Det kan fanme være træls at være sammenbragt famil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2016

Fejl47

blomst84 skriver:

Jeg må lige forstå, var det dig eller din dreng der blev skuffet over ikke at få tyggegummi? For hvis din dreng er ligeglad, så er det jo ikke et problem. 

Og ellers køb da en pakke mere til din dreng, så er den potte ude.

Jeg syntes i øvrigt i skal få talt sammen din kæreste og dig, jeg er selv barn af nogenlunde det samme som du beskriver, og det gavner på ingen måde jeres børn, i lære dem at være misundelige og smålige.

Nu har vi talt og talt og talt og han er på ingen måde enig.. Ja, min knægt blev ked og kunne ikke forstå hvorfor hun måtte få jordbær tyggegummi og han ikke måtte.. SÅ igen må jeg tage den på mig og sørge for min egen unge - jeg synes bare det er super ærgerligt når nu jeg altid sørger for bonus også.. Det har det fantastisk sammen og jeg ønsker ikke at jalousi eller lignende skal ødelægge det.. 

Uden at pudse min egen glorie - så er min knægt meget medfølende og deler gerne.. Samt han i en uge havde fået et stykket chokolade som belønning for en handling og da bonus så kom om fredagen løb han i møde imens han trak i mig og synes hun skulle have et stykke som han også havde fået.. 

Trods jeg er utrolig glad for min bonus datter og hun er en dejlig unge.. Men hun har ikke lært de samme ting, hun hellere skjuler at hun tager noget end at nogen skulle komme til at spørge om man måtte få et stykket.. Jeg synes uden at kritisere at det er uheldigt for hende at have det sådan og jeg synes kun en episode som idag booster dette.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2016

Fejl47

Loa skriver:

Men jeg tænker bare, hvorfor blev din dreng ked af det når han havde fået en pakke? Lægger de virkelig mærke til om den ene får en pakke mere end den anden? Kunne forstå hvis den ene intet havde fået.

Men tror desværre du selv har været med til at skabe det, ved altid at købe til dem begge to, uanset hvad du køber. Selvom du jo helt sikkert gør det i en god mening. Tænker bare om det ikke giver lidt bagslag..

De tænker jo helt lavpraktisk.. 

Han havde fået en pakke om tirsdagen og nu stod vi alle 4 her i bilka og så fik hun 3pakker med jordbærsmag og så ville han også gerne have noget magen til.. Han havde tidligere på dagen kommet med han pakke fra om tirsdagen og spurgt om hun ville have et stykke.. 

Så nej han lå ikke mærke til at hun endte med at få 2 pakker og han kun 1.. Princippet var at hun fik lige foran næsen på ham.. 

Anmeld Citér

5. marts 2016

EnGodMor

Nu har jeg ikke læst de andre svar, men det er os ligemeget hvis min søn havde fået en pakke tyggegummi i løbet af ugen, og bonusdatteren ikke fik noget, 

Så da bonusdatteren får i bilka, og hvis min søn ikke fik noget, ville jeg have det fint med det. 

Jeg ville blot fortælle min søn, at han fik i ugens løb, hvor bonusdatteren intet fik, så nu har hun fået. 

Det syntes jeg personligt selv, at min søn godt måtte lære, selvfølgelig ville jeg da blive lidt øv over at min søn ville blive ked af det, men igen, han skal jo lære det, mange gange i livet vil der ske ting, hvor han vil opleve sådanne ting.

Og så ville jeg ikke Gøre størrer nummer ud af det, når det kun var om tyggegummi

(Dog får mine børn i en alder af 2 4 og 6 år aldrig tyggegummi, da jeg ikke syntes det er noget små børn skal spise)  

Anmeld Citér

5. marts 2016

Pikku Myy

Fejl47 skriver:

Han havde fået en pakke om tirsdagen og nu stod vi alle 4 her i bilka og så fik hun 3pakker med jordbærsmag og så ville han også gerne have noget magen til.. Han havde tidligere på dagen kommet med han pakke fra om tirsdagen og spurgt om hun ville have et stykke.. 

Så nej han lå ikke mærke til at hun endte med at få 2 pakker og han kun 1.. Princippet var at hun fik lige foran næsen på ham.. 

