At slå sine børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Patriark skriver:

Jeg skrev engang at jeg kørte bil mens jeg var fuld.

Gjorde jeg det? Nej.

Som jeg tidligere skrev- hvis der skal underrettes om alt folk skriver på Facebook, så ville samtlige socialforvaltninger ikke lave andet end at partshøre folk i ligegyldige sager.

Der skal jo heller ikke underrettes om alt der er på Fb, men det som kan være bekymrende  

jeg indrømmer gerne, at jeg faktisk har lavet en underretning på baggrund af noget der blev skrevet... Og kommunen tog det seriøst...Jeg ved også, at jeg ikke var ene om det..

Det der blev skrevet ve dybt bekymrende. Det handlede også om vold...

Jeg vil hellere lade tvivlen komme børnene til gode... Og jeg kunne bare ikke bare se på, hvad der blev skrevet om de her situationer...

De synes ikke, at det var et tyndt grundlag, men tog det faktisk meget alvorligt... Og jeg ved, at personen Idag får en masse hjælp og støtte ... Så det er jo bare dejligt.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2016

Patriark

Saphiira skriver:

Der skal jo heller ikke underrettes om alt der er på Fb, men det som kan være bekymrende  

jeg indrømmer gerne, at jeg faktisk har lavet en underretning på baggrund af noget der blev skrevet... Og kommunen tog det seriøst...Jeg ved også, at jeg ikke var ene om det..

Det der blev skrevet ve dybt bekymrende. Det handlede også om vold...

Jeg vil hellere lade tvivlen komme børnene til gode... Og jeg kunne bare ikke bare se på, hvad der blev skrevet om de her situationer...

De synes ikke, at det var et tyndt grundlag, men tog det faktisk meget alvorligt... Og jeg ved, at personen Idag får en masse hjælp og støtte ... Så det er jo bare dejligt.  

Det ER et tyndt grundlag, men det SKAL tages alvorligt.

Jeg er sikker på, at hvis alle underrettede om "alt", ville en masse familier få støtte og sikkert også nogle der idag går under radaren, men så ville arbejdsbyrden knække det offentlige budget. 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Sørens

Anonym skriver:

Er anonym så jeg ikke kan blive sporet tilbage til i tilfælde af at jeg skal indberette det her... 

Jeg sidder i en rigtig rigtig træls situation, de fleste har nok set at DF's Marie Krarup var ude og snakke om at man skulle skælde sine børn ud for at man opdragede dem, og i den forbindelse også mente at en ørefin og et rap over fingerne ikke var noget hun betegnede som vold.. 

Jeg skrev så på min private facebook omkring hvor vred og foruroliget jeg var over denne udmeldelse fra en politiker.. Når man tager i betragtning at det er 19 år siden at revselsesretten ophørte, og det blev forbudt at ligge en hånd på sine børn. 

En af mine tidligere skole kammerater som jeg ikke rigtig ses med mere, stod dog op for at det var i orden, og det ikke var vold at give sine børn en endefuld så længe det ikke blødte eller der kom blå mærker.. 

Har siddet og diskuteret frem og tilbage med hende et stykke tid, og hun siger åbenlyst at hun ikke har noget imod at give hendes 3 årige og ikke engang 1 årige en endefuld hvis der er behov for det..  Har prøvet at forklare hende at en røvfuld ER vold og det er egentlig ikke til at diskutere for det står i loven at man ikke må påføre fysisk afstraffelse.. 

Hun vil slet ikke høre, og mener hun ved at hendes børn har det godt, og hun havde selv en voldelig far, så at hun "kun" giver dem en røvfuld er ingenting.. 

Jeg står og vurdere om hvorvidt jeg burde smide en bekymrende anmeldelse omkring det for hun mener virkelig at det hun gør ikke er forkert, og bare fordi det er mindre end det hun selv oplevede som barn, så er det åbenbart ikke vold... Og tænker det kunne være godt at kommunen kom ind over og måske fik tvunget dem ud og fik noget støtte i hvordan man opdrager sit barn, uden vold..

Jeg er virkelig bekymret for de børn, og føler mig meget frustreret.. 

Hvad ville i gøre? Og hvis man skulle lave en anonym anmeldelse hvordan kaster man sig så ud i det??? 

Kort og godt.....så SKAL du mest af alt overveje at din indberetning i værste fald kan betyde at hendes børn bliver anbragt! ...hvordan har de børn det generelt? Er det "kun" i spidssituationer at moderen tyer til "vold"...IKKE at jeg mener det er ok, men men er det nødvendigvis bedre for de børn at blive revet ud af deres vante omgivelser? Bare en tanke

Anmeld Citér

17. februar 2016

Tullemoar

Patriark skriver:

Det ER et tyndt grundlag, men det SKAL tages alvorligt.

Jeg er sikker på, at hvis alle underrettede om "alt", ville en masse familier få støtte og sikkert også nogle der idag går under radaren, men så ville arbejdsbyrden knække det offentlige budget. 

Det synes jeg ikke det er...Eller det kommer an på det skrevne...

