Byld i skridtet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.979 visninger
23 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg døjer desværre en del med bylder i skridtet, og jeg har nu igen fået en, selvom det er et lille år siden sidst  den sidder på den højre side lige mellem mine lår, og den gør simpelthen så ondt, at jeg knapt kan sidde, ligge, gå eller stå. De andre gange har jeg måttet til vagtlæge fot at få skåret dem op, da der ikke naturligt har kunne gå hul, men jeg vil jo helst undgå det. Den er nok 2-3 cm i diameter og meget rød og hævet. Nogle gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg døjer desværre en del med bylder i skridtet, og jeg har nu igen fået en, selvom det er et lille år siden sidst  den sidder på den højre side lige mellem mine lår, og den gør simpelthen så ondt, at jeg knapt kan sidde, ligge, gå eller stå. De andre gange har jeg måttet til vagtlæge fot at få skåret dem op, da der ikke naturligt har kunne gå hul, men jeg vil jo helst undgå det. Den er nok 2-3 cm i diameter og meget rød og hævet. Nogle gode råd?

Ved man hvorfor at du får dem ?

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ved man hvorfor at du får dem ?

Nej det har der vist ikke været interesse i at finde ud af. Både min mormor og min mor døjer også. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Fremad

Her er det også "gået arv" jeg rammes dog i ansigtet, øre mm men har desværre oplevet i kridtet på det seneste....

Et minus ved bylder er at får man ikke byldemor ud, kommer de igen igen...

Min i skridtet kom pga jeg brugte bind....

I ansigtet mm ved jeg ikke hvorfor kommer men jeg har prøvet at smøre den salve på man kan købe til ødelagte brystvorter (lille lilla tube) og det virker så de går i sig selv 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Klumpe-dumpe

Hej piger.

Det lyder til du, din mor og mormor lider af denne hudsygdom. :( 

http://hidrosadenitis.dk/home/fakta-om-hs/hvordan-ser-hs-ud-2/

Hvis du selv kan få hul på den og lette trykket, så det bliver tålelig, kan du gøre det? 

Ellers må du forbi og få den skåret op. 

Jeg har selv den hudlidelse, så jeg føler virkelig med dig. (Mine kommer oftes sammen med menses og jeg afventer nu et støre plastisk kirurgisk indgreb. ) 

Og så vil jeg anbefalede at du bruger media-scrub lokalt. Da jeg går udfra det er samme område du får bylden i? 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Klumpe-dumpe

sscm skriver:

Her er det også "gået arv" jeg rammes dog i ansigtet, øre mm men har desværre oplevet i kridtet på det seneste....

Et minus ved bylder er at får man ikke byldemor ud, kommer de igen igen...

Min i skridtet kom pga jeg brugte bind....

I ansigtet mm ved jeg ikke hvorfor kommer men jeg har prøvet at smøre den salve på man kan købe til ødelagte brystvorter (lille lilla tube) og det virker så de går i sig selv 

Måske du/ I også har denne hudlidelse ? 

http://hidrosadenitis.dk/home/fakta-om-hs/hvordan-ser-hs-ud-2/

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger.

Har selv haft nogle stykker lige hvor venusbjerget stopper og "sprækken" starter , der går som regel hul på dem af sig selv når de er "moden" eller man kan selv prikke hul, men vil anbefale at gå til læge (egen eller vagt) da det er betændelse der kan gå i blodet hvilket kan gå hen og blive farligt, ligefrem livstruende. til smerte lindring har jeg selv fundet ud af at en varmpude mellem benene kan føles som guds gave

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

I dag ligger jeg herhjemme. Har så ondt at jeg ingen steder kan være. Den gør ondt bare jeg er her nærmest  den er vokset en centimer over natten. Og min læge er selvfølgelig gået på ferie fra i dag. Jeg må udholde smerten så længe som muligt 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

I dag ligger jeg herhjemme. Har så ondt at jeg ingen steder kan være. Den gør ondt bare jeg er her nærmest  den er vokset en centimer over natten. Og min læge er selvfølgelig gået på ferie fra i dag. Jeg må udholde smerten så længe som muligt 

Henviser lægen ikke til en anden? 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår
Anonym skriver:

Det er uholdbart - du må ringe til din læge igen og høre om de kan henvise til en anden læge.

Eller Simpelthen bare ringe direkte til en anden læge og forklare dig.

Har du feber? Ondt andre steder? 

Rigtig god bedring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.