Ville/ville ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2016

Diosa85

san skriver:

Jeg det syntes jeg godt du kan, den er jo aflåst opgangen men spørg dig selv, hvordan du selv har det med det ... Og hvis du syntes det er okay han står der, så skal du da bare gøre det ... Man søger altid efter svar, på om det er det rigtig at gør ( også mig ) men nu er jeg bare kommet frem til, at hvad jeg syntes der er det rigtige, er rigtig nok  det andet gav mig lidt stress... God weekend til dig 

Det har du da også ret i.  Men som førstegangsmor så vil man jo bare som du siger gerne gøre det rigtige.  

Tror jeg lader ham stå i opgangen næste gang med alarmer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2016

san

Diosa85 skriver:

Det har du da også ret i.  Men som førstegangsmor så vil man jo bare som du siger gerne gøre det rigtige.  

Tror jeg lader ham stå i opgangen næste gang med alarmer. 

Ja man vil så, jeg er også førstgangs mor, så ved hvad du mener.. Men er sikker på du gør det helt rigtige  

Anmeld Citér

18. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Det vurderer du bedst selv, tænker jeg.

Det ville ikke generer mig det fjerneste - her kommer baby til at sove nede i gården. Jeg har tre etager ned - kunne ikke drømme om at begynde at vække hende for at slæbe hende med op, hvis hun sov dejligt...

Heldigvis lever vi jo ikke i et land, hvor der sådan generelt er tradition for at gå og stjæle andres babyer... 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Diosa85

Nu har jeg lige taget et billede af opgangen så i kan se hvordan den ser ud 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

18. marts 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Diosa85 skriver:

Jeg vil først og fremmest gerne frabede mig spydige kommentarer af nogen art. 

Jeg har jo lille T på lige knap 8 mdr. Nu kommer foråret og det er derfor begyndt at blive godt lunt i vejret så vi triller mange hyggelige ture i barnevognen. 

Der sker bare det at de fleste gange falder han i søvn på vejen og når jeg kommer hjem og jeg skal bærer ham op for at lægge ham på altanen så vågner han 9 ud af 10 gange og vil ikke sove igen selvom han kun har sovet i 15-20 min og resulterer derfor i ekstrem overtræthed. 

Når han ligger i voksiposen er han nem at rykke. Men igen, nu er det begyndt at blive godt lunt i vejret så den er ved at være alt for varm for ham. Så han har somregel kørepose og dyne over sig. 

Nu er tanken så, for at han ikk skal afbrydes i sin søvn har jeg tænkt om jeg kan tænde babyalarmerne og lade ham stå i opgangen. Jeg bor i stuen, så kan hurtigt komme til ham og det er kun en 3 (st, 1, 2) etagers ejendom. Opgangen er dejlig kølig. Jeg er den yngste i opgangen med mine 31 år, resten er 45+ og har ingen børn selv. Opgangen er ligeledes aflåst. Altså det er dørtelefonen system så der kan ikke komme alle mulige underlige typer ind. 

Hvad siger i? Ville i turde lade ham stå i opgangen? Jeg er meget i tvivl. 

Her boede vi på 2. Sal. Uden altan eller andet. Vi havde dog en baggård hun kunne stå i. I starten var jeg lidt imod det, men hun sov godt og længere når hun stod ude. 

Har I mulighed for en baggård eller andet er det at foretrække, men ellers er opgangen fin. 

Forhør dig om det er "lovligt" i fortold til brandvej mv. Sådan rent praktisk. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

lineog4

Mine to yngste har stået i baggården og jeg har længere ned, og med den sidste gav babyalarmen endda op da han var ca 2 år og jeg nægtede at betale for en ny, så det var med åben vindue og kigge til ham ud af vinduet ca hvert 10. Minut.

jeg ville selv vælge gård frem for opgang men det er fordi jeg tror mine ville vågne i en opgang.

