Han græder hver aften og er svært at putte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2016

Mor til guldklumpen

Det er en fase og det er helt normalt. Min søn ville vugges til han var omkring 6 måneder. Og idag er han 12 måneder og har stadig indimellem brug for at vi vugger ham i armene, fordi han ikke kan finde ro. Så hold ud��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
anonym12 skriver:

jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Vores dreng på 3 mdr er så svært at putte om aftenen og har været det en måneds tid. 

Han græder og vil bare ikke overgi sig til søvnen. Vi skal enten vugge ham eller putte ham i slyngen for at få ham til at sove. Og når vi vugger ham, så skal det være stående og han er altså tung. Jeg er desperat efter råd til at få ham til at sove uden stående vuggen og slyngen og gerne uden alt for meget gråd. Jeg kan ikke amme ham i søvn og vi starter med at putte omkring kl 19. Han sover somregl mellem 20-21, hvor han sover ca 30 min, så vågner han og vi ammer (længe) og så sover vi for natten, hvor han selvfølgelig vågner ind i mellem og bliver ammet. 

Om dagen skriger han af og til når han skal sove, men så kan jeg jo gå en lille tur med barnevognen, men oftest kan jeg bare lægge ham efter amning og så sover han.....men ikke om aftenen

Puha det er bare hårdt. 

Jeg kan desværre ikke komme med nogen gode råd. Vi havde samme problem dog lige fra fødsel med kolik de første 3 mdr. Efter det bare vanskeligheder og ville ammes fra 18-23 ca uafbrudt. Efter 23 faldt hun rigtigt i søvn og skulle kun ammes 2 gange om natten. 

Det var en rigtig hård tid de første 6 mdr. Det blev lidt nemmere, men hun ville stadig ikke overgive sig og sove uden amning. Når hun vågnede skreg hun. 

Vi brød med amning da hun var 9 mdr, men hun ville stadig ikke sove. Det kunne tage timer at få hende til at sove. Både om dagen og natten. 

Hele vejen igennem har vi fået af vide at det var pga diverse udviklingsspring osv. 

Det eneste der fungerede rigtigt var nærkontakt, altså samsovning om natten og halvt samsovning om dagen. 

Stort 

håber at du finder en løsning

Anmeld Citér

18. februar 2016

migxher

det er en fase, det er en fase, det er en fase (:
Den sætning kommer du til at sige mange gange....
Det er hårdt, men det går over. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

anonym12

ja, okay...æv. Det er godt nok hårdt at putte en grædende baby hver aften.....også for min ryg. Især fordi han bare var så nem da han var 1-2 mdr. 

Vi samsover....eller han ligger i sin tremmeseng, hvor den ene side er taget af og som ligger op til min side af sengen (det er dejligt nemt når han skal ammes og hyggeligt når han ikke holder mig vågen med sin snorken). Han falder ikke i søvn når man sidder og nusser med ham.....han leger og hygger indtil han bliver overtræt og så skriger han. Han skal tvinges til at overgi sig og jo senere vi putter jo sværere er han at putte. Han vil ikke ligge tæt og putte og han vil ikke ligge på maven af os længere......ihvertfald ikke og putte . Hvis vi ikke havde vores fastvikle når han er ekstra pjevset, så ved jeg ikke hvad vi skulle gøre. For der finder han ro (somregl). Det hjælper ikke at svøbe længere......men han bokser så hellere ikke mere.

Vi har været til kiropraktor og Jeg håber det hjælper lidt når han bliver låst op i nakken, men jeg tvivler. Han er kun ganske lidt låst i den ene side.

Han er meget godt med motorisk (han er hurtigere end gennemsnittet) og jeg tænker det måske også kan gøre han er mere urolig end gennemsnittet? Han har kun haft et par dages pause mellem udviklingsspring (evt også appetidspring)? Når han har et hvilket som helst spring så vil han ammes hver anden time om natten.....nøj det er hårdt. Nu må spring 4 gerne stoppe (det har varet en uge).

Jeg må væbne mig med tålmodighed.....hold nu op det er svært når han græder fordi han er træt og ikke vil overgi sig til søvnen.