Jeg er enig med dig. Jeg kan jo heller ikke gå i gang med at give min søn slik mens bedstevennen er på besøg, fordi sidstnævnte fik slik hjemme hos sig selv i går ... (Ja, det er en lille diskussion vi har haft i dag ) Man kan ikke tælle ting der er sket andre dage i andre sammenhænge med i nuets "regnskab".

Anmeld Citér

5. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fejl47 skriver:

Nu har vi talt og talt og talt og han er på ingen måde enig.. Ja, min knægt blev ked og kunne ikke forstå hvorfor hun måtte få jordbær tyggegummi og han ikke måtte.. SÅ igen må jeg tage den på mig og sørge for min egen unge - jeg synes bare det er super ærgerligt når nu jeg altid sørger for bonus også.. Det har det fantastisk sammen og jeg ønsker ikke at jalousi eller lignende skal ødelægge det.. 

Uden at pudse min egen glorie - så er min knægt meget medfølende og deler gerne.. Samt han i en uge havde fået et stykket chokolade som belønning for en handling og da bonus så kom om fredagen løb han i møde imens han trak i mig og synes hun skulle have et stykke som han også havde fået.. 

Trods jeg er utrolig glad for min bonus datter og hun er en dejlig unge.. Men hun har ikke lært de samme ting, hun hellere skjuler at hun tager noget end at nogen skulle komme til at spørge om man måtte få et stykket.. Jeg synes uden at kritisere at det er uheldigt for hende at have det sådan og jeg synes kun en episode som idag booster dette.. 

Helt generelt synes jeg, det er SÅ vigtigt at huske, at "at behandle alle retfærdigt er ikke at behandle alle ens". Der er forskel på at være 7 og at være 4. Der er forskel på at være på samvær og på at bo fast hos jer. Der er forskel på at være dreng og på at være pige. Derudover er der forskel på behov, personlighed, retfærdighedssans osv. osv. Så overordnet tror jeg ikke på "planen" om at dele sol og vind lige i enhver sammenhæng. Det kan ikke lade sig gøre og vil let føre til enormt fokus fra børnenes side på milimeterdemokrati. Og en dag får det ene barn altså bare brug for noget, det andet barn ikke behøver, og det vil ske igen og igen, og der er det alfa og omega, at ens unger har lært at leve med, at dér var lillebror godt nok heldig. Det er jeg nok en anden gang. 

Samlevende, biologiske søskende får jo heller ikke altid synkront og milimeterdemokratisk. A går til spejder og skal have en uniform - B går ikke til spejder og skal ikke have én. Måske får B brug for et eller andet næste måned, måske ikke. 

Så helt overordnet tror jeg, du vil gøre børnene og dig selv en stor tjeneste ved ikke at insistere på altid at købe til A, når du køber til B. Sådan er verden ikke, og det ved de allerede, for de lever meget af tiden hver for sig og får forskellige ting. 

Omkring tyggegummiet tror jeg, at både du og kæresten har lagt en masse symbolsk i episoden, som intet har med tyggegummi at gøre. Selvfølgelig virker det fair, at din søn også får, når det er så synligt, at din bonusdatter gør. Skal jeg give et bud på din kærestes motiv, så er han far til et barn, han ikke ser så tit, mens han hver eneste dag er sammen med et barn, der ikke er hans. På et eller andet plan kan jeg godt sætte mig ind i, at han ønsker at give sit barn dét, hun beder om, uden at det straks skal "gøres lige", ved at din søn også får præcist dét, hun bad ham, sin far, om. Det er ikke rationelt, men jeg forstår følelsen - "Lad nu mig gøre mit barn glad ved at give hende det, hun ønsker, og lad mig have dét i fred med min datter". 

Det skal selvfølgelig ikke gå ud over drengen, men jeg tror, det stikker meget dybere. I hans sted ville jeg nok indimellem ønske din søn byttet ud med hans datter i hverdagen. 

Giver du rum for, at far og datter får oplevelser sammen uden dig og din søn? Og uden at en biograftur for ham og datteren straks skal udløse en "retfærdigheds"biograftur for dig og sønnen? 

Anmeld Citér

5. marts 2016

Loa

Fejl47 skriver:

Oooookay, jeg forstod det som om din veninde havde været med i bilka og givet din dreng tyggegummi..... Og din bonus datter derfor spurgte om tyggegummi....

