Anonym skriver:
Jeg håber virkelig der er nogen herinde som har erfaring med en 3b grads bristning ( spincter ruptur)
Fødte for 3 uger siden og har stadig ondt. Ligger kun på siden og det jeg begyndt at få ondt i kroppen af. Ka ik sidde. Ka godt gå men maks ti min så får jeg ondt dernede. Har et sted ved skeden som ik er lukket sammen endnu og fik sf vide at jeg nok er lidt langsom til at hele
jeg ka dårlig bære min dreng. Det min mand der gør alt. Tanken om at jeg nogensinde vil ku gå tur med ham eller bare holde ham siddende på sofaen ligger så fjernt fra mig..føler jeg aldrig vil ku komme til det. Ka det være rigtigt at man stadig ik ka sidde efter 3 uger og stadig har ondt og ik helt helet. Håber der en der ka komme med lidt af deres erfaring.
Det lyder lidt ligesom mig. Jeg var nok lidt længere i helingsprocessen efter 3 uger, men det passer jo meget godt med at du er lidt langsom til at hele.
Jeg tror at der gik en måneds tid før jeg begyndte at føle mig nogenlunde ovenpå og f.eks kunne gå en lille tur med barnevognen. Så måske der kommer til at gå en 5-6 uger med dig?
Hav tålmodighed. Det skal nok blive bedre.
Laver du de bækkenbundsøvelser du har fået besked på? Ikke at det har noget med sår-helingen at gøre, men det er vigtigt ift. at komme ovenpå igen.
Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til en god fysioterapeut med speciale i bækkenbunden, alternativt en gynækolog med samme speciale. Det kan være at du kommer til at betale for det selv, men jeg syntes at pengene var godt givet ud for den tryghed.
Anmeld
Citér