Fødsel - hvor smertefuldt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.875 visninger
28 svar
3 synes godt om
23. februar 2016

Anonym trådstarter

Godaften piger. Jeg er gravid i uge 35 og er så småt begyndt at tænke på fødslen. Da det er første gang har jeg svært ved at forestille mig hvad jeg kan forvente og hvilken smerte en fødsel kan sammenlignes med. Jeg tror jeg pt er lidt naiv i forhold til smerten. Jeg har den holdning at de smertestillende muligheder der er såsom epiduralen lyder mere skræmmende end selve smerten ved fødslen. Både pga risici og smerten ved at få den lagt. Jeg er bange for jeg måske får et kæmpe chok over smerten, så jeg vil rigtig gerne høre jeres erfaringer med smerte niveauet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2016

Soonmom

Nu var min fødsel præget af at jeg havde epidoral inden veerne overhovet var startet.

men slet ikke så slemt som jeg havde forstillet mig, meget stille og roligt og mærkede først veerne til sidst og så mærkede jeg presseveerne men dem havde jeg kun i 30 min.

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Nu var min fødsel præget af at jeg havde epidoral inden veerne overhovet var startet.

men slet ikke så slemt som jeg havde forstillet mig, meget stille og roligt og mærkede først veerne til sidst og så mærkede jeg presseveerne men dem havde jeg kun i 30 min.

Hvordan vidste du at du var i fødsel og dermed kunne få epiduralen inden Verne? Håber det er i orden jeg spørger ��

Anmeld Citér

23. februar 2016

MinPrins

Smerten er jo individuelt fra person til person...

Men jeg fik ingen smertelindring, veerne føltes ligesom menstruations smerter gange 1000 (hvis det kan Gøre det) det gjorde ihvertfald så ondt at jeg måtte ligge med lukkede øjne, presseveerne har jeg ingen sammenligning med, de gjorde bare MEGET MEGET mere ondt end veerne... 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Vivienne

Anonym skriver:

Godaften piger. Jeg er gravid i uge 35 og er så småt begyndt at tænke på fødslen. Da det er første gang har jeg svært ved at forestille mig hvad jeg kan forvente og hvilken smerte en fødsel kan sammenlignes med. Jeg tror jeg pt er lidt naiv i forhold til smerten. Jeg har den holdning at de smertestillende muligheder der er såsom epiduralen lyder mere skræmmende end selve smerten ved fødslen. Både pga risici og smerten ved at få den lagt. Jeg er bange for jeg måske får et kæmpe chok over smerten, så jeg vil rigtig gerne høre jeres erfaringer med smerte niveauet?

Inden fødslen sagde jeg at jeg absolut ikke skulle have epidural pga risici og smerter. Jeg planlagde at føde i badekarret. 

Meeeeen sådan ville min krop ikke. Efter at have haft veer (og ALLE andre smertelindrende) i 22 timer, var jeg ved at miste bevidstheden og ønskede at få epiduralen. Skæbnen ville at jeg skulle stikkes 4 gange inden det lykkes 

Men ja, hvis man har veer så langt tid med 1-3 min mellemrum, så siger kroppen fra på et tidspunkt. 

Mit råd er at du ikke skal planlægge noget men vær åben overfor alt. Jeg ville dog fraråde bistik. Det gjorde mere ondt end veerne. 

Held og lykke. 

Anmeld Citér

23. februar 2016

God-mor

Jeg kan ikke sammenligne smerterne med noget andet. Det er den vildeste smerte nogensinde, men samtidig så gør kroppen bare det den skal. Kroppen guider dig igennem, og bagefter føler man sig som den sejeste i hele verden  Jeg havde veer i 33 timer og jeg fik ikke noget smertestillende, og det ønsker jeg heller ikke næste gang. Jeg faldt til sidst i søvn mellem veerne af udmattelse. Jeg må indrømme at jeg aldrig har oplevet så stor smerte som ved fødslen, men det står alligevel som det smukkeste i hele mit liv. 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

MinPrins skriver:

Smerten er jo individuelt fra person til person...

Men jeg fik ingen smertelindring, veerne føltes ligesom menstruations smerter gange 1000 (hvis det kan Gøre det) det gjorde ihvertfald så ondt at jeg måtte ligge med lukkede øjne, presseveerne har jeg ingen sammenligning med, de gjorde bare MEGET MEGET mere ondt end veerne... 

Wow det lyder slemt! Det er nok svært, hvis ikke umuligt, at forberede sig på den smerte. Jeg læste en der skrev, at smerterne under hendes fødsel,ikke kunne sammenlignes med noget andet hun har oplevet. En anden skrev så at smerterne kunne minde om de kramper man har under en hård omgang roskildesyge..så det er nok meget individuelt!

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Inden fødslen sagde jeg at jeg absolut ikke skulle have epidural pga risici og smerter. Jeg planlagde at føde i badekarret. 

Meeeeen sådan ville min krop ikke. Efter at have haft veer (og ALLE andre smertelindrende) i 22 timer, var jeg ved at miste bevidstheden og ønskede at få epiduralen. Skæbnen ville at jeg skulle stikkes 4 gange inden det lykkes 

Men ja, hvis man har veer så langt tid med 1-3 min mellemrum, så siger kroppen fra på et tidspunkt. 

Mit råd er at du ikke skal planlægge noget men vær åben overfor alt. Jeg ville dog fraråde bistik. Det gjorde mere ondt end veerne. 

Held og lykke. 

Tak for rådet. Det vil jeg tage med mig. Jeg tænker også det er vigtigt at acceptere inden fødslen at smertestillende kan blive nødvendigt. Det med bistikkene har jeg efterhånden hørt en del gange. Mange beskriver det som voldsomt pinefuldt. Det må være slemt hvis det kan være værre end veerne

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Jeg kan ikke sammenligne smerterne med noget andet. Det er den vildeste smerte nogensinde, men samtidig så gør kroppen bare det den skal. Kroppen guider dig igennem, og bagefter føler man sig som den sejeste i hele verden  Jeg havde veer i 33 timer og jeg fik ikke noget smertestillende, og det ønsker jeg heller ikke næste gang. Jeg faldt til sidst i søvn mellem veerne af udmattelse. Jeg må indrømme at jeg aldrig har oplevet så stor smerte som ved fødslen, men det står alligevel som det smukkeste i hele mit liv. 

Det lyder barsk.. Men virkelig skønt at du stadig ser tilbage på det som noget smukt, som du vil gentage og igen uden smertestillende 

Anmeld Citér

23. februar 2016

SaraSH

At føde er den værste smerte jeg i mit liv har haft - med veer i 48 timer og uden smertestillende, så selvom kroppen er i så store smerter og så udmattet så tager den selv over og gør hvad den nu skal gøre.  Bagefter er man høj på kærlighed, høj på adrenalin og samme rus som hvis man liiige har fået en halvt glad rødvin for meget  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.