

...<3... skriver:

Jeg tænker at hvis dit barn falder i søvn kan du måske forlænge din gåtur lidt? 

Og ellers ja, det sker der nok ikke noget ved 

Kunne måske godt forlænge gåturene. Men gider heller ikke traske rundt i 2-3 timer når han er faldet i søvn. Så spændende er min by heller ikke 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Diosa85

mpr skriver:

Nu ved jeg ikke hvor du bor, så det er selvfølgelig også at have med i overvejelserne. 

Her hvor jeg bor ved jeg der er forbud imod at have barnevogne i opgangen, men rigtig mange med spædbørn, har vognen til at stå lige ude foran hoved døren nede foran opgangen, uden problemer. Du bor i stuen, så kan ikke se det store problem hvis du bare har tændt for baby alarmen Men igen det afhænger jo af om du ligger i lejlighed lige ud til befærdet vej, eller som jeg bord i et gård miljø hvor der ikke er mange mennesker hele tiden  

Der er ingen forbud mod barnevogn i opgangen her. Så længe den ikke står til gene for andre. Og det er en meget rummelig opgang vi har. Der er plads til to store barnevogne med siden af hinanden og stadig meget plads.  Ville ikke ture stille ham ude foran opgangen ihvertfald. Bor ikke ud til befærdet vej. Men ud til en parkeringsplads. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

sol_og_sommer_<3

Diosa85 skriver:

Kunne måske godt forlænge gåturene. Men gider heller ikke traske rundt i 2-3 timer når han er faldet i søvn. Så spændende er min by heller ikke 

Hehe nej jeg tænkte bare at når man kun har sovet i 15-20 min vågner man nemt igen, for der er søvnen ikke så dyb endnu 

Måske hvis du gik lidt længere ville søvnen være mere tung og dyb, og der ville måske være mindre risiko for at han vågner  men det kan jo selvfølgelig være meget forskelligt fra barn til barn

Anmeld Citér

18. marts 2016

Diosa85

...<3... skriver:

Hehe nej jeg tænkte bare at når man kun har sovet i 15-20 min vågner man nemt igen, for der er søvnen ikke så dyb endnu 

Måske hvis du gik lidt længere ville søvnen være mere tung og dyb, og der ville måske være mindre risiko for at han vågner  men det kan jo selvfølgelig være meget forskelligt fra barn til barn

Nåh på den måde. Jamen det har jeg skam allerede prøvet. Han reagerer og vågner når han løftes (men mindre han er i voksien altså). Skal virkelig ramme det helt rigtige tidspunkt for at kunne tage ham op uden han vågner eller i det mindste kan rokkes i søvn igen på altanen. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

san

Jeg det syntes jeg godt du kan, den er jo aflåst opgangen men spørg dig selv, hvordan du selv har det med det ... Og hvis du syntes det er okay han står der, så skal du da bare gøre det ... Man søger altid efter svar, på om det er det rigtig at gør ( også mig ) men nu er jeg bare kommet frem til, at hvad jeg syntes der er det rigtige, er rigtig nok  det andet gav mig lidt stress... God weekend til dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.