At slå sine børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du anmelde det til myndighederne??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.561 visninger
31 svar
58 synes godt om
17. februar 2016

Anonym trådstarter

Er anonym så jeg ikke kan blive sporet tilbage til i tilfælde af at jeg skal indberette det her... 

Jeg sidder i en rigtig rigtig træls situation, de fleste har nok set at DF's Marie Krarup var ude og snakke om at man skulle skælde sine børn ud for at man opdragede dem, og i den forbindelse også mente at en ørefin og et rap over fingerne ikke var noget hun betegnede som vold.. 

Jeg skrev så på min private facebook omkring hvor vred og foruroliget jeg var over denne udmeldelse fra en politiker.. Når man tager i betragtning at det er 19 år siden at revselsesretten ophørte, og det blev forbudt at ligge en hånd på sine børn. 

En af mine tidligere skole kammerater som jeg ikke rigtig ses med mere, stod dog op for at det var i orden, og det ikke var vold at give sine børn en endefuld så længe det ikke blødte eller der kom blå mærker.. 

Har siddet og diskuteret frem og tilbage med hende et stykke tid, og hun siger åbenlyst at hun ikke har noget imod at give hendes 3 årige og ikke engang 1 årige en endefuld hvis der er behov for det..  Har prøvet at forklare hende at en røvfuld ER vold og det er egentlig ikke til at diskutere for det står i loven at man ikke må påføre fysisk afstraffelse.. 

Hun vil slet ikke høre, og mener hun ved at hendes børn har det godt, og hun havde selv en voldelig far, så at hun "kun" giver dem en røvfuld er ingenting.. 

Jeg står og vurdere om hvorvidt jeg burde smide en bekymrende anmeldelse omkring det for hun mener virkelig at det hun gør ikke er forkert, og bare fordi det er mindre end det hun selv oplevede som barn, så er det åbenbart ikke vold... Og tænker det kunne være godt at kommunen kom ind over og måske fik tvunget dem ud og fik noget støtte i hvordan man opdrager sit barn, uden vold..

Jeg er virkelig bekymret for de børn, og føler mig meget frustreret.. 

Hvad ville i gøre? Og hvis man skulle lave en anonym anmeldelse hvordan kaster man sig så ud i det??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvis du er bekymret så laver du selvfølgelig en underretning. 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Sprit25

Jeg ville slå koldt vand i blodet. Det er en facebook diskussion. Kunne det tænkes hun overdrev 

men hvis du er meget bekymret jamen så skal du melde

Anmeld Citér

17. februar 2016

Babilooo

Jeg ville anmelde det.. Så kan kommunen se hvad der er af indhold i det. Specielt når du siger at hun har haft en voldelig far.

Du skal dog være klar på at hun sikkert regner ud at det er dig der har indberettet hende, når I lige har haft diskussionen. 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Patriark

mor:) skriver:

At underrette på baggrund af en facebook debat, forekommer mig ret latterligt.

Anmeld Citér

17. februar 2016

Patriark

Anonym skriver:

Er anonym så jeg ikke kan blive sporet tilbage til i tilfælde af at jeg skal indberette det her... 

Jeg sidder i en rigtig rigtig træls situation, de fleste har nok set at DF's Marie Krarup var ude og snakke om at man skulle skælde sine børn ud for at man opdragede dem, og i den forbindelse også mente at en ørefin og et rap over fingerne ikke var noget hun betegnede som vold.. 

Jeg skrev så på min private facebook omkring hvor vred og foruroliget jeg var over denne udmeldelse fra en politiker.. Når man tager i betragtning at det er 19 år siden at revselsesretten ophørte, og det blev forbudt at ligge en hånd på sine børn. 

En af mine tidligere skole kammerater som jeg ikke rigtig ses med mere, stod dog op for at det var i orden, og det ikke var vold at give sine børn en endefuld så længe det ikke blødte eller der kom blå mærker.. 

Har siddet og diskuteret frem og tilbage med hende et stykke tid, og hun siger åbenlyst at hun ikke har noget imod at give hendes 3 årige og ikke engang 1 årige en endefuld hvis der er behov for det..  Har prøvet at forklare hende at en røvfuld ER vold og det er egentlig ikke til at diskutere for det står i loven at man ikke må påføre fysisk afstraffelse.. 

Hun vil slet ikke høre, og mener hun ved at hendes børn har det godt, og hun havde selv en voldelig far, så at hun "kun" giver dem en røvfuld er ingenting.. 

Jeg står og vurdere om hvorvidt jeg burde smide en bekymrende anmeldelse omkring det for hun mener virkelig at det hun gør ikke er forkert, og bare fordi det er mindre end det hun selv oplevede som barn, så er det åbenbart ikke vold... Og tænker det kunne være godt at kommunen kom ind over og måske fik tvunget dem ud og fik noget støtte i hvordan man opdrager sit barn, uden vold..

Hvad ville i gøre? Og hvis man skulle lave en anonym anmeldelse hvordan kaster man sig så ud i det??? 

Så kan du jo også underrette om Frk. Krarup mens du er igang.

På trods af vigtigheden af temaet, så giver det absolut ingen mening at underrette pba. en debat på facebook.

Så ville de forskellige forvaltninger drukne i underretninger.

Anmeld Citér

17. februar 2016

Sedigfor

mor:) skriver:

Hvis hun siger det er på baggrund af en status på Facebook vil de grine og lade vær med at gøre noget.

Anmeld Citér

17. februar 2016

FruHolm <3

Anonym skriver:

Jeg ville anmelde , diskusion eller ej så indrømmer hun at hun giver røvfuld , 

og helt ærligt jeg fik selv røvfuld som barn og det sidder dybt i mig stadig , selvom det er 20 år siden ,

røvfuld er ulovligt ifg revselsretten , derfor stoppede min mor også med dem da loven kom , at "dummefladen" så stadig kom er en anden ting , men jo det er ulovligt selvom der ikk kommer mærker 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Patriark

Sedigfor skriver:

Hvis hun siger det er på baggrund af en status på Facebook vil de grine og lade vær med at gøre noget.

Sådan hænger verden desværre ikke sammen.

Hvis der underrettes, bliver der, det ihvertfald hensigten, sat en procedure igang der omfatter, samtale med barn, forældre, indhentelse af status og andet hvis dette skønnes relevant.

Det er ikke en "kan" opgave, det er en "skal".

Anmeld Citér

17. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Ahhh... Forhåbentligt vil de ikke grine så skal de nok skifte arbejde.. 

Og der underrettes faktisk nogle gange på baggrund af ting på FB... Og det tages forhåbentligt seriøst...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.