Personlighedsforstyrrelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Du har ikke borderline men borderline træk der er en forskel 

Husk endelig det 

Han brugte begge termer så gik ud fra det var det samme da han både omtalte det som emotionel personlighedsforstyrrelse, emotionel personlighedsforstyrrelse med borderline træk og borderline. Og på nettet så det også ud til at være det samme? Lidt forvirrende 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2016

Mhysa

Anonym skriver:

Han brugte begge termer så gik ud fra det var det samme da han både omtalte det som emotionel personlighedsforstyrrelse, emotionel personlighedsforstyrrelse med borderline træk og borderline. Og på nettet så det også ud til at være det samme? Lidt forvirrende 

Prøv at lade være med at tænke på det som enten-eller. Du har nogle personlighedstræk i større omfang end visse andre (men de fleste har en eller anden grad af det - nogle har 5%, nogle 20% etc).

Hvis du føler at disse træk er noget der giver dig problemer, er der nogle dygtige mennesker der kan give dig nogle redskaber til at hjælpe dig med at bearbejde dem, så de borderline-træk der giver problemer kan mindskes. Hvis ikke - så lev et godt og lykkeligt liv uden at tage dig af hvad en læge har sagt.

Du er ikke et dårligt menneske, diagnosen definerer ikke hvem du er, så jeg håber ikke du lader dig slå ud af den

Anmeld Citér

14. marts 2016

Heksemutter

Anonym skriver:

Har i forvejen en del fysisk at slås med, og har haft psykiske udfordringer i mange år men ikke noget som ikke var håndterbart 

efter sidste fødsel troede vi jeg havde fået fødselsdepression og angst. Jeg har så nu fået at vide jeg nok har en emotionel personlighedsforstyrrelse med borderline træk 

ved ikke hvad jeg skal føle og snakkede kort med min far om det, inden jeg skulle hente børn. Han ville snakke med min mor og har intet hørt. Manden sagde han ikke var overrasket og nu sidder jeg så her og ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv 

har nok bare virkelig brug for støtte da jeg har stået meget alene og selv nu er der ikke meget at komme efter fra min mors side  

overvejer at skrive til mine søstre da de begge har oplevet psykiske udfordringer på egen krop men er også så bange for at de skal dømme mig og vil ikke ødelægge vores gode forhold til hinanden  

Jeg fik samme diagnose for 6 år siden, og er i dag fuldstændig rask. Du må gerne skrive privat, hvis du har lyst.

Anmeld Citér

14. marts 2016

Anonym trådstarter

MissEm skriver:

Prøv at lade være med at tænke på det som enten-eller. Du har nogle personlighedstræk i større omfang end visse andre (men de fleste har en eller anden grad af det - nogle har 5%, nogle 20% etc).

Hvis du føler at disse træk er noget der giver dig problemer, er der nogle dygtige mennesker der kan give dig nogle redskaber til at hjælpe dig med at bearbejde dem, så de borderline-træk der giver problemer kan mindskes. Hvis ikke - så lev et godt og lykkeligt liv uden at tage dig af hvad en læge har sagt.

Du er ikke et dårligt menneske, diagnosen definerer ikke hvem du er, så jeg håber ikke du lader dig slå ud af den

Jeg tror mest det er pga min mor og hendes holdninger omkring borderline og tingene lyder mere farlige på papir. Har jo aldrig tænkt sådan om andre med borderline 

Anmeld Citér

14. marts 2016

Anonym trådstarter

Heksemutter skriver:

Jeg fik samme diagnose for 6 år siden, og er i dag fuldstændig rask. Du må gerne skrive privat, hvis du har lyst.

Tak  

Anmeld Citér

14. marts 2016

Mhysa

Anonym skriver:

Jeg tror mest det er pga min mor og hendes holdninger omkring borderline og tingene lyder mere farlige på papir. Har jo aldrig tænkt sådan om andre med borderline 

Det er helt klassisk at du dømmer dig selv 1000 gange hårdere end andre gør  

Og sådan behøver det ikke at være, du fortjener at blive glad.

Anmeld Citér

14. marts 2016

Anonym trådstarter

MissEm skriver:

Det er helt klassisk at du dømmer dig selv 1000 gange hårdere end andre gør  

Og sådan behøver det ikke at være, du fortjener at blive glad.

Tak og har du ret i, jeg er nok den hårdeste dommer, men har været vandt til det pga min mor, men overlægen mente bla det var pga min mor og min min opvækst jeg har borderline og en lille bitte smule arv 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Mhysa

Anonym skriver:

Tak og har du ret i, jeg er nok den hårdeste dommer, men har været vandt til det pga min mor, men overlægen mente bla det var pga min mor og min min opvækst jeg har borderline og en lille bitte smule arv 

Det lyder ikke helt forkert ud fra det du siger - hvis du er vokset op med en mor der er meget kritisk overfor dig, bliver din indre stemme det jo også - og ja, nogle mennesker er genetisk disponerede.

Men jeg synes helt sikkert du skal tage imod hvad du måtte få af tilbud, for en god psykolog kan virkelig få gjort noget ved den psykiske smerte det giver at tale så grimt til dig selv

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym trådstarter

Mhysa skriver:

Det lyder ikke helt forkert ud fra det du siger - hvis du er vokset op med en mor der er meget kritisk overfor dig, bliver din indre stemme det jo også - og ja, nogle mennesker er genetisk disponerede.

Men jeg synes helt sikkert du skal tage imod hvad du måtte få af tilbud, for en god psykolog kan virkelig få gjort noget ved den psykiske smerte det giver at tale så grimt til dig selv

Vil jeg helt sikkert, håber jeg kan komme i dat behandling da det skulle være utrolig godt  

Anmeld Citér

15. marts 2016

Mhysa

Anonym skriver:

Vil jeg helt sikkert, håber jeg kan komme i dat behandling da det skulle være utrolig godt  

Godt at høre og du er også velkommen til at skrive pb hvis du har lyst til at snakke om det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.