Årh synes den er svær og jeg har kun ét barn så kender ikke til hvordan jeg vil håndtere at dele ting, men tror umiddelbart heller ikke jeg ville købe noget til den ene og ikke den anden 

Anmeld Citér

5. marts 2016

Victoriasmor88

Jeg synes personligt at din mand er dybt uretfærdig overfor børnene.... 

Det her har da intet med at lære sine børn at forstå ideen med at nogle gange får den ene og andre gange den anden.

Han ville da overhovedet ikke gøre dette såfremt begge børn var biobørn og vi snakker en pakke tyggegummi 

Jeg har også en bonusdatter og vores fælles på 5 år. Ville aldrig selv gøre dette i sådan en situation og hvis jeg overhovedet havde denne tanke, så ville min egen datter på 5 selv gøre mig opmærksom på at huske noget til storesøster 

Det er noget andet i situationer omkring tøj osv. 

Lyder som om at din mand har et problem!!

Anmeld Citér

7. marts 2016

Fejl47

Mor og meget mere skriver:

Helt generelt synes jeg, det er SÅ vigtigt at huske, at "at behandle alle retfærdigt er ikke at behandle alle ens". Der er forskel på at være 7 og at være 4. Der er forskel på at være på samvær og på at bo fast hos jer. Der er forskel på at være dreng og på at være pige. Derudover er der forskel på behov, personlighed, retfærdighedssans osv. osv. Så overordnet tror jeg ikke på "planen" om at dele sol og vind lige i enhver sammenhæng. Det kan ikke lade sig gøre og vil let føre til enormt fokus fra børnenes side på milimeterdemokrati. Og en dag får det ene barn altså bare brug for noget, det andet barn ikke behøver, og det vil ske igen og igen, og der er det alfa og omega, at ens unger har lært at leve med, at dér var lillebror godt nok heldig. Det er jeg nok en anden gang. 

Samlevende, biologiske søskende får jo heller ikke altid synkront og milimeterdemokratisk. A går til spejder og skal have en uniform - B går ikke til spejder og skal ikke have én. Måske får B brug for et eller andet næste måned, måske ikke. 

Så helt overordnet tror jeg, du vil gøre børnene og dig selv en stor tjeneste ved ikke at insistere på altid at købe til A, når du køber til B. Sådan er verden ikke, og det ved de allerede, for de lever meget af tiden hver for sig og får forskellige ting. 

Omkring tyggegummiet tror jeg, at både du og kæresten har lagt en masse symbolsk i episoden, som intet har med tyggegummi at gøre. Selvfølgelig virker det fair, at din søn også får, når det er så synligt, at din bonusdatter gør. Skal jeg give et bud på din kærestes motiv, så er han far til et barn, han ikke ser så tit, mens han hver eneste dag er sammen med et barn, der ikke er hans. På et eller andet plan kan jeg godt sætte mig ind i, at han ønsker at give sit barn dét, hun beder om, uden at det straks skal "gøres lige", ved at din søn også får præcist dét, hun bad ham, sin far, om. Det er ikke rationelt, men jeg forstår følelsen - "Lad nu mig gøre mit barn glad ved at give hende det, hun ønsker, og lad mig have dét i fred med min datter". 

Det skal selvfølgelig ikke gå ud over drengen, men jeg tror, det stikker meget dybere. I hans sted ville jeg nok indimellem ønske din søn byttet ud med hans datter i hverdagen. 

Giver du rum for, at far og datter får oplevelser sammen uden dig og din søn? Og uden at en biograftur for ham og datteren straks skal udløse en "retfærdigheds"biograftur for dig og sønnen? 

Nu handlende tråden jo i første omgang om tyggegummiepisoden - ikke alle øvrige indkøb..

Det er klart at når jeg køber nye handsker til min knægt fordi hans er blevet væk i børnehaven så køber jeg ikke også et par til hende fordi lige skal være lige..

Desuden så ser min kæreste pt ikke mig og min knægt hver dag - da han læser og bor flere hundrede km væk i hverdagene.. Vi har kun vores børn hveranden weekend og det er jo klart at vi alle gerne vil lave noget ekstra.. SÅ NEJ far og datter tager yderste sjældent i bio eller lignende uden at vi er med.. For det er også min weekend med min søn, og vi har ikke plads til andet en praktisk gøre mål i hverdagene.. Så vi har selvfølgelig også lyst til at tage i bio, badeland osv i weekenderne.. Og det er da lige til at splitte børnene ud imod hinanden at den ene må, du må ikke og det gælder da for både den 7årige og den 4årige..

