Han græder hver aften og er svært at putte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.411 visninger
22 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. februar 2016

anonym12

jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Vores dreng på 3 mdr er så svært at putte om aftenen og har været det en måneds tid. 

Han græder og vil bare ikke overgi sig til søvnen. Vi skal enten vugge ham eller putte ham i slyngen for at få ham til at sove. Og når vi vugger ham, så skal det være stående og han er altså tung. Jeg er desperat efter råd til at få ham til at sove uden stående vuggen og slyngen og gerne uden alt for meget gråd. Jeg kan ikke amme ham i søvn og vi starter med at putte omkring kl 19. Han sover somregl mellem 20-21, hvor han sover ca 30 min, så vågner han og vi ammer (længe) og så sover vi for natten, hvor han selvfølgelig vågner ind i mellem og bliver ammet. 

Om dagen skriger han af og til når han skal sove, men så kan jeg jo gå en lille tur med barnevognen, men oftest kan jeg bare lægge ham efter amning og så sover han.....men ikke om aftenen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2016

Mom2Two

Det lyder meget normalt... Så små børn har ikk en døgnrytme og alt det der ... Jeg ka huske med min ældste, da han var lille. Han havde kolik og græd konstant ... Jeg lagde han til a sove i sin barnevogn, så jeg ku vippe den lidt ... og jeg viklede ham ind i en stofble så han følte sig tryg... 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Det lyder egentlig helt standard - efter en lang dag har de brug for ekstra tryghed, nogle spiser op til nat, nogle kan have lidt mavepine, nogle har kombineret Tiger- og appetit spring, han kan være blevet overtræt. Der kan være en million grunde uden at det er noget alvorligt eller unormalt. 

Spiser han ikke i den periode fra I begynder putningen til han sover? Kan han ikke falde til ro (uden at sove) ved brystet? 

Medmindre I fornemmer han har ondt ville jeg nok anbefale at I lærer at messe "det er bare en periode, det går over igen", og så accepterer at jeres før nemme barn nu er i et stadie hvor han ikke er nem. Bevar roen og gør det der virker bedst. Jeg bærer/vugger skam stadig min dreng på 1 år og 12+ kg...

Anmeld Citér

17. februar 2016

Carina:-)

Helt normalt for så lille et barn 

Anmeld Citér

17. februar 2016

lineog4

anonym12 skriver:

jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Vores dreng på 3 mdr er så svært at putte om aftenen og har været det en måneds tid. 

Han græder og vil bare ikke overgi sig til søvnen. Vi skal enten vugge ham eller putte ham i slyngen for at få ham til at sove. Og når vi vugger ham, så skal det være stående og han er altså tung. Jeg er desperat efter råd til at få ham til at sove uden stående vuggen og slyngen og gerne uden alt for meget gråd. Jeg kan ikke amme ham i søvn og vi starter med at putte omkring kl 19. Han sover somregl mellem 20-21, hvor han sover ca 30 min, så vågner han og vi ammer (længe) og så sover vi for natten, hvor han selvfølgelig vågner ind i mellem og bliver ammet. 

Om dagen skriger han af og til når han skal sove, men så kan jeg jo gå en lille tur med barnevognen, men oftest kan jeg bare lægge ham efter amning og så sover han.....men ikke om aftenen

Nok ikke den bedste til at give råd for jeg har vugger 2 ud af 3 i søvn da de var små, den 3. Gjorde vi ikke fordi han simpelthen faldt bedre i søvn ved at blive lagt i seng og have rum og ro for sig selv. Og de to der blev vugget var rædselsfulde om aftenen (altså de var se skønneste børn...), de hang på mine bryster hele aftenen og småblundede cirka fra kl 20 og frem til 23 agtigt hvor de så havde fyldt på og mine bryster havde været ude i det fri i de 3 timer mere eller mindre non stop og så blev der vugget ind imellem og til sidst vugget i søvn... 

Så for mig er din beskrivelse normalitet, men har hørt fra andre at de havde større succes med at putte end os 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Sedigfor

Det er så normalt. Min datter sov godt nok hele natten i den alder men om dagen gjorde hun bestemt ikke, jeg gav ikke op og blev ved med at give sut " hub er flaske barn " og måske stå og synge ved hendes seng (:

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym8200

anonym12 skriver:

Det er meget normalt, nu når du siger barnet kun er 3 måneder gammel.. Min søn var ligesådan men det er kun en periode.. jeg sang godnat sange for ham mens jeg vuggede ham, og vugger ham stadig han er 10 en halv måned gammel og hvis han føler sig tryg ved at jeg vugger ham så skal han selvfølgelig også have lov til det.. Han er stadig meget lille husk på at ikke alle børn er ens dit barn har brug for tryghed og omsorg også er det kun dig der kan forstå dit barn..  

Anmeld Citér

18. februar 2016

Kildebakken

Vi tog barnevogn indenfor og kørte frem og tilbage for ikke at belaste ryggen for meget med at gå frem og tilbage. Tog dog ofte også en times tid. Alternativt kan i forsøge at skubbe puttetiden lidt frem.

Anmeld Citér

18. februar 2016

Dorthe1986

Jeg sad med min dreng og enten blev han ammet i søvn eller også blev han vugget i søvn. Da han stoppede med at amme da han var 9 mdr så sad jeg og sang og vuggede ham i søvn. Det var det han havde brug for. I dag bliver han snart 5 og han har ingen problemer med søvn eller sove selv osv.

Anmeld Citér

18. februar 2016

merethe

Profilbillede for merethe
anonym12 skriver:

Har du prøvet at putte dig sammen med din baby ? De har så mange indtryk fra dagen som skal bearbejdes, så de mange gange har brug for lidt ekstra tryghed. Det virkede hos os. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.