Anmeld Citér

18. februar 2016

A&F

anonym12 skriver:

jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Vores dreng på 3 mdr er så svært at putte om aftenen og har været det en måneds tid. 

Han græder og vil bare ikke overgi sig til søvnen. Vi skal enten vugge ham eller putte ham i slyngen for at få ham til at sove. Og når vi vugger ham, så skal det være stående og han er altså tung. Jeg er desperat efter råd til at få ham til at sove uden stående vuggen og slyngen og gerne uden alt for meget gråd. Jeg kan ikke amme ham i søvn og vi starter med at putte omkring kl 19. Han sover somregl mellem 20-21, hvor han sover ca 30 min, så vågner han og vi ammer (længe) og så sover vi for natten, hvor han selvfølgelig vågner ind i mellem og bliver ammet. 

Om dagen skriger han af og til når han skal sove, men så kan jeg jo gå en lille tur med barnevognen, men oftest kan jeg bare lægge ham efter amning og så sover han.....men ikke om aftenen

Hvad med at lægge ved siden af ham indtil han falder i søvn, han er stadig så lille  ? 

Anmeld Citér

18. februar 2016

SaraSimonsen

Har I forsøgt med slyngevuggen? Den kan lejes på sneglehuset.com hvis I vil prøve inden I køber. Desuden lover de søvngaranti. Den var en livsredder her i hjemmet selvom jeg troede det var for godt til at være sandt! 

Anmeld Citér

18. februar 2016

anonym12

A&F skriver:

Hvad med at lægge ved siden af ham indtil han falder i søvn, han er stadig så lille  ? 

Så snakker og leger han, indtil han begynder at græde.....desværre. Jeg vil med glæde nusse, ligge ved siden af eller amme i søvn.jeg vil også med glæde vugge siddende.....men det eneste vi har fået til at virke er slynge eller vuggen stående......og det er med gråd. Slyngen er faktisk uden gråd, for det meste. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

anonym12

SaraSimonsen skriver:

Har I forsøgt med slyngevuggen? Den kan lejes på sneglehuset.com hvis I vil prøve inden I køber. Desuden lover de søvngaranti. Den var en livsredder her i hjemmet selvom jeg troede det var for godt til at være sandt! 

Det har vi ikke, men de kunne nok godt fungere. Han falder ihvertfald til ro når han bliver vugget. Havde han ikke været så lang,så havde en almindelig vugge måske også været en ide......men han er allerede ca 74 cm lang og en almindelig vugge er vel ikke så stor?

Jeg er nok lidt afskrækket af prisen og at skulle finde pladsen.......vi bor ret småt. Men måske jeg skulle genoverveje det. Men de må ikke sove mere end små lure i sådan en?

Anmeld Citér

18. februar 2016

modesty

Det lyder ret normalt, sådan en periode havde vi også. Så vidt jeg husker varede den 1-2 mdr. (vi havde også en periode hvor han ville ammes hele tiden om aftenen o.s.v. Mange perioder)

Vi brugte en Manduca bæresele til at gå rundt med ham i indtil han faldt i søvn. Det fungerede rigtig godt.

Ellers hjalp det at sidde på en pilatesbold og hoppe op og ned med ham i favnen.

Anmeld Citér

19. februar 2016

anonym12

modesty skriver:

Det lyder ret normalt, sådan en periode havde vi også. Så vidt jeg husker varede den 1-2 mdr. (vi havde også en periode hvor han ville ammes hele tiden om aftenen o.s.v. Mange perioder)

Vi brugte en Manduca bæresele til at gå rundt med ham i indtil han faldt i søvn. Det fungerede rigtig godt.

Ellers hjalp det at sidde på en pilatesbold og hoppe op og ned med ham i favnen.

At vikle ham hjælper også for det meste og det er uden specielt meget gråd. Jeg er bare virkelig bange for at han pludselig kun kan sove hvis vi vikler ham. Jeg ved godt at man siger at så små babyer ikke kan få dårlige vaner.......

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.