Alder mellem børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2016

Mom2Two

Morogbarn skriver:

Jeg ved dette tema har været oppe før, men hvad er den ideelle aldersforskel mellem jeres børn og hvorfor? 

Jeg har 13 måneder imellem mine to drenge, der kommer til a være 2,5 år imellem ham i maven og den yngste jeg elsker det bånd mine to drenge har, de er så gode venner, for det meste Hahahaha 

jeg syntes MAX 3 år... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2016

serinasmor

Morogbarn skriver:

Jeg ved dette tema har været oppe før, men hvad er den ideelle aldersforskel mellem jeres børn og hvorfor? 

Jeg synes det er et lidt sjovt spørgsmål ingen har jo prøvet anden aldersforskel end netop den de har hjemme hos dem selv - og den aldersforskel vil derfor altid være perfekt i deres øjne  

Her får vi 6,5 år imellem vores og jeg ville ikke ønske det anderledes 

Anmeld Citér

15. marts 2016

LLT.

Morogbarn skriver:

Jeg tror ikke på at den ideelle aldersforskel findes, for det kan man på forhånd aldrig vide  her har vi mellem nr 1 og 2: 2 år og 1 mdr mellem nr 2 og 3: 2 år 6mdr og mellem nr 1 og 3: 4 år og 7 mdr.

Det har da i perioder været hårdt, men ikke noget særligt, nr 1 er da klart mere forstående og selvhjulpen omkring nr 3, men nr 2 og 3 har bare noget helt særligt sammen omkring legeralationer  så hos os er der ingen perfekt aldersforskel.

Anmeld Citér

15. marts 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg har selv 2 søskende, hvor der er 6 år mellem min søster og jeg og hele 11 år mellem min bror og jeg.... 

Men som min mor sagde, min søster skulle have været kommet noget før, og min lillebror skulle slet ikke været kommet  Jeg har savnet at vi var tættere på hinanden...

Jeg har selv to børn, og der er 21 mdr imellem, og det var bestemt ikke planlagt, men jeg ser frem til at de forhåbentligt får lidt mere glæde af hinanden når de bliver ældre... Det er begyndt lidt nu, hvor storesøster er 2,6 og lillebror 8 mdr.. Han er ihvertfald VILD med hende 

Men alt i alt, så er det bare ikke altid man selv kan "bestemme" hvornår de små skal komme, nogle bliver hurtigt gravide og andre må kæmpe med det, så tror alt i alt man bare skal være lykkelig for at de trods alt kommer, uanset hvor mange år og mdr der er imellem.. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

MorDk

Vi har 2 år mellem vores. Begge unger er fra september. Der er 3 dage mellem deres fødselsdage. Vi synes jo det er en perfekt aldersforeskel. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym

Jeg tror ikke på den ideelle aldersforskel. 

Her har vi 15 mdr mellem nr 1 og 2. Der er knap 5 år mellem 2 & 3. 

Jeg synes ikke det var hårdt da de ældste var små men vi fandthurtigt ud af at barn nr 2 var anderledes og er i dag diagnosticeret hvilket har trukket tænder ud for vores lille familie samt ødelæggende for den ældste. Hun er i den grad blevet overset i en alder hvor lillebror har tiltrukket alt opmærlsomheden (ubevidst) og trukket alt vores energi fordi han var og stadig er tung at danse med. Men han kan jo ikke gøre for det men storesøster har betalt en stor pris for det. 

Så med den baggrund og kunne jeg gøre det om så ville jeg aldrig få børn så tæt på hinanden da man jo af gode grunde ikke ved hvad man "ende ud med". 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Dorthe1986

Nu er mit barn nummer to ikke planlagt, men når hun kommer til verden så er der 5 år og 3 måneder mellem hende og op til min søn.

Jeg synes ikke aldersforskellen er for stor, tværtimod. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der kommer til at ske, men min søn har indtil nu en rigtig god forståelse af hvad der foregår. Som fx "Bare rolig mor, du er kun tyk fordi du har en baby i maven"

Ej, jeg forventer selvfølgelig en form for reaktion, alt andet ville næsten være for underligt når han nu har været vant til at have mig for sig selv i 5 år. Men da han fik at vide han skulle være storebror blev han så glad. Og da jeg fortalte at det var en lillesøster der kom, smilte han så kærligt og proklamerede at han aldrig ville drille sin lillesøster og med det samme sagde han, så kommer vi til at bo to piger og to drenge her

Jeg tror i hvert fald at mange ting bliver nemmere at tackle, da han er så stor at han ville kunne forstå det, selvom det er træls.

Jeg har i hvert fald aldrig drømt om at få børn tæt på hinanden, jeg har altid ønsket en vis aldersforskel. Jeg kommer selv ud af en kæmpe søskendeflok, hvor jeg er efternøler med en aldersforskel mellem 10 og 18 år fra mig og op til mine søskende. Det har aldrig været et problem - jeg har bare nydt at blive så forkælet

Anmeld Citér

15. marts 2016

Loa

Som stort set alle andre skriver, så tror jeg ikke man kan udtale sig om det, medmindre man har prøvet begge dele selv.

Vi får 6 år mellem vores. Delvist planlagt og delvist grundet omstændigheder.
Men jeg vælger at se på de positive sider ved det. Og jeg vælger at tro at de sagtens kan få glæde af hinanden og blive "venner", selvom de ikke er pseudotvillinger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.