slem 3 grads bristning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2016

GrønStjerne

Kære ts

Det er bare så hårdt når det går langsomt med at hele! Jeg har grædt mange tårer efter fødslen af min første, og var så bange for at det aldrig blev normalt igen (fik godt nok en total ruptur, men skriver altså alligevel).

I dag føles det hele anderledes end før jeg fik børn, men normalt. Det føles sundt, og har ikke smerter eller gener. Sex fungerer fint.

Det er rigtig godt at du er blevet tjekket, og fys træning skal nok hjælpe. Husk at det er ok at blive tjekket flere gange, hvis du er bekymret for om det ikke heler nok, eller ikke går nok fremad, så ring endelig til lægen.

Jeg gik med mit for mig selv meget længe før min mand til sidst nærmest ringede til lægen for mig, fordi han vidste hvor ked af det jeg var. Du kan gøre rigtig meget selv ved at lave bækkenbundsøvelser, og lade din krop hele.

Hvis du har brug for det er du altid velkommen til at skrive en privat besked.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2016

Anonym trådstarter

GrønStjerne skriver:

Kære ts

Det er bare så hårdt når det går langsomt med at hele! Jeg har grædt mange tårer efter fødslen af min første, og var så bange for at det aldrig blev normalt igen (fik godt nok en total ruptur, men skriver altså alligevel).

I dag føles det hele anderledes end før jeg fik børn, men normalt. Det føles sundt, og har ikke smerter eller gener. Sex fungerer fint.

Det er rigtig godt at du er blevet tjekket, og fys træning skal nok hjælpe. Husk at det er ok at blive tjekket flere gange, hvis du er bekymret for om det ikke heler nok, eller ikke går nok fremad, så ring endelig til lægen.

Jeg gik med mit for mig selv meget længe før min mand til sidst nærmest ringede til lægen for mig, fordi han vidste hvor ked af det jeg var. Du kan gøre rigtig meget selv ved at lave bækkenbundsøvelser, og lade din krop hele.

Hvis du har brug for det er du altid velkommen til at skrive en privat besked.

Dejligt at  høre fra andre  der har oplevet  det  samme. . Selve bristningen  foran ka jeg godt leve med, eller ka jeg godt forestille mig  bliver bedre med tiden, er også  startet hos en fysioterapeut. 

Men problemet  er  endetarmen.  Hver gang  jeg har  haft afføring  føler jeg at jeg ved at dø af smerter og bliver  nød til  at  tag  smertestillende  for at bare ku trække vejret. Har aldrig oplevet  sådan en smerte. Fik nogle stikpiller  jeg sku prøve, men det var umuligt at  få  dem op pga det gjorde så ondt.

Havde du også det problem. Nu det 8 uger siden. Og de her meget slemme smerter efter afføring  kom først for Ca en ugen. Og det ren smertehelvede. Føler aldrig jeg bliver normal igen .ka blive hel misundelig når jeg ser en bare sidde ned normalt 

Anmeld Citér

8. april 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg håber virkelig der er nogen herinde som har erfaring med en 3b grads bristning ( spincter ruptur) 

Fødte for 3 uger siden og har stadig ondt. Ligger kun på siden og det jeg begyndt at få ondt i kroppen af. Ka ik sidde. Ka godt gå men maks ti min så får jeg ondt dernede. Har et sted ved skeden som ik er lukket sammen endnu og fik sf vide at jeg nok er lidt langsom til at hele   jeg ka dårlig bære min dreng. Det min mand der gør alt. Tanken om at jeg nogensinde vil ku gå tur med ham eller bare holde ham siddende på sofaen ligger så fjernt fra mig..føler jeg aldrig vil ku komme til det. Ka det være rigtigt at man stadig ik ka sidde efter 3 uger og stadig har ondt og ik helt helet. Håber der en der ka komme med lidt af deres erfaring.  

Jeg blev klippet og var kun et par sting. Men havde alligevel ondt i underlivet i mange uger efter. Når jeg stod op følte jeg at hele underlivet var ved at falde ud på mig. Og havde også et sted det ikk helede rigtig. :/

føler med dig. Men det skal nok blive bedre 

Anmeld Citér

8. april 2016

modesty

Dejligt at  høre fra andre  der har oplevet  det  samme. . Selve bristningen  foran ka jeg godt leve med, eller ka jeg godt forestille mig  bliver bedre med tiden, er også  startet hos en fysioterapeut. 

Men problemet  er  endetarmen.  Hver gang  jeg har  haft afføring  føler jeg at jeg ved at dø af smerter og bliver  nød til  at  tag  smertestillende  for at bare ku trække vejret. Har aldrig oplevet  sådan en smerte. Fik nogle stikpiller  jeg sku prøve, men det var umuligt at  få  dem op pga det gjorde så ondt.

Havde du også det problem. Nu det 8 uger siden. Og de her meget slemme smerter efter afføring  kom først for Ca en ugen. Og det ren smertehelvede. Føler aldrig jeg bliver normal igen .ka blive hel misundelig når jeg ser en bare sidde ned normalt 

Du skal til lægen og du skal slå i bordet. De smerter skal du ikke leve med og der kan gøres noget ved dem. Det kan godt være at de vil se tiden an før de gør noget - men alt for mange kvinder går rundt med store gener efter en fødsel fordi de tror at der ikke er noget at gøre ved det. Men det er der i langt de fleste tilfælde.

