VI har haft vores problemer med at etablere en sammenbragt familie og INTET er lyserødt...
MEN, jeg er med årene blevet oprigtigt og inderligt glad for min bonusdatter... Det gør umådeligt ondt når det en sjælden gang lige dukker op til overfalde at hun jo faktisk i realiteten "besøger" hendes far mere end hun besøger mig og min søn.. Når jeg et eller andet sted FØLER at jeg glæder mig lige så meget til gensynet som hendes far gør.. Men jeg vil vove og påstå at jeg kender min plads som værende KUN bonusmor.. Men samtidig - føles altid mere rigtig når hun er der og FERIERNE er bare de bedste når vi har helt op til 14dage sammen i streg..
(INFO hun er der hveranden weekend)
MEN, nu skete der så det at den lille truntetøs skulle på operationsbordet og begge bio forældre deltog selvfølgelig og var på hospitalet.. MEN, hvor var det lige DER svært at være MIG.. Mine følelser rasede rund, for jeg havde sådan lyst til også at være der for hende, for når hun er hos os er hun jo også lidt min pige..
Jeg er når jeg ser bort fra de "impulsive" følelser godt klar over at hun jo nok ikke havde brug for mig og havde alt det bedste i hendes mor og far sammen om hende på hospitalet.. Mens det var mit behov for at krammet hende og sige det nok skulle gå og holde hendes lille hånd mens hun gled væk.. Men jeg oplever jo hendes kun hjemme hos os, hvor vi er en lille familie på 4 som blot mangler det 4.led det meste af tiden.. Og når hun er faldet eller lignende så er det jo min helt naturlige rolle at sidde der og holde hende i hånden, give en krammer, sige det nok skal gå og evt give plaster på.. Det er et eller andet sted super svært at når det så virkelig gælder og er alvorligt, så er det ikke her jeg skal steppe op og være min rolle ansvarlig.. Eller jo det er det, det er bare ikke den rolle som ligger naturligtt for mig - men istedet at jeg skal være min passive rolle ansvarlig og netop gøre ingenting..
Nogen gange kan det virkelig være træls og hårdt KUN at være bonusmor, når man er ligeså glad for bonusbarnet som man er for ens eget - eller i hvert fald så tæt på som det kan lade sig gøre..
Andre der føler og oplever det..??
Anmeld
Citér