Hvad får i i kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hold da op. Håber jeg godt nok ikke. når man er vant til at arbejde og tjene 15xxx siden jeg var 18 så er 6000 før skat jo helt til grin. Det dækker knap nok ungernes inst. 

Men hvad er det for indtægt du lige har mistet, har du opbrugt din dagpengeret ?, eller er det et arbejde ?. Hvis det er sidstnævnte, tænker jeg også, hvorfor at du ikke har været i en a- kasse ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Hold da op. Håber jeg godt nok ikke. når man er vant til at arbejde og tjene 15xxx siden jeg var 18 så er 6000 før skat jo helt til grin. Det dækker knap nok ungernes inst. 

Sådan er det desværre med de nye regler, når man er under 30 og uden udd, så reder SU niveau.

Men i vil så kunne søge noget friplads til børnenes institution og evt boligstøtte 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

I vil højst sandsynligt få friplads eller delvis friplads. 

Men jeg vil tro du hører under kategorien "uddannelsesparat"

Ja det tænker jeg også. Men min uddannelse starter bare først op til august. Er jeg så fanget på en lav uddannelsesparat sats indtil der? Medmindre jeg finder et job selfølgelig. Men. Kan man ikke komme i aktivering/arbejde gennem kommunenog så tjene noget ekstra tilskud eller noget? 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Ja det tænker jeg også. Men min uddannelse starter bare først op til august. Er jeg så fanget på en lav uddannelsesparat sats indtil der? Medmindre jeg finder et job selfølgelig. Men. Kan man ikke komme i aktivering/arbejde gennem kommunenog så tjene noget ekstra tilskud eller noget? 

Tillader mig lige at svare

Satsen vil være på de 6010kr, man kan ikke tjene andet ved siden af, da det så bare vil blive trukket fra..

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

AnitsithC skriver:

Tillader mig lige at svare

Satsen vil være på de 6010kr, man kan ikke tjene andet ved siden af, da det så bare vil blive trukket fra..

Der stod bare noget med nogle aktiveringstilskud inden på borger siden? Hvad skal man gøre for at blive berettiget dem? Være syg og ikke parat til uddannelse?  Forstår da ikke hvorfor så mange vælger kh frem for arbejde  det virker umuligt at leve for i længere tid. Ihvertfald i min verden 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Du får samme sats når du begynder på uddannelse hvis det er på Su, også selvom du er forsørger... Dog er der så mulighed for Su lån...

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Akasser er for folk der regner med at miste deres job  jeg er mere positiv (ej måtte melde mig ud da manden blev syg og røg på kh i sin tid, 1000 kr er meget at betale hver måned når man ikke har de 1000kr og konstant får rykkere alle vegne fra, så, sådan er det) Håber det bedste i morgen. 

A-kasse koster kun ca 450 kr. ( statsbestemt)Det er bestemt ikke der man skal spare, hvis man som jer, er så uheldige at gå ned i indtægt. Man skal istedet nok vælge at spare på nye telefoner, ipads osv. tlf regning, tv pakke, madbuget, cigaretter, bil, fastfood, underholdning osv osv. At have en a-kasse, er netop en økonomisk forsikring. Med a-kasse, får du op til ( alt efter indtægt) ca 18500 før skat pr. måned. Så de 450 kr pr. måned er hurtigt givet godt ud. Og man er noget bedre stillet end kontanthjælp.  Dette er ikke et gok i nøden, men en venlig påmindelse, hvor vigtig en a-kasse er. Ønsker jer alt det bedste, og så snart du er i job, så meld dig ind i en a-kasse. Skal man spare et sted, så spar på fagforeningen ( ikke at den ikke er vigtig). 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Benjamins'mor

Jeg er 21, godt nok ikke gift, men at du er gift har ingen betydning når din partner også er kontanthjælpsmodtager. Jeg har 2 børn. Jeg får 6600,- udbetalt. Kan ikke lige huske hvad jeg får før skat, har kun fået kontanthjælp i 2 1/2 måned.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg var til møde med min sagsbehandler for 2 uger siden, hun sagde at når man er under 30 bliver man ikke sendt i aktivering, man bliver sendt på kurser der skal gøre dig klar til en uddannelse og du får ikke mere i kontanthjælp ved at deltage i de kurser, jeg har nemlig været ude i et - det blev dog stoppet af personlige årsager.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

A-kasse koster kun ca 450 kr. ( statsbestemt)Det er bestemt ikke der man skal spare, hvis man som jer, er så uheldige at gå ned i indtægt. Man skal istedet nok vælge at spare på nye telefoner, ipads osv. tlf regning, tv pakke, madbuget, cigaretter, bil, fastfood, underholdning osv osv. At have en a-kasse, er netop en økonomisk forsikring. Med a-kasse, får du op til ( alt efter indtægt) ca 18500 før skat pr. måned. Så de 450 kr pr. måned er hurtigt givet godt ud. Og man er noget bedre stillet end kontanthjælp.  Dette er ikke et gok i nøden, men en venlig påmindelse, hvor vigtig en a-kasse er. Ønsker jer alt det bedste, og så snart du er i job, så meld dig ind i en a-kasse. Skal man spare et sted, så spar på fagforeningen ( ikke at den ikke er vigtig). 

Den højeste dagpenge sats hedder 4180,- pr uge. 

Men, min kæreste betaler 940,- i a-kasse/fagforening pr måned. Man skal jo også tænke på at man skal i en fagforening indenfor sit fag, og min kæreste rykkede fra Krifa til 3F da han fik job som buschauffør, da Krifa ikke kunne hjælpe i tilfælde af snyd osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.