At takke nej til job!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2016

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Det kan man jo godt, men tænker. Det er nemmere at finde job, når man er i job, og som nyuddannet er det vigtigt at få noget erfaring. Så hvorfor ikke give det en chance, det lyder jo til du kun kan blive positivt overrasket.

der er jo Inger der siger du skal arbejde der i flere år, bare til du finder noget andet.

men held og lykke med at finde et job.

Jeg er skal ikke nyuddannet bare nyledig som i lige blevet ledig 

Har nogle år på bagen og en fødselsdeperasion med i bagagen og ved at et dårligt arbejdsmiljø vil køre mig helt ned og vil gå ud over min familie 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2016

Christine

Anonym skriver:

Jeg er skal ikke nyuddannet bare nyledig som i lige blevet ledig 

Har nogle år på bagen og en fødselsdeperasion med i bagagen og ved at et dårligt arbejdsmiljø vil køre mig helt ned og vil gå ud over min familie 

Hvad får dig til at tro at der er et dårligt arbejdsmiljø?

Anmeld Citér

9. marts 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Jeg ville måske tage de briller der hedder: " synes jeg det er fair at andre skal betale for at jeg går ledig når jeg faktisk kunne arbejde..?"

Uanset regler er det ikke moralsk i orden i mine øjne at takke nej til et job og forvente at andre skatteydere - der   arbejder - skal forsørge en. Undskyld ... Men det er lidt forkælet.

jeg ville takke ja til jobbet (du kan også blive overrasket)... Og herfra kan d så søge et andet hvis det er et der ikke passer dig.

Nu har jeg jo så selv gået og betalt til min akasse i mange år så i realiteten er det jo ikke andre der går og betaler til mig

Og at jeg skulle Være forkælet for at spare samfundet for at jeg på en arbejdsplads med dårligt arbejdsmiljø og en fødsels depression i bagagen går ned med stress om kort tid Det tror jeg godt jeg kan leve med

Anmeld Citér

9. marts 2016

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Det må du ikke når du er på dp.

Har så også virkelig svært ved at forstå hvorfor du skulle gøre det?! Man kan jo søge noget andet og alle siger det er nemmere at få job når man allerede er i job.

Som pædagog er jeg mit eget arbejdsredskab som en murer har sin mureske og en revisor har sin lommeregner 

Med en nylig fødsels depression vil det vare til at min mureske har en revne eller at kun halvdelen af tallene virker på lommeregneren ved et dårligt arbejdsmiljø som jeg med mine år på bagen sagtens kunne se vil det Være som at bruge en revnet mureske til en for tung blandet mørtel eller at sidde og slå på regnemaskinen og håbe på den virker igen

En ny mureske eller regnemaskine kan købes for relativt få midler men det kan en ny mig ikke når jeg knækket tilgengæld bliver det dyre for samfundet end ved at jeg takker nej

Anmeld Citér

9. marts 2016

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Hvad får dig til at tro at der er et dårligt arbejdsmiljø?

Det var meget synligt og leder bævntendet og at hun lige vqr blevet ansat for at "redde den synkende skude" 

Og jeg har som sagt ikke pt psyken til at være en del af et sådan projekt som beskrevet i en af de andre opslag er jeg mit eget arbejdsredskab 

Anmeld Citér

9. marts 2016

Babilooo

Anonym skriver:

Nu har jeg jo så selv gået og betalt til min akasse i mange år så i realiteten er det jo ikke andre der går og betaler til mig

Og at jeg skulle Være forkælet for at spare samfundet for at jeg på en arbejdsplads med dårligt arbejdsmiljø og en fødsels depression i bagagen går ned med stress om kort tid Det tror jeg godt jeg kan leve med

Det du selv har indbetalt er så en brøkdel af det du får udbetalt.... Det er statsligt finansieret lang det meste. 

Du nævnte ikke det med en fødselsdepression i første omgang, så det har vi jo ikke vidst. 

Men det lyder som om du har bestem dig - held og lykke med det. 

Jeg vil blot sige, at det sagtens kan blive en god arbejdsplads med en ny leder. Ofte er det det der gør at stemningen vender. Jeg synes du bør five det et forsøg og søge væk hvis det er ubehageligt. Det er ikke et fag hvor jobbene hænger på træerne- og det bidrager ikke til en god psyke at gå ledig derhjemme. Det er også en overvejelse...

Anmeld Citér

9. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Det var meget synligt og leder bævntendet og at hun lige vqr blevet ansat for at "redde den synkende skude" 

Og jeg har som sagt ikke pt psyken til at være en del af et sådan projekt som beskrevet i en af de andre opslag er jeg mit eget arbejdsredskab 

... så svarer du jo alt i alt selv på det spørgsmål du stillet oprindeligt??

Anmeld Citér

9. marts 2016

*Toffee*

Jeg har også sagt nej tak til et job allerede inden jeg vidste om jeg ville få det (hvilket jeg ville). Hvis det dårlige arbejdsmiljø kan fonemmes bare ved samtalen, så ville jeg personligt holde mig langt væk.

Jeg fik et andet job en uge efter. Er I øvrigt også pædagog. 

Jeg har også selv sagt et job op grundet seriøst dårligt arbejdsmiljø. Det er ikke uden konsekvenser, men heldigvis havde jeg muligheden.

Anmeld Citér

9. marts 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

... så svarer du jo alt i alt selv på det spørgsmål du stillet oprindeligt??

Ja og nej jeg ved jeg gerne vil sige nej tak men ikke om man kan tillade sig det altså om jeg må sige nej

Anmeld Citér

9. marts 2016

Anonym trådstarter

*Toffee* skriver:

Jeg har også sagt nej tak til et job allerede inden jeg vidste om jeg ville få det (hvilket jeg ville). Hvis det dårlige arbejdsmiljø kan fonemmes bare ved samtalen, så ville jeg personligt holde mig langt væk.

Jeg har også selv sagt et job op grundet seriøst dårligt arbejdsmiljø. Det er ikke uden konsekvenser, men heldigvis havde jeg muligheden.

Jeg fik et andet job en uge efter. Er i øvrigt også pædagog. 

Det er nemlig også min tanke at jeg kunnet set toppen af isbjerget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.