Fejl47 skriver:
Forsøgte med overskriften at lave en sammenkædning til mit forrige indlæg hvor jeg beskriver at det også kan være træls KUN at være bonusmorderen..
Jeg synes ikke selv jeg er spor smålig, men mere en der gerne giver og tænker nok en del over ikke at gøre forskel.. Køber jeg tøj som jo er ret praktisk indkøb til min knægt, så køber jeg ofte os lige noget til bonusdatteren.. Jeg bryder mig ikke om at jeg skaber noget splid eller dårlige følelser imellem dem - fordi hun i en alder af 7 betragter tøj som gave og ikke praktisk indkøb.. Jeg bryder mig ikke om at hun skal føle at hun ikke er værdsat og forkælet på lige fod selv om det er svært når hun kun er her 3dage og min knægt er her 12dage..
Nå, men her i ugen giver min veninde min knægt en pakke tyggegummi.. Mens vi alle 4 (hele familien er samlet denne weekend) står ude i Bilka idag oppe ved kassen, så spørger bonusdatteren hendes far om han ikke kan købe jordbærtyggegummi også.. Jeg spørger forsigtigt (måske af erfaring) mens vi voksne står og pakker bilen om min knægt ikke må få den ene af de 3 pakker.. Det skaber så en hel situation.. Min kæreste er tydeligvis træt af at han skal dele til min søn også..
Han har derhjemme - det har hun ikke.. Er hans holdning og så må jeg jo forklare ham at man ikke altid kan få og slet ikke når man har..
Jeg bliver småirriteret (det indrømmer jeg gerne) både over at jeg SÅ ofte køber lige fordelt og tænker over at ingen kan føle sig mindre værd.. Jeg ved godt at børn har godt af at lære at nogle gange får den ene og andre gange får den anden.. Men helt ærlig det er tyggegummi - det er jo slik..
Er det mig der er gal på den?? Det vil jeg gerne have hjælp til..
Jeg synes min kæreste mangler lidt evnen til at sætte sig i min knægt på 4års sted.. At at få noget er at få noget når man er barn.. At hun får jordbær tyggegummi og han intet.. Desuden har hun fået ny elektrisk tandbørste fordi hendes var løbet tør for strøm, ny hue, handsker og halstørklæde samt nye blomster på hendes værelse..
Det er klart for mig at min søn ikke skal have nogle af disse dele fordi det HAR han.. Men det skide tyggegummi er i SLIK kategorien og jeg synes vitterlig det er SYND for min knægt at min kæreste ikke af sig selv synes han må få den ene af de skide 3 pakker tyggegummi.. Han synes jeg er latterlig og at jeg føler mig snydt på mit barns vegne..
Hvad er andre holdning her..
Vi mener begge tydeligvis at vi hver især har ret og særligt siden det blev til sådan en hed diskussion..
Måske skulle jeg bare ha holdt min kæft og købt en pakke med tre til ham selv.. Men det synes jeg jo heller ikke er en måde at lave familieliv på.. Ai, hvor bliver jeg bare ked af det over sådan en situation..
Lyder som om hunden ligger begravet et andet sted for din mands vedkommende og han har svært ved at komme ud med det. Kan dårligt forstille mig at man kan være så smålig overfor en lille dreng uden grund.