Hvis en forældre direkte skriver, at der er vold i huset, og at barnet bliver brugt imod den anden forældre fx. som skjold....? Skal man bare ignorer det? Når en forældre skriver op til flere gange om situationer, hvor barnet lider last, og hvor der bliver udøvet vold.. Ja, og det bliver skrevet direkte....?

Hvad er forskellen på det skrevne og det sagte? Ville det være anderledes for dig?

Jeg er med på, at man ikke "bare" skal gøre det. Det skal være meget velovervejet, og der skal vitterlig være en grund til det...dvs. at det skal være nogle slemme ting, som der bliver skrevet...og evt. skrevet op til flere gange..

Aldrig om jeg vil lade tvivlen komme til gode....

Anmeld Citér

17. februar 2016

modesty

Anonym skriver:

Er anonym så jeg ikke kan blive sporet tilbage til i tilfælde af at jeg skal indberette det her... 

Jeg sidder i en rigtig rigtig træls situation, de fleste har nok set at DF's Marie Krarup var ude og snakke om at man skulle skælde sine børn ud for at man opdragede dem, og i den forbindelse også mente at en ørefin og et rap over fingerne ikke var noget hun betegnede som vold.. 

Jeg skrev så på min private facebook omkring hvor vred og foruroliget jeg var over denne udmeldelse fra en politiker.. Når man tager i betragtning at det er 19 år siden at revselsesretten ophørte, og det blev forbudt at ligge en hånd på sine børn. 

En af mine tidligere skole kammerater som jeg ikke rigtig ses med mere, stod dog op for at det var i orden, og det ikke var vold at give sine børn en endefuld så længe det ikke blødte eller der kom blå mærker.. 

Har siddet og diskuteret frem og tilbage med hende et stykke tid, og hun siger åbenlyst at hun ikke har noget imod at give hendes 3 årige og ikke engang 1 årige en endefuld hvis der er behov for det..  Har prøvet at forklare hende at en røvfuld ER vold og det er egentlig ikke til at diskutere for det står i loven at man ikke må påføre fysisk afstraffelse.. 

Hun vil slet ikke høre, og mener hun ved at hendes børn har det godt, og hun havde selv en voldelig far, så at hun "kun" giver dem en røvfuld er ingenting.. 

Jeg står og vurdere om hvorvidt jeg burde smide en bekymrende anmeldelse omkring det for hun mener virkelig at det hun gør ikke er forkert, og bare fordi det er mindre end det hun selv oplevede som barn, så er det åbenbart ikke vold... Og tænker det kunne være godt at kommunen kom ind over og måske fik tvunget dem ud og fik noget støtte i hvordan man opdrager sit barn, uden vold..

Jeg er virkelig bekymret for de børn, og føler mig meget frustreret.. 

Hvad ville i gøre? Og hvis man skulle lave en anonym anmeldelse hvordan kaster man sig så ud i det??? 

Jeg synes at det er problematisk at det er en kvinde som du ingen kontakt har med længere, ud over sporadisk i det virtuelle rum. Hvis det var en veninde du drak kaffe med jævnligt, eller en nabo hvor du kunne høre hvad der foregik gennem væggen, var det noget andet. Men her virker det ikke til at du har noget som helst indblik i hendes/deres liv udover denne ene tråd på fb.

Hvor mange år siden er det at du har mødt hende? Kender du hendes børn? Kender du hendes mand?

Anmeld Citér

17. februar 2016

Vivienne

Er det ikke lidt overdrevet at anmelde pba. en Facebook diskussion? 

Hvis hun virkelig var voldelig overfor sine børn, tror du hun ville snakke om det på Facebook? 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Krydserfingre

Jeg havde ikke anmeldt.. På den baggrund at det var en facebook diskussion - og at du egentlig ikke kender hende!!! Du ved ikke hvad der foregår derhjemme, i er ikke veninder. Synes det er en alt for alvorlig sag at anmelde "bare" fordi man har diskuteret på facebook. 

Anmeld Citér

17. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg sidder bare og tænker, at hvis man skriver på facebook at man giver sine børn en endefuld, hvad sker der mon så i det hjem, som hun ikke skriver om  

Det er din pligt at underrette. Forstår slet ikke at du er i tvivl.

Anmeld Citér

17. februar 2016

Tullemoar

EBK skriver:

Jeg sidder bare og tænker, at hvis man skriver på facebook at man giver sine børn en endefuld, hvad sker der mon så i det hjem, som hun ikke skriver om  

Det er din pligt at underrette. Forstår slet ikke at du er i tvivl.

Enig..

Og jeg tænker, hvis hun har ren mel i posen, så sker der jo ingenting end at de lige tjekker om alt er ok..  

Lad tvivlen komme til gode til børnene... 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Patriark

Saphiira skriver:

Enig..

Og jeg tænker, hvis hun har ren mel i posen, så sker der jo ingenting end at de lige tjekker om alt er ok..  

Lad tvivlen komme til gode til børnene... 

Men de kommunale forvaltninger har desværre ikke nogle pengetræer, hvorfor man prioriterer ressourcer. Derved kan andre børn, der reelt er i mistrivsel, ikke få den nødvendige hjælp, sådan sat lidt på spidsen!!

Men ja, det er et godt udgangspunkt at underrette når man er bekymret. Man skal bare passe på med at se spøgelser alle steder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.