Anmeld Citér

18. marts 2016

Diosa85

SDD skriver:

Her boede vi på 2. Sal. Uden altan eller andet. Vi havde dog en baggård hun kunne stå i. I starten var jeg lidt imod det, men hun sov godt og længere når hun stod ude. 

Har I mulighed for en baggård eller andet er det at foretrække, men ellers er opgangen fin. 

Forhør dig om det er "lovligt" i fortold til brandvej mv. Sådan rent praktisk. 

det er helt lovligt. Må bare ikk dække for brandalarmen der hænger på væggen. Men det gør jeg heller ikke.  Der hvor barnevognen står er beregnet til barnevogne generelt  

vi har ingen baggård Eller går generelt. Kun en stor parkeringsplads og der vil jeg ikk have ham stående. Så har vi en stor græsplæne på den anden side. Men der er mange børn der spiller bold og løber og leger deromme her når foråret/sommeren kommer. Så ville føle jeg skulle holde vagt hele tiden 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Diosa85

lineog4 skriver:

Mine to yngste har stået i baggården og jeg har længere ned, og med den sidste gav babyalarmen endda op da han var ca 2 år og jeg nægtede at betale for en ny, så det var med åben vindue og kigge til ham ud af vinduet ca hvert 10. Minut.

jeg ville selv vælge gård frem for opgang men det er fordi jeg tror mine ville vågne i en opgang.

Se svar ovenfor 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Christine

Diosa85 skriver:

Jeg vil først og fremmest gerne frabede mig spydige kommentarer af nogen art. 

Jeg har jo lille T på lige knap 8 mdr. Nu kommer foråret og det er derfor begyndt at blive godt lunt i vejret så vi triller mange hyggelige ture i barnevognen. 

Der sker bare det at de fleste gange falder han i søvn på vejen og når jeg kommer hjem og jeg skal bærer ham op for at lægge ham på altanen så vågner han 9 ud af 10 gange og vil ikke sove igen selvom han kun har sovet i 15-20 min og resulterer derfor i ekstrem overtræthed. 

Når han ligger i voksiposen er han nem at rykke. Men igen, nu er det begyndt at blive godt lunt i vejret så den er ved at være alt for varm for ham. Så han har somregel kørepose og dyne over sig. 

Nu er tanken så, for at han ikk skal afbrydes i sin søvn har jeg tænkt om jeg kan tænde babyalarmerne og lade ham stå i opgangen. Jeg bor i stuen, så kan hurtigt komme til ham og det er kun en 3 (st, 1, 2) etagers ejendom. Opgangen er dejlig kølig. Jeg er den yngste i opgangen med mine 31 år, resten er 45+ og har ingen børn selv. Opgangen er ligeledes aflåst. Altså det er dørtelefonen system så der kan ikke komme alle mulige underlige typer ind. 

Hvad siger i? Ville i turde lade ham stå i opgangen? Jeg er meget i tvivl. 

Jeg synes det lyder sikkert nok! Er dog selv mega pylret og kan godt lide at tjekke til de små når de sover. Men synes ikke det loser uansvarligt overhovedet.

Men mon ikke han bliver vækket ofte derude? Synes alt larmer i en opgang 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Diosa85

Christine skriver:

Jeg synes det lyder sikkert nok! Er dog selv mega pylret og kan godt lide at tjekke til de små når de sover. Men synes ikke det loser uansvarligt overhovedet.

Men mon ikke han bliver vækket ofte derude? Synes alt larmer i en opgang 

Tjekkede meget til T da han var helt lille. Men nu når han er blevet så stor så gør jeg ikke. Ved jeg nok skal høre ham hvis der er noget 

Der er meget stille i vores opgang. Som sagt så er det 45+ der bor her uden børn så der er ikke nogen der løber og skriger i opgangen. Og de alle ved at jeg har en lille en så de viser i forvejen utrolig meget hensyn når der er børnebørn på besøg osv. Så tror ikk han ville vågne. Plus hsn sover tungt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.