Anonym skriver:
Godaften piger. Jeg er gravid i uge 35 og er så småt begyndt at tænke på fødslen. Da det er første gang har jeg svært ved at forestille mig hvad jeg kan forvente og hvilken smerte en fødsel kan sammenlignes med. Jeg tror jeg pt er lidt naiv i forhold til smerten. Jeg har den holdning at de smertestillende muligheder der er såsom epiduralen lyder mere skræmmende end selve smerten ved fødslen. Både pga risici og smerten ved at få den lagt. Jeg er bange for jeg måske får et kæmpe chok over smerten, så jeg vil rigtig gerne høre jeres erfaringer med smerte niveauet?
Inden fødslen af min datter havde jeg læst en lignede tråd om, hvordan fødsler føles. En beskrev det som at presse en brændende ananas ud (brænder, stikker, svier helt afsindigt).
Ved mig var veerne som meget slemme mens smerter (ikke gange 1000, men bare gange 2-3 stykker), de gjorde rigtig ondt, men hvis bare jeg trak vejret, så gik det fint, og mellem veerne havde jeg det rigtig godt. Men til sidst i forløbet, da jeg var fuldt udvidet (ca. 1 time inden hun kom ud), der forstod jeg det med den brændende ananas 

Heldigvis forsvinder smerten hurtigt efter fødslen, og "genvinsten" er det hele værd
Tænker tilbage på min fødsel som rimelig nem og hurtig (7 timer i alt).
Held og lykke inden længe! Det skal nok gå rigtig godt!
Anmeld
Citér