slem 3 grads bristning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.716 visninger
38 svar
1 synes godt om
7. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg håber virkelig der er nogen herinde som har erfaring med en 3b grads bristning ( spincter ruptur) 

Fødte for 3 uger siden og har stadig ondt. Ligger kun på siden og det jeg begyndt at få ondt i kroppen af. Ka ik sidde. Ka godt gå men maks ti min så får jeg ondt dernede. Har et sted ved skeden som ik er lukket sammen endnu og fik sf vide at jeg nok er lidt langsom til at hele   jeg ka dårlig bære min dreng. Det min mand der gør alt. Tanken om at jeg nogensinde vil ku gå tur med ham eller bare holde ham siddende på sofaen ligger så fjernt fra mig..føler jeg aldrig vil ku komme til det. Ka det være rigtigt at man stadig ik ka sidde efter 3 uger og stadig har ondt og ik helt helet. Håber der en der ka komme med lidt af deres erfaring.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

ekebiv

Fik samme bristning ved vores nr 2. Lå også ned de første to uger og derefter måtte jeg begynde at sidde op i nogle minutter af gangen, dog vist ikke lige på numsen men skiftevis den ene balde og den anden agtig. Tror jeg må være kommet nogenlunde igennem det for kan faktisk ikke huske så meget om selve den problemstilling men det er også 6,5 år siden :-) 

Anmeld Citér

7. marts 2016

modesty

Anonym skriver:

Jeg håber virkelig der er nogen herinde som har erfaring med en 3b grads bristning ( spincter ruptur) 

Fødte for 3 uger siden og har stadig ondt. Ligger kun på siden og det jeg begyndt at få ondt i kroppen af. Ka ik sidde. Ka godt gå men maks ti min så får jeg ondt dernede. Har et sted ved skeden som ik er lukket sammen endnu og fik sf vide at jeg nok er lidt langsom til at hele   jeg ka dårlig bære min dreng. Det min mand der gør alt. Tanken om at jeg nogensinde vil ku gå tur med ham eller bare holde ham siddende på sofaen ligger så fjernt fra mig..føler jeg aldrig vil ku komme til det. Ka det være rigtigt at man stadig ik ka sidde efter 3 uger og stadig har ondt og ik helt helet. Håber der en der ka komme med lidt af deres erfaring.  

Det lyder lidt ligesom mig. Jeg var nok lidt længere i helingsprocessen efter 3 uger, men det passer jo meget godt med at du er lidt langsom til at hele.

Jeg tror at der gik en måneds tid før jeg begyndte at føle mig nogenlunde ovenpå og f.eks kunne gå en lille tur med barnevognen. Så måske der kommer til at gå en 5-6 uger med dig?

Hav tålmodighed. Det skal nok blive bedre.

Laver du de bækkenbundsøvelser du har fået besked på? Ikke at det har noget med sår-helingen at gøre, men det er vigtigt ift. at komme ovenpå igen.

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til en god fysioterapeut med speciale i bækkenbunden, alternativt en gynækolog med samme speciale. Det kan være at du kommer til at betale for det selv, men jeg syntes at pengene var godt givet ud for den tryghed.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg prøver at lave knibeøvelser men synes det gør ondt..mærker du intet til det nu? Åh ka bare slet ik forstille mig at jeg en dag ka blive normal igen dernede altså ingen smerter. .

Anmeld Citér

7. marts 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Jeg prøver at lave knibeøvelser men synes det gør ondt..mærker du intet til det nu? Åh ka bare slet ik forstille mig at jeg en dag ka blive normal igen dernede altså ingen smerter. .

Indtil for få dage siden tænkte jeg også at jeg aldrig bliver normal dernede da det er ømt og føles irriteret der hvor jeg er blevet syet, føles indimellem som en tampon på vej ud af skeden når jeg går. Jeg fik kun en 2. Grads bristning, har kunne sidde hele tiden, men det har ikke været rart og har skulle sidde på noget blødt altid og ikke ret længe af gangen. Men nu efter 24 dage så ser det hele noget lysere ud, og det kommer det også til for dig, der går nok lidt længere tid, men ligepludselig så er det hele blevet fint og godt igen. Godt du har en sød mand der kan tage jeres lille ny så du kan hele op og komme dig  

Anmeld Citér

7. marts 2016

modesty

Anonym skriver:

Nej, jeg mærker slet intet til det nu.

Jeg tror at der gik cirka 4 mdr. før alle gener ift. arvæv o.s.v. var helt væk. Men efter cirka 2 mdr. var det på et niveau hvor det kun var bittesmå gener.

Anmeld Citér

7. marts 2016

ESV

Ikke for at tage modet fra dig men for mig tog det mellem 6-8 uger før jeg igen kunne gå og sidde nogenlunde normalt og sidde var kun hvis jeg ikke gjorde det for længe af gangen. 

Og husk husk husk dine knibeøvelser selv om det gør ondt det øger blodgennemstrømningen som hjælper på helingsprocessen

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

Ka faktisk også mærke som om der sidder noget oppe i skeden, mærkeligt.  

Åh de knibeøvelser..tør simpelthen ikke for det gør så ondt :-( 

Håber bare at der ik går mere end to højst tre mdr før alle gener er væk, men tanken om at det ik gider at hele eller at jeg hele tiden vil ha lidt ondt, det ka jeg ik klare

Anmeld Citér

7. marts 2016

Annemette07

Anonym skriver:

Jeg lå også mere eller mindre ned i 2 uger. Gik kun til og fra wc. Min syning sprang op hele tiden, hvilket resulterede i jeg først var helet da der var gået tre måneder :-( hver gang jeg lavede nr 2 gik syningen op, så der kan desværre godt gå lidt tid. :-(

Anmeld Citér

8. marts 2016

Anonym trådstarter

Sku du så sys om igen hver gang? Tog du ik afføringsmiddel?

Hvordan havde du det så efter de 3 mdr. Her er der gået 25 dage og har stadig ondt..ka gå på toilettet og i bad men så heller ikke mere end det for så begynder det at gøre ondt. Ka kun ligge på siden. .så hele kroppen er smadret nu af at ligge på siden :-( 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.