Alder mellem børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.100 visninger
17 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. marts 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg ved dette tema har været oppe før, men hvad er den ideelle aldersforskel mellem jeres børn og hvorfor? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2016

Anonym

Morogbarn skriver:

Jeg ved dette tema har været oppe før, men hvad er den ideelle aldersforskel mellem jeres børn og hvorfor? 

Vi har 16 mdr. mellem vores drenge. Det var helt bevidst og vi er SÅ glade for det valg. De er nu 11 mdr. Og 2 år.   Personligt ( altså min helt personlige mening), syntes jeg max 3 år mellem, for de får mest glæde af hinanden. Men man bestemmer det jo helt selv. Og der kan være mange ting der spiller ind, for ens valg. 

Anmeld Citér

14. marts 2016

Anonym

Vi har 14 mdr imellem vores - også helt planlagt.. De er nu 21 mdr og 6 mdr og de har allerede meget glæde af hinanden. Jeg ville ikke ændre på noget og satser på at få en baby næste år til sommer eller max året efter om foråret

alderen er imod os så vi vil gerne nå en mere inden det bliver for meget af det gode

Anmeld Citér

14. marts 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har 3,9 år mellem thea og alberte. Ik helt planlagt med den store aldersforskel, men ih hvor er jeg glad for at de ik ligger tætter på hinanden aldersmæssigt. 

Thea er 7 1/2 år og alberte bliver 4 lige om snart. Jeg syntes det passer helt perfekt. Vh stine

Anmeld Citér

14. marts 2016

alenemor42

Der er 6 år imellem de 2 store. De er nu 15 og 21 og selv den ældste er flyttet hjemmefra er de tætte og har altid været det. Jeg har aldrig ønsket børn tæt på hinanden.

Så er der så efternøler en på 10 mdr ham knus elsker de begge.

Anmeld Citér

15. marts 2016

Benjamins'mor

Morogbarn skriver:

Ved ikke om vi har en ideel forskel, men der er 2 år og 9 mdr mellem vores. 

Det kan somme tider være hårdt, lige nu er de begge meget trodsige.

Den ældste er 5 år og 2 mdr, den yngste er 2 år og 5 mdr.

Anmeld Citér

15. marts 2016

Mullesmith

Morogbarn skriver:

Der er 5 år mellem vores tvillinger og så vores 1 måned gamle søn ville gerne have de store så selvhjulpen så muligt før næste skud på stammen men alligevel inden for en tidsperiode hvor de kan få noget ud af hinanden som søskende på er senere tidspunkt. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Sprit25

Jeg tror ikke man kan sige hvad den ideele aldersforskel er medmindre man har børn der er tæt på hinanden og børn der ikke er. Personligt er min datter 2 år og jeg er begyndt og synes vi er klar til en ny baby

Anmeld Citér

15. marts 2016

FruHolm <3

Morogbarn skriver:

De kloge siger der skal være min 3 år imellem , da de første 3 år har barnet brug for meget opmærksomhed,

min søn er 5 år og desværre ikk storebror endnu, men det håber vi han snart skal være 

jeg har selv søskende tæt på aldersmæssigt , vi var tætte som børn og nød da hinanden , men slet ikk tætte idag , er tættere med min ældre søskende der er meget ældre , fortæller alt det jeg nu går og holder hemmeligt til min søster der er 21 år ældre end mig ☺️

Selvom det ikk er så meget jeg holder hemlig 

Anmeld Citér

15. marts 2016

lineog4

Tror ikke der en universel ideel alder. Det handler om hvad mor og far vil. Jeg var på ingen måde parat til at sætte endnu et barn til verden da jeg sad med min babybtrold, var så optaget af hende, hver evig eneste lille ting hun gjorde skulle studeres. Kan huske jeg min mens udeblev da hun var 2 år og jeg græd som pisket ved tanken om jeg kunne være gravid for jeg var slet ikke færdig med kun at være mor til hende. Jeg blev parat et års tid efter og hun blev storesøster da hun var 3 1/2 - vi mistede hendes lillesøster, så hun blev først "rigtig" storesøster da hun var 4 1/2. De to er meget knyttede til hinanden på godt og ondt, de kan skændes så gardinerne blafrer og de kan finde støtte i hinanden når verden er svær. 

Jeg blev så gravid helt uden planlægning og der er lidt under 3 år mellem de to yngste. Og ærligt jeg synes jeg gik glip af noget med den mellemste føler han blev presset til at være stor for hurtigt - han var jo bare ikke lille tumling da jeg stod med en baby. De er også knyttede til hinanden og den mindste er stærkt knyttet til den største som er 7 år ældre - ja de er egentlig bare sådan en enhed, en børneflok. Selvom den store nu lige om lidt bliver officielt teenager, så leger hun med drengene, hun læser for dem, den mindste putter med hende... 

Har ikke selv søskende så ved jo intet om fremtiden, men jeg tænker min lille flok er aå heldige at de har en samler i storesøster og de vil aldrig hvis det står til hende få lov at splitte op.... Så for mig afhænger det ikke af alder, men mor og far og hvilke børn er det man får.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.