Anonym skriver:
Godaften piger. Jeg er gravid i uge 35 og er så småt begyndt at tænke på fødslen. Da det er første gang har jeg svært ved at forestille mig hvad jeg kan forvente og hvilken smerte en fødsel kan sammenlignes med. Jeg tror jeg pt er lidt naiv i forhold til smerten. Jeg har den holdning at de smertestillende muligheder der er såsom epiduralen lyder mere skræmmende end selve smerten ved fødslen. Både pga risici og smerten ved at få den lagt. Jeg er bange for jeg måske får et kæmpe chok over smerten, så jeg vil rigtig gerne høre jeres erfaringer med smerte niveauet?
Inden fødslen sagde jeg at jeg absolut ikke skulle have epidural pga risici og smerter. Jeg planlagde at føde i badekarret.
Meeeeen sådan ville min krop ikke. Efter at have haft veer (og ALLE andre smertelindrende) i 22 timer, var jeg ved at miste bevidstheden og ønskede at få epiduralen. Skæbnen ville at jeg skulle stikkes 4 gange inden det lykkes 
Men ja, hvis man har veer så langt tid med 1-3 min mellemrum, så siger kroppen fra på et tidspunkt.
Mit råd er at du ikke skal planlægge noget men vær åben overfor alt. Jeg ville dog fraråde bistik. Det gjorde mere ondt end veerne.
Held og lykke.
Anmeld
Citér