Jeg har ikke introduceret modellervoks endnu. Havde faktisk glemt, at det findes. Til gengæld vil Sofie rigtig gerne tegne, og jeg har fundet på noget, jeg selv synes er rigtig smart: En aften havde vi ikke mere printerpapir eller andet ordentligt tegnepapir, så jeg fandt et ubrugt kladdehæfte i min arbejdsskuffe. Det blev så opgraderet til tegnehæfte, og nu kan jeg se fordelen i at have alle hendes tegninger samlet på den måde. Når det er fyldt, vil jeg købe en kinabog (hårdt omslag). Så har vi samling på tegningerne, og hvis vi magter det, kan vi jo sørge for at hun tegner på siderne i rækkeflg, så man kan se udviklingen.
Mht. at blande moddellervoksen, så er eksemplet jo ikke enestående. Jeg har selv en unge, der gladeligt smider en halv frikadelle ned i mælken, hvorpå hun drikker af det. Hun drikker også af badevandet med sin lille kop, efter hun har sagt skål. Forleden ville hun gerne have revet parmasan på sin æbledessert. Jeg havde ikke lige fået ryddet den af efter spaghettien, og da jeg spurgte: Vil du virkelig have ost på æblerne, svarede hun JA Mour (de't mig). Så det fik hun, og hun spiste det - FORDI hun stadig ikke ved, at man bare ikke spiser æblekage med friskrevet parmasanost.
Og sådan er der mange eksempler på den fantastiske, uspolerede idé om, hvordan verden fungerer... Ingen regler om, hvad man kan blande sammen.
Jeg var sguda også helt i vildrede, første gang jeg læste om chokolade i chili con carne, fordi jeg har lært, at man bare ikke kan putter slik i aftensmaden?.
Så lad dem blande den modellervoks - og lad dem gøre alt muligt andet, vi andre har lært, man ikke kan. Så længe der ikke er nogen der bliver syge eller meget fattige af det, så synes jeg, det er fint at lade dem eksperimentere. De kan tids nok blive "almindelige".
- Helle - med en helt almindelig gulvvask i sigte... Fordi nogen har fortalt mig, at et gulv bør være rent.
Anmeld