Hvad leger de med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2009

Mie A

Sin Lala bamse (Den fra teletubbies) - Han render med den alle steder og den skal også med i vuggestue  - Den er ret belastende - den synger og snakker hele tiden - men drengen elsker den jo...sååååå det.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

Millebasse

Sådan nogle små metal biler som hans far har haft som lille. De er et kæmpe hit! Og så alt andet med hjul.

Så er han vild med at se Prop og Berta og vil også rigtig gerne tegne.

Det bedste er næsten hans Bosch boremaskine som ligner hans fars på en prik og der er vist heller ikk noget der er bedre end at rode i garagen og ordne biler med hans far

Anmeld

24. september 2009

linemus

Tynen skriver:

HAHAHA!!!!!!!!
Troede sgu jeg var den eneste med modeller-OCD..
Jeg er faktisk så ringe til at tackle det at jeg kun giver hende matchende farver (Du ved fx. en rød og en pink) at lege med så de ikke bliver blandet til grums

Jeg har også en snert når vi leger med Duplo.
"Ej Stella! Skal vi nu ikke holde alle husets vægge kun med blå klodser.. Så kan vi bygge med de gule bagefter!" (Ville jeg super gerne have sagt!! )

Også her   Sebastian har altid kun fået lov til at lege med én farve ad gangen, og nu hvor han er 5, kan han sagtens lege med rød OG blå og lave ting uden at blande det sammen - det er jo skønt for sådan en pernippen mor.

Jeg har slet ikke kunnet overskue at introducere Signe og Nanna til modellervoksens fantastiske verden endnu. Måske man lige skulle oppe sig en dag og rydde spisebordet... 

Anmeld

24. september 2009

Tynen

linemus skriver:

Også her   Sebastian har altid kun fået lov til at lege med én farve ad gangen, og nu hvor han er 5, kan han sagtens lege med rød OG blå og lave ting uden at blande det sammen - det er jo skønt for sådan en pernippen mor.

Jeg har slet ikke kunnet overskue at introducere Signe og Nanna til modellervoksens fantastiske verden endnu. Måske man lige skulle oppe sig en dag og rydde spisebordet... 

LOL!
Bid det i dig en dag.. Pludselig har du en hel time i fred  

Anmeld

24. september 2009

Joan ( Smallie )

Åhh Niels leger med alt med hjul på. Hans trillebøre, kost, rive og skovel er han også rigtrig glad for, men han er nu mest til maskiner. Hvis han læser en bog er det også om maskiner og så sidder han og fortæller os hvad de forskellig maskiner hedder.
Han var med hans far ude og køre gummiged den anden dag og jeg tror det er første gang jeg har set den knægt sidde stille i 1½ time og sadig syntes det var sjovt.
Jeg syntes som sådan ikke har har noget legetøj han helst vil lege med men leger lidt med det hele. Også Annes dukke

Joan

Anmeld

24. september 2009

Helle30

Jeg har ikke introduceret modellervoks endnu. Havde faktisk glemt, at det findes. Til gengæld vil Sofie rigtig gerne tegne, og jeg har fundet på noget, jeg selv synes er rigtig smart: En aften havde vi ikke mere printerpapir eller andet ordentligt tegnepapir, så jeg fandt et ubrugt kladdehæfte i min arbejdsskuffe. Det blev så opgraderet til tegnehæfte, og nu kan jeg se fordelen i at have alle hendes tegninger samlet på den måde. Når det er fyldt, vil jeg købe en kinabog (hårdt omslag). Så har vi samling på tegningerne, og hvis vi magter det, kan vi jo sørge for at hun tegner på siderne i rækkeflg, så man kan se udviklingen.
Mht. at blande moddellervoksen, så er eksemplet jo ikke enestående. Jeg har selv en unge, der gladeligt smider en halv frikadelle ned i mælken, hvorpå hun drikker af det. Hun drikker også af badevandet med sin lille kop, efter hun har sagt skål. Forleden ville hun gerne have revet parmasan på sin æbledessert. Jeg havde ikke lige fået ryddet den af efter spaghettien, og da jeg spurgte: Vil du virkelig have ost på æblerne, svarede hun JA Mour (de't mig). Så det fik hun, og hun spiste det - FORDI hun stadig ikke ved, at man bare ikke spiser æblekage med friskrevet parmasanost.
Og sådan er der mange eksempler på den fantastiske, uspolerede idé om, hvordan verden fungerer... Ingen regler om, hvad man kan blande sammen.
Jeg var sguda også helt i vildrede, første gang jeg læste om chokolade i chili con carne, fordi jeg har lært, at man bare ikke kan putter slik i aftensmaden?.

Så lad dem blande den modellervoks - og lad dem gøre alt muligt andet, vi andre har lært, man ikke kan. Så længe der ikke er nogen der bliver syge eller meget fattige af det, så synes jeg, det er fint at lade dem eksperimentere. De kan tids nok blive  "almindelige".

- Helle - med en helt almindelig gulvvask i sigte... Fordi nogen har fortalt mig, at et gulv bør være rent.

Anmeld

24. september 2009

Mary

Tegne, perleplader, modellervoks. MEN faktisk vil Annika også bare gerne sortere tuscherne og perlerne, men så får hun bare lov til det....ligesom hun kan bruge lang tid på at lege med klemmer: Op ad kurven, og ned i kurven.....? Vi har at gøre med en kommende ingeniør tror vi. Rigtige farver med rigtige hætte på, alle de gule perler på pladen og tilbage i æsken osv.

Legekøkken, dukker, sminkedukke.....hun bruger uendelig lang tid på at rede den hår!!!!!! Og ja, så kunne vi gynge halvdelen af døgnet væk, men mor her bliver rundtosset af det også selvom jeg bare skubber, men heldigvis er Annika ved at have knækket gyngekoden nu og forsøger dermed selv!

Little People leger begge unger med herhjemme, og der bliver dermed og slåsset om det! Vi har så meget af det, men mærkeligt nok er det de samme ting de vil ha - søskende altså!

Derudover bliver der voldleget med keyboard med mikrofon, oh joy. Annika har en mikrofon med noget High school musical, så den kører også på fuld knald imens hun synger Bjørnen sover ind i den. Det er til at blive fuldstændig bimmelim af. Prøv så at tilsætte Juliane med sin Hannah Montana guitar, jiiiihar, der er gang i den så!!!!!!!!!

Anmeld

24. september 2009

Monica

Havde da glemt at skrive om modelervoks... Det leger vi med hver dag... Er heller ikke så vild med det med at blande farverne... Bliver helt "syg" når rød og grøn blandes...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.