Sygdom i vuggestuen. ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.333 visninger
36 svar
97 synes godt om
22. februar 2016

Befre_willy

Nede i mit barns vuggestue er der en mor der konstant afleverer sit syge barn i vuggestuen. Når hun udmærket er bevidst klar over at barnet stadigvæk har dårlig mave og snotnæse.

Moderen er på barsel. Hvorfor bliver hun ved med at lave dette nummer... Jeg kan ikke finde nogen logisk forklaring.

Ikke nok med det. Barnet har også øjenbetændelse. Moderen har åbenbart ikke planer om at holde ham hjemme.

Jeg er selv pædagog og mor. Men stadigvæk. ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

Abracadabra

Så skal vuggestuen vel enten nægte at tage barnet eller sende barnet hjem igen, når de ser indholdet i bleen? 

Anmeld Citér

22. februar 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

De skal blot være i behandling for, at måtte være i vs med øjenbetændelse.

Jeg er sikker på, at hvis barnet er sygt, så skal personalet nægte, at tage mod barnet. Af hensyn til dårlig mave, hvor ved du fra, at barnet har det? Man skal af gode grunde helt ind i bleen for, at konstatere det

Hvis man skulle holde ens barn hjemme pga. snotnæse ville man ikke kunne bestille andet.

Anmeld Citér

22. februar 2016

Sedigfor

Hvis man ik må ha børn i vuggestue med snotnæse, så vil jeg ku holde min datter hjemme i mindst en mdr 

men alt andet er jeg helt enig! 

Anmeld Citér

22. februar 2016

lillespir26

Nu har jeg selv et barn der lige er startet i vuggestue her den 4/1 og dernede kommer der også børn med overståendene sygdomme og hos os hedder det barnet må komme hvis det er feberfrit og kan indgå i de daglige aktiviteter hvilket man sagtens kan med de sygdomme du nævner jeg er ledig og går også hjemme og på barsel lige om lidt jeg holder og har ikke planer om at holde min ældste hjemme bare pga snot næse bare fordi jeg er hjemme det er meget bedre de kommer afsted og leger med deres små venner end at blive hjemme ved mor bare pga snotnæse 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Kildebakken

Mine tanker er at det er uprofessionelt af institutionen at involvere andre forældre i børnenes og de andre forældres privatliv på den måde. 

Anmeld Citér

22. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Befre_willy skriver:

Nede i mit barns vuggestue er der en mor der konstant afleverer sit syge barn i vuggestuen. Når hun udmærket er bevidst klar over at barnet stadigvæk har dårlig mave og snotnæse.

Moderen er på barsel. Hvorfor bliver hun ved med at lave dette nummer... Jeg kan ikke finde nogen logisk forklaring.

Ikke nok med det. Barnet har også øjenbetændelse. Moderen har åbenbart ikke planer om at holde ham hjemme.

Altså øjenbetændelse må man godt komme i vuggestue med, så længe det er i behandling. 

Snotnæse??? Så er der jo ingen børn der kan komme i institution næsten hele vinterhalvåret. 

Hvordan ved du det med dårlig mave?

Anmeld Citér

22. februar 2016

Aleah

Befre_willy skriver:

Hvad siger pædagogerne til det? Det må vel være op til dem at bedømme, om barnet er for syg til at være der.

Anmeld Citér

23. februar 2016

Befre_willy

Moderen har selv givet udtryk for at barnet har haft tynd mave men alligevel afleverer hun den.

Barnet havde oveni snotnæse og feber.

Moderen afleverer ham alligevel selvom der er en regel om en feberfri dag og en dag uden diarré. 

Personalet har meddelt morderen i enerådende og i plenum om at hun ikke må aflevere barnet før det er rask. Men hun er ligeglad 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Befre_willy

Snotnæse er ingenting. Det har alle børn. Det er mere de andre smitsomme symptomer. Barnet har tydeligt ikke været i behandling for øjenbetændelse. Barnet blev I hvertfald ringet hjem hyppigt. Det har moderen I hvert fald brokket sig en del over 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.