Sygdom i vuggestuen. ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2016

Abracadabra

Øjenbetændelse nægter jeg at behandle med antibiotika, hvis barnet også er snottet. Det er virus! 

Hvis der er tynd mave, skal barnet jo være hjemme, til maven er sikkert i orden. I yderste konsekvens må institutionen sende en underretning til kommunen og/eller bede moderen finde en anden institution. 

Men det bliver aldrig din sag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Befre_willy skriver:

Snotnæse er ingenting. Det har alle børn. Det er mere de andre smitsomme symptomer. Barnet har tydeligt ikke været i behandling for øjenbetændelse. Barnet blev I hvertfald ringet hjem hyppigt. Det har moderen I hvert fald brokket sig en del over 

Øjenbetændelse der kommer af virus (som så vidt jeg ved er den mest typiske) bliver ikke behandlet, og barnet må gerne komme i vuggestue. Bakteriel øjenbetændelse skal derimod behandles.

Men barnet skal selvfølgelig ikke afleveres med diarre og/eller feber. Du må snakke med vuggestuen.

Anmeld Citér

23. februar 2016

Befre_willy

Det er lidt svært at blande sig. Hvor går grænsen for hvor meget man må blande sig... kender i en følelsen?  Man vil ikke støde nogen eller træder nogen over tæerne.

Synes at det er en svær situation . Især når man kender familien. 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Befre_willy

Vuggestuen må jo handle og indberette når behovet er der. Men jeg som privatperson har svært ved at indberette det.  Synes at det er en svær situation 

Anmeld Citér

23. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Befre_willy skriver:

Det er lidt svært at blande sig. Hvor går grænsen for hvor meget man må blande sig... kender i en følelsen?  Man vil ikke støde nogen eller træder nogen over tæerne.

Synes at det er en svær situation . Især når man kender familien. 

Næste gang mor nævner det, siger du bare til hende at du ikke synes det er i orden at hun bevidst sender et sygt barn i vuggestuen. Og slet ikke at hun udsætter andre børn for smitte. Man har et fælles ansvar for at minimere smitte. 

Jeg tror ikke du får noget ud af at underrette - det må pædagogerne gøre hvis de finder det nødvendigt. 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Mor til Ella

Alt det her er det noget mor har fortalt dig??? Hvis ikke

et der i den grad noget personale som skal lære hvad man fortæller andre børns forældre....

snotnæse er i min optik ikke sygdom, da man så kan holde børn hjemme ca 3 mdr om året.

øjenbetændelse kan tage tid at behandle, men er de under behandling er der intet i vejen for at komme afsted.

tynd mave er selvfølgelig en vurderingssag, render det ud sf barnet, skal man vel blive hjemme, og feber giver sig selv i mine øjne.

men hvor meget man kan tillade sig at blande sig ved jeg ikke det må være personalets job.

jeg har da også veninder der holder deres børn hjemme med ALT, så det er virkelig svært,min rettesnor er at kan mit barn fungere og deltage i dagen på normal vis så har jeg ingen problemer med at sende af sted.

Anmeld Citér

23. februar 2016

CarinaSB

I vores gammel vs måtte børn med feber gerne komme bare de stadigvæk var friske ellers. Hvis de spiste og legede som de plejer havde de ikk noget imod det :-)

Anmeld Citér

23. februar 2016

Soonmom

Befre_willy skriver:

Moderen har selv givet udtryk for at barnet har haft tynd mave men alligevel afleverer hun den.

Barnet havde oveni snotnæse og feber.

Moderen afleverer ham alligevel selvom der er en regel om en feberfri dag og en dag uden diarré. 

Personalet har meddelt morderen i enerådende og i plenum om at hun ikke må aflevere barnet før det er rask. Men hun er ligeglad 

Det er desværre de færreste forældre der holder barnet hjemme en feberfri dag, jeg har som pædagog oplevet mange som har haft en barn med feber og opkastninger om natten, men hvor feberen har været væk næste dag, og så er de røget afsted.

hvor ved du egentlig disse ting fra?

Anmeld Citér

23. februar 2016

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Befre_willy skriver:

Nede i mit barns vuggestue er der en mor der konstant afleverer sit syge barn i vuggestuen. Når hun udmærket er bevidst klar over at barnet stadigvæk har dårlig mave og snotnæse.

Moderen er på barsel. Hvorfor bliver hun ved med at lave dette nummer... Jeg kan ikke finde nogen logisk forklaring.

Ikke nok med det. Barnet har også øjenbetændelse. Moderen har åbenbart ikke planer om at holde ham hjemme.

Jeg er selv pædagog og mor. Men stadigvæk. ...

HeJ

Jeg er meget enig i, hvad de andre skriver.  Dog har jeg en tilføjelse i forhold til tynd mave. 

Min egen datter har stort set fra dag ét altid haft tynd mave. Og det skyldes ikke altid dårlig mave. Må hun så heller ikke komme af sted?

Man skal nogen gange passe på med at tolke ud fra et øjebliksbillede.  

Anmeld Citér

23. februar 2016

S*DD

MoarHvidovre skriver:

De skal blot være i behandling for, at måtte være i vs med øjenbetændelse.

Jeg er sikker på, at hvis barnet er sygt, så skal personalet nægte, at tage mod barnet. Af hensyn til dårlig mave, hvor ved du fra, at barnet har det? Man skal af gode grunde helt ind i bleen for, at konstatere det

Hvis man skulle holde ens barn hjemme pga. snotnæse ville man ikke kunne bestille andet.

Barnet skal være i behandling i to døgn +der ikke må være smuds i øjnene. Så hvis der er det er det hjem med barnet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.