At takke nej til job!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Ja og nej jeg ved jeg gerne vil sige nej tak men ikke om man kan tillade sig det altså om jeg må sige nej

Tillade sig er én ting... om du må rent juridisk "må" kan du undersøge med A-kassen... 

Eller... som jeg nok ville gøre i dit sted... undlade at oplyse det nogen steder...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Det du selv har indbetalt er så en brøkdel af det du får udbetalt.... Det er statsligt finansieret lang det meste. 

Du nævnte ikke det med en fødselsdepression i første omgang, så det har vi jo ikke vidst. 

Men det lyder som om du har bestem dig - held og lykke med det. 

Jeg vil blot sige, at det sagtens kan blive en god arbejdsplads med en ny leder. Ofte er det det der gør at stemningen vender. Jeg synes du bør five det et forsøg og søge væk hvis det er ubehageligt. Det er ikke et fag hvor jobbene hænger på træerne- og det bidrager ikke til en god psyke at gå ledig derhjemme. Det er også en overvejelse...

Det ved jeg nu ikke... var til samtale mandag og tirsdag og jeg skal igen i morgen så måske hænger de ikke på træerne men hvis man er dygtig nok er der job at få

Anmeld Citér

9. marts 2016

Tine B

Det synes jeg godt du kan tillade dig.. 

Jeg er selv pædagog og relativt nyuddannet i 2012.. 

Da jeg lige var blevet uddannet, var jeg til samtale et sted som lød super godt i stillingsopslaget.. Det lå så næsten 2 timers kørsel fra mit hjem og jeg havde hverken kørekort eller bil, men det må man jo tage med på sådan et tidspunkt.. 

Jeg fik det ikke, men havde jeg fået det, havde jeg takket nej.. 
Det der ikke stod nævnt i opslaget, var at det var et sted med meget udadreagerende borgere, med daglige spark og slag til pædagogerne.. Knive osv skulle være låst ind.. 

Sådan et sted nægter jeg at arbejde.. Jeg vil ikke gå på arbejde og føle mig i fare hver dag.. 

Vi har også udadreagerende borgere på min nuværende arbejdsplads, men slet, slet ikke i den kaliber! 

Anmeld Citér

9. marts 2016

CH2012

Du må godt sige nej til en stilling du har været til samtale til, du selv har ansøgt. Men hvis jobcenteret ringer dig op om et job, må du ikke sige nej.

Derudover behøver du ikk sige til jobcenteret, at du blev tilbudt jobbet (hvis du gør det) og at du endte med at sige nej tak.

Jeg er enig i, at det kan være nemmere at søge job, hvis først man er i arbejdet og man kan blive positivt overrasket. Og det kan være sindsygt hårdt at søge job og gå hjemme (står selv i situationen, lige bortset fra, at jeg nu er gået på barsel). Men hvis man vitterlig har en dårlig mavefornemmelse og man i forvejen føler sig usikker, kan man risikere at ende ud i sygemelding... 

Jeg får tanken: Har du fået god hjælp ovenpå din fødselsdepression?

Anmeld Citér

9. marts 2016

Boble123

Sprit25 skriver:

Man må godt… men man får karærentæne

Nix

Man får kun karantæne hvis man er henvist til jobbet af jobcenteret eller a-kassen. Hvis det er et job man selv har søgt, så må man gerne takke nej. 

Anmeld Citér

9. marts 2016

Anonym trådstarter

CH2012 skriver:

Du må godt sige nej til en stilling du har været til samtale til, du selv har ansøgt. Men hvis jobcenteret ringer dig op om et job, må du ikke sige nej.

Derudover behøver du ikk sige til jobcenteret, at du blev tilbudt jobbet (hvis du gør det) og at du endte med at sige nej tak.

Jeg er enig i, at det kan være nemmere at søge job, hvis først man er i arbejdet og man kan blive positivt overrasket. Og det kan være sindsygt hårdt at søge job og gå hjemme (står selv i situationen, lige bortset fra, at jeg nu er gået på barsel). Men hvis man vitterlig har en dårlig mavefornemmelse og man i forvejen føler sig usikker, kan man risikere at ende ud i sygemelding... 

Jeg får tanken: Har du fået god hjælp ovenpå din fødselsdepression?

Ja jeg har fået rigtig god hjælp og har lært mig selv rigtig godt a kende i prosessen oh at jeg skal stile på mig selv og min mavefornemmelse... selvom der nogle gange er en lille du trold der slår mig i hoved med en stegepande og fortæller mig hvad jeg skal og bør 

Anmeld Citér

9. marts 2016

CH2012

Anonym skriver:

Ja jeg har fået rigtig god hjælp og har lært mig selv rigtig godt a kende i prosessen oh at jeg skal stile på mig selv og min mavefornemmelse... selvom der nogle gange er en lille du trold der slår mig i hoved med en stegepande og fortæller mig hvad jeg skal og bør 

Det er godt... For det er virkelig vigtigt at man får hjælp ovenpå sådan en omgang. Held og lykke fremover 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.