Har du været til dit 8-ugers tjek? Ellers vil det jo være en rigtig god lejlighed til at kræve at blive set ordentligt på.

Anmeld Citér

8. april 2016

GrønStjerne

Anonym skriver:

Jeg har haft meget ondt, men jeg mener alligevel du skal tjekkes - nu.

Du skal til lægen med det samme, og du skal tage en med så du har en til at lytte hvad der bliver sagt, for det er svært at få det hele med, især når man sikkert er ked af det og meget presset over situationen.

Du skal undersøges ordenligt af en læge. Der en afdeling på Herlev hvor jeg selv blev udredt, de er vanvittigt dygtige derude. Du skal som en anden skriver slå i bordet (hvis det er nødvendigt).

Det er helt normalt at have ondt efter en bristning, men det du beskriver skal tjekkes, og især hvis smerterne er nyligt opståede.

Anmeld Citér

8. april 2016

Anonym trådstarter

Det der er blevet  værre er endetarmen, nu den sidste uges tid har jeg haft sindsyge smerter  efter afføring  og må  tag smertestillende..resten, altså mellenkødet  og skamlæberne gør også ondt men intet ifht endetarmen. Det ka jeg klare. Ska til 8 ugers undersøgelse  næste uge og der har jeg tænkt mig at sige at jeg  Ska ha en henvisning  til en mave tarme special læge som har med endetarmen  at gøre. For ude på rigshospitalet  sagde lægen bare at alt så fint ud, men det giver jo ik nogen  mening  når smerterne deromme er blevet  meget værre og nu SKAL tag smertestillende  efter afføring. Det gjorde jeg ik for nogle uger tilbage..Så et eller andet er helt galt deromme. Og jeg tager magnesium hverdag men selvom jeg ik har hård afføring  får jeg stadig  ondt. 

Anmeld Citér

8. april 2016

Anonym trådstarter

GrønStjerne skriver:

Jeg har haft meget ondt, men jeg mener alligevel du skal tjekkes - nu.

Du skal til lægen med det samme, og du skal tage en med så du har en til at lytte hvad der bliver sagt, for det er svært at få det hele med, især når man sikkert er ked af det og meget presset over situationen.

Du skal undersøges ordenligt af en læge. Der en afdeling på Herlev hvor jeg selv blev udredt, de er vanvittigt dygtige derude. Du skal som en anden skriver slå i bordet (hvis det er nødvendigt).

Det er helt normalt at have ondt efter en bristning, men det du beskriver skal tjekkes, og især hvis smerterne er nyligt opståede.

Havde du også ondt efter afføring  og  ka du husk hvor længe det blev ved? 

Ka man godt blive henvist til Herlev?  Har selv født på rigshospitalet? Fik du noget  for det som hjalp på helingen?  

Anmeld Citér

9. april 2016

GrønStjerne

Anonym skriver:

Havde du også ondt efter afføring  og  ka du husk hvor længe det blev ved? 

Ka man godt blive henvist til Herlev?  Har selv født på rigshospitalet? Fik du noget  for det som hjalp på helingen?  

Ja det havde jeg, og det forsatte i lang tid. Ikke så ondt som du beskriver, men jeg tog magnesia piller i flere måneder, og min ringmuskel skulle jo vokse sammen.

Jeg blev henvist til udredning/undersøgelse på Herlev af min gynækolog - ikke på deres fødeafdeling, men på en afdeling der beskæftiger sig endetarm mv. Jeg blev henvist til udredning mere end et år efter fødsel. Almindelig læge kunne nok også have gjort det.

Hvad siger din egen læge til det her?

Anmeld Citér

9. april 2016

Anonym trådstarter

GrønStjerne skriver:

Ja det havde jeg, og det forsatte i lang tid. Ikke så ondt som du beskriver, men jeg tog magnesia piller i flere måneder, og min ringmuskel skulle jo vokse sammen.

Jeg blev henvist til udredning/undersøgelse på Herlev af min gynækolog - ikke på deres fødeafdeling, men på en afdeling der beskæftiger sig endetarm mv. Jeg blev henvist til udredning mere end et år efter fødsel. Almindelig læge kunne nok også have gjort det.

Hvad siger din egen læge til det her?

Hvorfor  blev du henvist  et år efter? Hva var der galt. Og hva gjorde de som hjalp? 

Har ik været  hos egen  læge  endnu . Ska til 8 ugers  undersøgelse  næste uge . Blev fulgt på rigshospitalet  og de siger det ser ud til at ha helet og der er ik noget at se. Men smerternej er der jo ik for sjov. Også fordi at smerterbe jeg har i endetarmen  nu er langt værre end for nogle  uger siden..Jeg mistænker  lidt det kom efter at lægen  stak sin finger op i forbindelse  med  noget  kontrol, for det gjorde ondt hun var ik helt forsigtig  som fysioterapeuten havde været når hun lavede samme  kontrol, for der mærkede jeg intet.. ved så ik om det er det? Men irritere mig  at jeg ik ved hva der er sket. 

Anmeld Citér

10. april 2016

GrønStjerne

Jeg blev henvist fordi jeg stadig havde ondt, og det skulle afklares om der var noget der skulle sys igen/repareres etc. Det var der så ikke. Men lægerne kunne se at min ringmuskel er tyndere nu end den var før, så jeg skal være omhyggelig med at undgå forstoppelse og den slags.

Jeg anbefaler en gynækolog fordi de trods alt ved en del mere om det område end en alm. læge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.