Hvad havde i af pynt på bordene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.352 visninger
27 svar
22 synes godt om
2. marts 2016

Mullesmith

Har netop booket festlokale og kirke til d.17/4 så lille Felix kan få sit navn  jeg vil gerne spare lidt på pynten denne gang da jeg sidst brugte ret mange penge på diverse pynte artikler. Vi bliver 44 gæster og vil derfor have bordkort på også, tænkte på at lave dem selv men hvordan? Tænker at købe lys og servietter i ikea  , men synes jeg skal have noget mere. Hvad havde i pyntet med? Gerne billeder 

vores farvetema bliver grå og turkis og så får vi hvide stofduge på som vi låner. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2016

Benjamins'mor

Mullesmith skriver:

Har netop booket festlokale og kirke til d.17/4 så lille Felix kan få sit navn  jeg vil gerne spare lidt på pynten denne gang da jeg sidst brugte ret mange penge på diverse pynte artikler. Vi bliver 44 gæster og vil derfor have bordkort på også, tænkte på at lave dem selv men hvordan? Tænker at købe lys og servietter i ikea  , men synes jeg skal have noget mere. Hvad havde i pyntet med? Gerne billeder 

vores farvetema bliver grå og turkis og så får vi hvide stofduge på som vi låner. 

Her er billeder af bordkort og bordet til vores søns dåb (den første vi holdte), vi synes også det blev dyrt så ved min datters lavede jeg barnevogne, sutter og sutteflasker i perleplader som bordpynt. Har desværre ikke billeder på telefonen eller Facebook derfra.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

2. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Godt nok en pige-dåb, men tænker pynten godt kan inspirere alligevel

Vi havde lyslilla/limegrøn tema. 

Grønne servietter og lilla bordkort. Små lilla "diamanter" spredt ud på midten af bordet og små glas vaser med hvide blomster og grønt bånd omkring. Hvide due. Det var en lavbudget-dåb, med et samlet budget på 6000 kr, hvor halvdelen gik til mad. Vi var vist ca 30 personer i alt

Anmeld Citér

2. marts 2016

Klumpe-dumpe

Jeg havde dog ikke bordkort. 

Men en meget simpel pytning. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mullesmith

Benjamins'mor skriver:

Her er billeder af bordkort og bordet til vores søns dåb (den første vi holdte), vi synes også det blev dyrt så ved min datters lavede jeg barnevogne, sutter og sutteflasker i perleplader som bordpynt. Har desværre ikke billeder på telefonen eller Facebook derfra.

Mega god ide med perleplade pynt det kunne være jeg skulle lave det 

Anmeld Citér

2. marts 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg fandt en hjemmeside der havde alle tingene i samme nuancer, ink bordløber og diverse. 

Fik mon mor til at hækle lidt pynt til at have liggende på bordene.

kan ikke lige få den til at ligge billeder op, men inde på min profil under billeder ligger der i hvert fald et af borddækningen. 

Det kan gøres ret billigt. Evt en bordløber med farve, nogle små glimtesten/sutter eller andet strøet ud over bordet/bordene. Levende lys evt i en lille fyrfadsstage eller bloklys på spejl fx. Måske en lille vase med en enkelt blomst i. 

Ink dug, lys, servietter(tre lagt ind i hinanden) og bordkort mv blev det lige 1000kr. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mullesmith

Klumpe-dumpe skriver:

Jeg havde dog ikke bordkort. 

Men en meget simpel pytning. 

Hvor fint med balloner 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mullesmith

SDD skriver:

Jeg fandt en hjemmeside der havde alle tingene i samme nuancer, ink bordløber og diverse. 

Fik mon mor til at hækle lidt pynt til at have liggende på bordene.

kan ikke lige få den til at ligge billeder op, men inde på min profil under billeder ligger der i hvert fald et af borddækningen. 

Det kan gøres ret billigt. Evt en bordløber med farve, nogle små glimtesten/sutter eller andet strøet ud over bordet/bordene. Levende lys evt i en lille fyrfadsstage eller bloklys på spejl fx. Måske en lille vase med en enkelt blomst i. 

Ink dug, lys, servietter(tre lagt ind i hinanden) og bordkort mv blev det lige 1000kr. 

Jeg vil gerne holde det på max 500kr så tænkte jeg vil lave en masse selv og klippe bordkort af karton og sådan.  Og så købe servietter og lys i ikea. Men ja vil også gerne have nogen pyntesten eller sådan noget 

Anmeld Citér

2. marts 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mullesmith skriver:

Jeg vil gerne holde det på max 500kr så tænkte jeg vil lave en masse selv og klippe bordkort af karton og sådan.  Og så købe servietter og lys i ikea. Men ja vil også gerne have nogen pyntesten eller sådan noget 

Grunden til at det blev dyrt her, var blandt andet at vi havde 3 slags servietter lagt ind i hinanden. Så købte vi en almindelig pæn bordløber af papir(billig) men derudover også en rigtig fin pg meget dyr en til at ligge ovenover. Bare den dyre bordløber kostede 350kr, servietterne 150 for den ene pakke og 100 for de to andre. Så derfor kostede det en del. 

Men min mor hæklede gratis nogle små sommerfugle og blomster vi lagde ud og så de der sten. 

500 kan I få meget for hvis i finder de rigtige steder at købe god ide med ikea 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mullesmith

SDD skriver:

Grunden til at det blev dyrt her, var blandt andet at vi havde 3 slags servietter lagt ind i hinanden. Så købte vi en almindelig pæn bordløber af papir(billig) men derudover også en rigtig fin pg meget dyr en til at ligge ovenover. Bare den dyre bordløber kostede 350kr, servietterne 150 for den ene pakke og 100 for de to andre. Så derfor kostede det en del. 

Men min mor hæklede gratis nogle små sommerfugle og blomster vi lagde ud og så de der sten. 

500 kan I få meget for hvis i finder de rigtige steder at købe god ide med ikea 

Ja jeg tænker også at lys og servietter kan der spares en del på i ikea, dugene låner vi gratis i hvide. Så laver jeg bordkort selv og klipper evt en lille ugle og sætter på i de grå og turkise farver 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.