Sygdom i vuggestuen. ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2016

MinPrins

Befre_willy skriver:

Kan dog forstå de forældre der har et arbejde at de sender deres børn afsted trods lidt feber eller andet. Men folk på barsel eller andet der har mulighed til at passe deres syge barn hjemme. Det har jeg mindre forståelse for. Men det er en interessant debat. 

Nu ved du jo ikk hvad der foregår inde i deres hjem..... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2016

Rikke12345

Befre_willy skriver:

Nede i mit barns vuggestue er der en mor der konstant afleverer sit syge barn i vuggestuen. Når hun udmærket er bevidst klar over at barnet stadigvæk har dårlig mave og snotnæse.

Moderen er på barsel. Hvorfor bliver hun ved med at lave dette nummer... Jeg kan ikke finde nogen logisk forklaring.

Ikke nok med det. Barnet har også øjenbetændelse. Moderen har åbenbart ikke planer om at holde ham hjemme.

Jeg er selv pædagog og mor. Men stadigvæk. ...

Jeg synes dette er en sag imellem personalet i vuggestuen og den pågældende mor.

andre forældre kan sagtens have en holdning til hvornår børn bør komme i vuggestue/børnehave evt, men derfor bør de ikke blande sig i de valg andre træffer. 

Der ligger vel helt klare regler for hvornår et barn må være i vuggestue og personalet har jo retten til at sende et sygt barn hjem. 

Selvom moderen er på barsel kan hun heller ikke holde barnet hjemme hver dag. Det er sundt for børn at omgås jævnaldrende. På den måde udvikler de sig bedst.

Jeg kunne ALDRIG drømme om at sende et sygt barn i dagpleje eller institution. Når børn er syge har de efter min mening brug for forældres eller bedsteforældres kærlighed og omsorg. De har ikke brug for larm og vilde lege.

Når det så er sagt, så er hverken en snottet næse eller puds i øjenene en sygdom (...med mindre der er tale om en decideret øjenbetændelse) 

Hilsen pædagogen :-)

Anmeld Citér

25. februar 2016

loop

Befre_willy skriver:

Nu har det stakkels barn skoldkopper. Moderen sendte en runde SMS til alle forældre på stuen. Så må vi se hvor længe barnet får lov til at blive hjemme ....

Det har jeg aldrig hørt om før, at forældre informere andre forældre om sygdom. Jeg troede personalet tog sig af den slags. Men det viser da at moderen kærer sig om andres børn.

Hvorfor er barnet stakkels? Alle børn skal da igennem skoldkopper.

Anmeld Citér

25. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg undrer mig over at du ved så meget? 

Derefter vil jeg sige, at du skal lade personalet om at tage sig af det og blande dig udenom....  

Anmeld Citér

26. februar 2016

EAF

Anja82 skriver:

Denne er kopieret fra region Midtjylland, så det er måske forskelligt fra sted til sted 

Tak, den kunne jeg lige bruge til at hænge op i min dagpleje 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anja82

EAF skriver:

Tak, den kunne jeg lige bruge til at hænge op i min dagpleje 

Har selv lagt den på min fb-side (dagpleje) men skal også have den printet ud...

Anmeld Citér

26. februar 2016

MorDk

S*DD skriver:

Barnet skal være i behandling i to døgn +der ikke må være smuds i øjnene. Så hvis der er det er det hjem med barnet 

Smuds i øjnene er ikke ensbetydende med det er øjenbetændelse. 

Hvis øjnene er røde så er øjenbetændelse. Hvis ikke er det en ganske alm forkølelse i øjet (virus)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.