At takke nej til job!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.143 visninger
26 svar
23 synes godt om
8. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg er nyledig pædagog på dagpenge, og har Været til samtale i dag hvor jeg gik der fra med en fornemmelse af at jeg havde gjort det godt, men også med en stærk fornemmelse af at det virkelig ikke var et sted jeg kunne trives

Hvis jeg bliver tilbudt jobbet kan jeg så tillade mig at sige nej tak? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det ka du jo godt, men så ka du ik få dp, hvis jeg har forstået reglerne ret. Vh stine

Anmeld Citér

9. marts 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Det kan man jo godt, men tænker. Det er nemmere at finde job, når man er i job, og som nyuddannet er det vigtigt at få noget erfaring. Så hvorfor ikke give det en chance, det lyder jo til du kun kan blive positivt overrasket.

der er jo Inger der siger du skal arbejde der i flere år, bare til du finder noget andet.

men held og lykke med at finde et job.

Anmeld Citér

9. marts 2016

Kløver

Jeg ville helt sikkert sige du skal takke ja hvis du bliver tilbudt. Du kan altid søge noget andet du hellere vil, og eet er nemmere at finde drømmejobbet når man er i job  

Anmeld Citér

9. marts 2016

Boble123

Hvis ikke det er et job du er henvist til af jobcenteret eller a-kassen, så må du i realiteten gerne takke nej, uden at det får konsekvenser for dine dagpenge. 

Du skal dog være opmærksom på, at det kan stille tvivl ved din rådighed, og hvis a-kassen og jobcenteret bliver i tvivl om du er villig til at tage et job, så kan det få konsekvenser. 

Der udover skal du være særligt opmærksom på, at hvis du først har takket ja til jobbet, så må du ikke selv sige op! Heller ikke selvom du ikke trives på arbejdspladsen. Så risikerer du at få 3 ugers karantæne for selvforskyldt ledighed. 

Anmeld Citér

9. marts 2016

Sprit25

Boble123 skriver:

Hvis ikke det er et job du er henvist til af jobcenteret eller a-kassen, så må du i realiteten gerne takke nej, uden at det får konsekvenser for dine dagpenge. 

Du skal dog være opmærksom på, at det kan stille tvivl ved din rådighed, og hvis a-kassen og jobcenteret bliver i tvivl om du er villig til at tage et job, så kan det få konsekvenser. 

Der udover skal du være særligt opmærksom på, at hvis du først har takket ja til jobbet, så må du ikke selv sige op! Heller ikke selvom du ikke trives på arbejdspladsen. Så risikerer du at få 3 ugers karantæne for selvforskyldt ledighed. 

Man må godt… men man får karærentæne

Anmeld Citér

9. marts 2016

Babilooo

Jeg ville måske tage de briller der hedder: " synes jeg det er fair at andre skal betale for at jeg går ledig når jeg faktisk kunne arbejde..?"

Uanset regler er det ikke moralsk i orden i mine øjne at takke nej til et job og forvente at andre skatteydere - der   arbejder - skal forsørge en. Undskyld ... Men det er lidt forkælet.

jeg ville takke ja til jobbet (du kan også blive overrasket)... Og herfra kan d så søge et andet hvis det er et der ikke passer dig.

Anmeld Citér

9. marts 2016

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Jeg er nyledig pædagog på dagpenge, og har Været til samtale i dag hvor jeg gik der fra med en fornemmelse af at jeg havde gjort det godt, men også med en stærk fornemmelse af at det virkelig ikke var et sted jeg kunne trives

Jeg ville tage det, jeg har engang stået i en lign situation og det endte med at være den bedste arbejdsplads. 

Anmeld Citér

9. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Der er lidt en vurderingssag i min optik - du har forsikret dig og modtager nu de dagpenge du har betalt til - Du skal selvfølgelig stå til rådighed, indenfor rimelighedens grænser.

Jeg sagde selv nej tak til er job som helt nyuddannet, efter en samtale der viste at det hverken emne- eller kvalifikationsmæssigt var noget for mig. Desuden  krævede det 3 timers daglig transport.

Jeg ringede allerede efter samtalen og trak min ansøgning tilbage - ved således ikke om jeg var kommet i betragtning. Min A-kasse indlod jeg ar oplyse herom og det fik således ingen konsekvenser....

Anmeld Citér

9. marts 2016

Christine

Anonym skriver:

Det må du ikke når du er på dp.

Har så også virkelig svært ved at forstå hvorfor du skulle gøre det?! Man kan jo søge noget andet og alle siger det er nemmere at få job når man allerede er i job.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.