Hvad får i i kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2016

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Der stod bare noget med nogle aktiveringstilskud inden på borger siden? Hvad skal man gøre for at blive berettiget dem? Være syg og ikke parat til uddannelse?  Forstår da ikke hvorfor så mange vælger kh frem for arbejde  det virker umuligt at leve for i længere tid. Ihvertfald i min verden 

For at få "tilskud", altså et aktivitetstillæg så skal man være aktivitetsparat dvs at man inden for 1 år, ikke vurderes at kunne starte på uddannelse inden for 1 år.

Men hvis du ingen hindringer har udover ledighed og kan starte udd. inden for et år så vurderes man uddannelsesparat, og så hedder det udd.hjælp og formentlig i aktivering i for af nyttejob eller evt en virksomhedspraktik.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Benjamins'mor skriver:

Den højeste dagpenge sats hedder 4180,- pr uge. 

Men, min kæreste betaler 940,- i a-kasse/fagforening pr måned. Man skal jo også tænke på at man skal i en fagforening indenfor sit fag, og min kæreste rykkede fra Krifa til 3F da han fik job som buschauffør, da Krifa ikke kunne hjælpe i tilfælde af snyd osv.

Det passer jo også meget godt med ca 18.000 om måneden i gennemsnit ( 4 og 5 ugers dagpengeperioder) en måned er jo lidt mere end 4 uger. I min fagforening kan man få ren a-kasse for ca 470 kr

Anmeld Citér

7. marts 2016

klmf

I kan søge om økonomisk friplads i institution, så er det da en udgift mindre. Hvilken uddannelse vil du i gang med? 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym

Den højeste dagpenge sats hedder 4180,- pr uge. 

Men, min kæreste betaler 940,- i a-kasse/fagforening pr måned. Man skal jo også tænke på at man skal i en fagforening indenfor sit fag, og min kæreste rykkede fra Krifa til 3F da han fik job som buschauffør, da Krifa ikke kunne hjælpe i tilfælde af snyd osv.

A-kasse er i denne situation det vigtigste. Jeg vil altid anbefale at være medlem af begge, men hvis man vil spare der, er det a-kassen der er vigtigst. A-kasse koster nogenlunde det samme alle steder, da det som sagt er statsbestemt. Fagforeninger er der stor forskel i prisen. De ca 18500 ( kan ikke huske det nøjagtige) jeg henviser til, er gennemsnit, da der er 5 ugers perioder. Det er 836 kr. per dag. Alle a-kasser har samme lovgivning, det er fagforeningerne der er erhvervsbestemt. Man man SKAL ikke vælge den fagforening der hører til ens erhverv, men kan i nogle tilfælde være en fordel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.