Befre_willy skriver:
Nede i mit barns vuggestue er der en mor der konstant afleverer sit syge barn i vuggestuen. Når hun udmærket er bevidst klar over at barnet stadigvæk har dårlig mave og snotnæse.
Moderen er på barsel. Hvorfor bliver hun ved med at lave dette nummer... Jeg kan ikke finde nogen logisk forklaring.
Ikke nok med det. Barnet har også øjenbetændelse. Moderen har åbenbart ikke planer om at holde ham hjemme.
Jeg er selv pædagog og mor. Men stadigvæk. ...
Jeg synes dette er en sag imellem personalet i vuggestuen og den pågældende mor.
andre forældre kan sagtens have en holdning til hvornår børn bør komme i vuggestue/børnehave evt, men derfor bør de ikke blande sig i de valg andre træffer.
Der ligger vel helt klare regler for hvornår et barn må være i vuggestue og personalet har jo retten til at sende et sygt barn hjem.
Selvom moderen er på barsel kan hun heller ikke holde barnet hjemme hver dag. Det er sundt for børn at omgås jævnaldrende. På den måde udvikler de sig bedst.
Jeg kunne ALDRIG drømme om at sende et sygt barn i dagpleje eller institution. Når børn er syge har de efter min mening brug for forældres eller bedsteforældres kærlighed og omsorg. De har ikke brug for larm og vilde lege.
Når det så er sagt, så er hverken en snottet næse eller puds i øjenene en sygdom (...med mindre der er tale om en decideret øjenbetændelse)
Hilsen pædagogen :-)
Anmeld
Citér