Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:
Har i forvejen en del fysisk at slås med, og har haft psykiske udfordringer i mange år men ikke noget som ikke var håndterbart
efter sidste fødsel troede vi jeg havde fået fødselsdepression og angst. Jeg har så nu fået at vide jeg nok har en emotionel personlighedsforstyrrelse med borderline træk
ved ikke hvad jeg skal føle og snakkede kort med min far om det, inden jeg skulle hente børn. Han ville snakke med min mor og har intet hørt. Manden sagde han ikke var overrasket og nu sidder jeg så her og ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv
har nok bare virkelig brug for støtte da jeg har stået meget alene og selv nu er der ikke meget at komme efter fra min mors side
overvejer at skrive til mine søstre da de begge har oplevet psykiske udfordringer på egen krop men er også så bange for at de skal dømme mig og vil ikke ødelægge vores gode forhold til hinanden
Jeg læste noget ganske klogt - synes jeg - på en angstside jeg selv er en del af, hvor en person også havde det svært med en ændret diagnose. En anden person skrev: "Husk, at du er den samme som før. Du har ikke ændret dig, det er blot din diagnose, der har."
Og det er jo rigtigt! Du er stadig den samme som du var inden diagnosen, nu er der blot sat ord på. Og nu hvor du har den, kan du forhåbentlig få målrettet hjælp og støtte på lige præcis de områder, der er behov for.
Jeg håber, at din familie kan rumme og støtte dig, så du kan finde dine ben at stå på igen.
Mange tanker herfra.
Anmeld
Citér