De skal jo i forvejen håndtere (og gør det iøvrigt fint) at den ene fortæller vidt og bredt at den har været på weekendtur, i sommerland, så fået så og så meget.. Så når deres liv i forvejen er så uligevægtigt med 2 andre familier - så føles det mest rigtig at vi er lige hos os.. De har det ualmindelig godt sammen og det ønsker vi voksne begge at styrke og bevare..

Havde de været helsøskende eller halvsøskende så havde det været mere nemt at far og datter kunne få en alene tid.. Fordi far var sammen med sit/sine børn i de øvrige weekender.. Men som sammanbragt famile er det faktisk ret spasomt med fritid som man nok nemt ønsker at bruge sammen.. Ellers lever man meget nemt hver sit liv, med hver sit barn..

Jeg kan godt forstå at min kæreste til tider når han altså er hjemme i hverdagene, ønskede at min knægt var hans datter.. Jeg derimod ønskede at hans datter var vores så vi alle 4var samlet.. MEN, faktum er at både ham og jeg har VALGT at bo sammen med en som bar børn og det kræver ganske enkelt en ekstra indsats.. Naturligt måske det gør mere ondt når ens eget barn bliver ked og man er mere blød når ens eget barn ønsker noget.. Men ingen tager vel skade af at være gavmild og gøre glade.. Datteren fik jo stadig 2pakker og knægten 1.. Jeg vil aldrig kunne forstå at man har lyst til KUN at give sit eget, og kun gøre det glad og tilfreds, når man KAN gøre det ved et barn som ikke er ens eget..

Jeg deler ikke 100% lige men jeg tænker ikke kun på eget..

Anmeld Citér

7. marts 2016

Fejl47

Loa skriver:

Oooookay, jeg forstod det som om din veninde havde været med i bilka og givet din dreng tyggegummi..... Og din bonus datter derfor spurgte om tyggegummi....

Årh synes den er svær og jeg har kun ét barn så kender ikke til hvordan jeg vil håndtere at dele ting, men tror umiddelbart heller ikke jeg ville købe noget til den ene og ikke den anden 

OK..

Nej havde min veninde givet min knægt et pakke tyggegummi, mens min bonusdatter var med - og ikke havde givet hende også.. Så havde jeg gjort det for at kompencere for min venindes manglende "gode opførsel".. MEN det ville nu aldrig ske..

Anmeld Citér

7. marts 2016

Fejl47

Victoriasmor88 skriver:

Jeg synes personligt at din mand er dybt uretfærdig overfor børnene.... 

Det her har da intet med at lære sine børn at forstå ideen med at nogle gange får den ene og andre gange den anden.

Han ville da overhovedet ikke gøre dette såfremt begge børn var biobørn og vi snakker en pakke tyggegummi 

Jeg har også en bonusdatter og vores fælles på 5 år. Ville aldrig selv gøre dette i sådan en situation og hvis jeg overhovedet havde denne tanke, så ville min egen datter på 5 selv gøre mig opmærksom på at huske noget til storesøster 

Det er noget andet i situationer omkring tøj osv. 

Lyder som om at din mand har et problem!!

Ligepræcis.. Hvis jeg havde givet min knægt tyggegummi, så havde han med garanti sagt om bonusstoresøster ikke også skulle have.. Hun der imod, synes at køre "fortier" stilen og afvente og se om hun får for sig selv.. Det gjorde hun jo så netop og derfor spurgte jeg mens børnen var sat i bilen og vi voksne stod og pakkede bilen om min knægt ikke måtte få den ene af de 3 pakker.. Her opstod hele senariet så.. Hvorfor skulle han det når han havde og hun ikke havde.. Det første bonusdatteren spørger om da vi sætter os ind i bilen efter at have pakket færdigt - om hun måtte få hendes tyggegummi.. Hvor min kæreste ret irriteret flår pakken op og deler ud med to til hend eog en til min knægt..

Havde han der brokket sig over uretfærdigheden over at hun fik to havde jeg nok sagt - jamen hør her skat du har jo en liggende hjemme på værelset som du fik af xx..

Jeg føler nok af og til at min kæreste har et problem - men hvordan det løses.. Her støder jeg lidt hovedet mod muren..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.