Nu er mit barn nummer to ikke planlagt, men når hun kommer til verden så er der 5 år og 3 måneder mellem hende og op til min søn.
Jeg synes ikke aldersforskellen er for stor, tværtimod. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der kommer til at ske, men min søn har indtil nu en rigtig god forståelse af hvad der foregår. Som fx "Bare rolig mor, du er kun tyk fordi du har en baby i maven" 

Ej, jeg forventer selvfølgelig en form for reaktion, alt andet ville næsten være for underligt når han nu har været vant til at have mig for sig selv i 5 år. Men da han fik at vide han skulle være storebror blev han så glad. Og da jeg fortalte at det var en lillesøster der kom, smilte han så kærligt og proklamerede at han aldrig ville drille sin lillesøster og med det samme sagde han, så kommer vi til at bo to piger og to drenge her 
Jeg tror i hvert fald at mange ting bliver nemmere at tackle, da han er så stor at han ville kunne forstå det, selvom det er træls.
Jeg har i hvert fald aldrig drømt om at få børn tæt på hinanden, jeg har altid ønsket en vis aldersforskel. Jeg kommer selv ud af en kæmpe søskendeflok, hvor jeg er efternøler med en aldersforskel mellem 10 og 18 år fra mig og op til mine søskende. Det har aldrig været et problem - jeg har bare nydt at blive så forkælet 
Anmeld
Citér