Han græder hver aften og er svært at putte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2016

modesty

anonym12 skriver:

At vikle ham hjælper også for det meste og det er uden specielt meget gråd. Jeg er bare virkelig bange for at han pludselig kun kan sove hvis vi vikler ham. Jeg ved godt at man siger at så små babyer ikke kan få dårlige vaner.......

Jeg ville ikke være bange for noget som helst når han er så lille. Hos os var det en fin overgang, der gav sig selv. Lige pludselig havde han ikke længere behov for at blive vugget i armene når han skulle sove. Vi øvede det selvfølgelig også med jævne mellemrum, men ikke i den periode hvor han helt tydeligt havde behov for at være tæt og mærke bevægelse. Jeg tænker at det handler om tryghed i forbindelse med udviklingsspring. Når hjernen udvikler sig, regresser de og har brug for at føle som de gjorde da de lå i maven. Min søn er fire et halvt år nu, og jeg kan stadig mærke når der kommer udviklingsspring og han har brug for den øgede tryghed ved mig og far.

Giv ham hvad der virker, for det er hvad han har brug for. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2016

anonym12

modesty skriver:

Jeg ville ikke være bange for noget som helst når han er så lille. Hos os var det en fin overgang, der gav sig selv. Lige pludselig havde han ikke længere behov for at blive vugget i armene når han skulle sove. Vi øvede det selvfølgelig også med jævne mellemrum, men ikke i den periode hvor han helt tydeligt havde behov for at være tæt og mærke bevægelse. Jeg tænker at det handler om tryghed i forbindelse med udviklingsspring. Når hjernen udvikler sig, regresser de og har brug for at føle som de gjorde da de lå i maven. Min søn er fire et halvt år nu, og jeg kan stadig mærke når der kommer udviklingsspring og han har brug for den øgede tryghed ved mig og far.

Giv ham hvad der virker, for det er hvad han har brug for. 

Ja, du har nok ret. Vi må vikle ham lidt mere om aftenen. Det er også mere behageligt end at vugge ham i armene

Anmeld Citér

21. februar 2016

SaraSimonsen

anonym12 skriver:

Det har vi ikke, men de kunne nok godt fungere. Han falder ihvertfald til ro når han bliver vugget. Havde han ikke været så lang,så havde en almindelig vugge måske også været en ide......men han er allerede ca 74 cm lang og en almindelig vugge er vel ikke så stor?

Jeg er nok lidt afskrækket af prisen og at skulle finde pladsen.......vi bor ret småt. Men måske jeg skulle genoverveje det. Men de må ikke sove mere end små lure i sådan en?

De må sove så længe de kan og vil i den 

De ligger ergonomisk korrekt, vuggen slutter om deres krop og følger den. Desuden er den rigtig god ift at afværge skævt hovede, idet de ligger blødt uden tryk på kraniet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.