Hvad får i i kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.017 visninger
23 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg er 26, mor til tre, gift med en kontanthjælpsmodtager på 30 år, jeg har ingen uddannelse men vil gerne starte på noget til august. Jeg har lige mistet min indtægt og skal på kommunen i morgen og snakke med dem. Nogle der ved hvad sats jeg får, hvis jeg får noget? Jeg er helt normal arbejdsom uden skavanker og sygdom og har intet imod at blive sat igang med at lave noget hvis det har noget at sige  på forhånd tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

Anonym trådstarter

Slet ingen der står i samme sted og ved hvad jeg ca kan regne med  Selv om det da bestemt er positivt hvis ingen herinde er på kontanthjælp eller hvad det nu hedder 

Anmeld Citér

7. marts 2016

klmf

Mon ikke du kan finde det på borger.dk? 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

blæksprutten skriver:

Mon ikke du kan finde det på borger.dk? 

Nej der står en masse satser men intet om hvornår man hører ind under de forskellige satser. Jeg aner feks ikke om jeg falder ind under aktivitetsparat eller uddannelsesparat. Men jeg tænkte nogle herinde måske var i samme situation og kunne sige lidt om hvornår man er hvad - og hvad man får før skat når man er det.  

Anmeld Citér

7. marts 2016

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg vil tro, at i og med at du ikke har nogen erhvervskompetencegivende udd., og er under 30 år, så vil du du formentlig skulle have uddannelseshjælp og den sats er jf. lov om aktiv socialpolitik på 6.010 kr. pr. måned.

se evt nedslående link:

http://bm.dk/da/Satser/Satser%20for%202015/Uddannelseshjaelp.aspx

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

AnitsithC skriver:

Jeg vil tro, at i og med at du ikke har nogen erhvervskompetencegivende udd., og er under 30 år, så vil du du formentlig skulle have uddannelseshjælp og den sats er jf. lov om aktiv socialpolitik på 6.010 kr. pr. måned.

se evt nedslående link:

http://bm.dk/da/Satser/Satser%20for%202015/Uddannelseshjaelp.aspx

Hold da op. Håber jeg godt nok ikke. når man er vant til at arbejde og tjene 15xxx siden jeg var 18 så er 6000 før skat jo helt til grin. Det dækker knap nok ungernes inst. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hold da op. Håber jeg godt nok ikke. når man er vant til at arbejde og tjene 15xxx siden jeg var 18 så er 6000 før skat jo helt til grin. Det dækker knap nok ungernes inst. 

Men så havde det nok været en idé at melde sig ind i en a-kasse  

Hvis du ingen uddannelse har tror jeg hun har ret  

Håber du finder svaret i morgen 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Men så havde det nok været en idé at melde sig ind i en a-kasse  

Hvis du ingen uddannelse har tror jeg hun har ret  

Håber du finder svaret i morgen 

Akasser er for folk der regner med at miste deres job  jeg er mere positiv (ej måtte melde mig ud da manden blev syg og røg på kh i sin tid, 1000 kr er meget at betale hver måned når man ikke har de 1000kr og konstant får rykkere alle vegne fra, så, sådan er det) Håber det bedste i morgen. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

I vil højst sandsynligt få friplads eller delvis friplads. 

Men jeg vil tro du hører under kategorien "uddannelsesparat"

Anmeld Citér

7. marts 2016

MinPrins

Jeg tror også du kommer ind under uddannelsesparat når du ikk har nogen uddannelse.... Så kan i søge friplads og boligstøtte...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.