At slå sine børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2016

Soonmom

På baggrund af en Facebook diskution, ville jeg ikke anmelde, det er for tyndt et grundlag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2016

Mami

øv man ikke kan svarer anonymt. jeg kender en der indberettede pga. facebook og det blev taget ganske seriøst og der kom en undersøgelse igang om det du må gerne skrive privat 

Anmeld Citér

17. februar 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Er anonym så jeg ikke kan blive sporet tilbage til i tilfælde af at jeg skal indberette det her... 

Jeg sidder i en rigtig rigtig træls situation, de fleste har nok set at DF's Marie Krarup var ude og snakke om at man skulle skælde sine børn ud for at man opdragede dem, og i den forbindelse også mente at en ørefin og et rap over fingerne ikke var noget hun betegnede som vold.. 

Jeg skrev så på min private facebook omkring hvor vred og foruroliget jeg var over denne udmeldelse fra en politiker.. Når man tager i betragtning at det er 19 år siden at revselsesretten ophørte, og det blev forbudt at ligge en hånd på sine børn. 

En af mine tidligere skole kammerater som jeg ikke rigtig ses med mere, stod dog op for at det var i orden, og det ikke var vold at give sine børn en endefuld så længe det ikke blødte eller der kom blå mærker.. 

Har siddet og diskuteret frem og tilbage med hende et stykke tid, og hun siger åbenlyst at hun ikke har noget imod at give hendes 3 årige og ikke engang 1 årige en endefuld hvis der er behov for det..  Har prøvet at forklare hende at en røvfuld ER vold og det er egentlig ikke til at diskutere for det står i loven at man ikke må påføre fysisk afstraffelse.. 

Hun vil slet ikke høre, og mener hun ved at hendes børn har det godt, og hun havde selv en voldelig far, så at hun "kun" giver dem en røvfuld er ingenting.. 

Jeg står og vurdere om hvorvidt jeg burde smide en bekymrende anmeldelse omkring det for hun mener virkelig at det hun gør ikke er forkert, og bare fordi det er mindre end det hun selv oplevede som barn, så er det åbenbart ikke vold... Og tænker det kunne være godt at kommunen kom ind over og måske fik tvunget dem ud og fik noget støtte i hvordan man opdrager sit barn, uden vold..

Jeg er virkelig bekymret for de børn, og føler mig meget frustreret.. 

Hvad ville i gøre? Og hvis man skulle lave en anonym anmeldelse hvordan kaster man sig så ud i det??? 

Små børn små problemer, store børn store problemer. Hvis hun allerede når barnet er 1 år er derude hvor hun udøver vold i frustration, hvordan skal det så ikke gå når barnet bliver større og frækkere.

hendes far startede sikkert også med et rap over nallerne, som blev til en lussing, en ordenlig endefuld osv videre. 

Jeg vil anmelde, ingen børn skal vokse op med vold og voldsom skældud.

Anmeld Citér

17. februar 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Er anonym så jeg ikke kan blive sporet tilbage til i tilfælde af at jeg skal indberette det her... 

Jeg sidder i en rigtig rigtig træls situation, de fleste har nok set at DF's Marie Krarup var ude og snakke om at man skulle skælde sine børn ud for at man opdragede dem, og i den forbindelse også mente at en ørefin og et rap over fingerne ikke var noget hun betegnede som vold.. 

Jeg skrev så på min private facebook omkring hvor vred og foruroliget jeg var over denne udmeldelse fra en politiker.. Når man tager i betragtning at det er 19 år siden at revselsesretten ophørte, og det blev forbudt at ligge en hånd på sine børn. 

En af mine tidligere skole kammerater som jeg ikke rigtig ses med mere, stod dog op for at det var i orden, og det ikke var vold at give sine børn en endefuld så længe det ikke blødte eller der kom blå mærker.. 

Har siddet og diskuteret frem og tilbage med hende et stykke tid, og hun siger åbenlyst at hun ikke har noget imod at give hendes 3 årige og ikke engang 1 årige en endefuld hvis der er behov for det..  Har prøvet at forklare hende at en røvfuld ER vold og det er egentlig ikke til at diskutere for det står i loven at man ikke må påføre fysisk afstraffelse.. 

Hun vil slet ikke høre, og mener hun ved at hendes børn har det godt, og hun havde selv en voldelig far, så at hun "kun" giver dem en røvfuld er ingenting.. 

Jeg står og vurdere om hvorvidt jeg burde smide en bekymrende anmeldelse omkring det for hun mener virkelig at det hun gør ikke er forkert, og bare fordi det er mindre end det hun selv oplevede som barn, så er det åbenbart ikke vold... Og tænker det kunne være godt at kommunen kom ind over og måske fik tvunget dem ud og fik noget støtte i hvordan man opdrager sit barn, uden vold..

Hvad ville i gøre? Og hvis man skulle lave en anonym anmeldelse hvordan kaster man sig så ud i det??? 

Nu sidder jeg lige og undrer mig over, hvad konsekvensen vil være ved, at du anmelder!?..

Jeg havde helt åbent, men venligt, informeret hende om, at jeg lavede en indberetning (efter at have sikret mig skriftlige beviser, der blev medsendt til kommunen), men jeg er så heller ikke konfliktsky, sådan er vi så forskellige.

Jeg mener faktisk, at det er en pligt at gøre opmærksom på sådan et problem.

Anmeld Citér

17. februar 2016

Lisbeth1985

Anonym skriver:

Jeg synes ærlig talt,at det er din pligt at kontakte de sociale myndigheder... Der er en chance for,at hun blot har overdrevet på de sociale medier - det har man hørt om før - men det må hun så tage konsekvensen af! Det vigtigste er,at børnene ikke lider overlast!!

Anmeld Citér

17. februar 2016

Aleah

Jeg ville uden tvivl indberette det.

Hvis man ikke kan finde ud af at irettesætte sine børn uden at bruge vold, er man ikke egnet som forælder.

Anmeld Citér

17. februar 2016

Aleah

At underrette på baggrund af en facebook debat, forekommer mig ret latterligt.

Hvorfor det?

At hun indrømmer det i en Facebook-debat, er da sagen fuldstændig underordnet.

Anmeld Citér

17. februar 2016

Melm

Jeg ville også anmelde... Tænk på de små børn, de tror at det er helt ok at blive slået på, hvis det er sådan de er vokset op.

Anmeld Citér

17. februar 2016

Patriark

Aleah skriver:

Hvorfor det?

At hun indrømmer det i en Facebook-debat, er da sagen fuldstændig underordnet.

Jeg skrev engang at jeg kørte bil mens jeg var fuld.

Gjorde jeg det? Nej.

Som jeg tidligere skrev- hvis der skal underrettes om alt folk skriver på Facebook, så ville samtlige socialforvaltninger ikke lave andet end at partshøre folk i ligegyldige sager.

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

Svare lige alle her i stedet for at skrive det samme 20 gange :p 

Jeg har en reel bekymring for de to børn hun har, især med det faktum at den yngste ikke engang er et år endnu. Jeg ved godt det er over facebook hun har skrevet det, men jeg er helt sikker på at hun ikke overdrev, for hun blev ved med at skrive at en røvfuld ikke var vold, og det faktum at det var med ble og bukser så var det jo slet ikke slemt.. 

Hun prøvede endda at få mig til at "forstå" at når jeg selv fik børn så skulle jeg bare se så kom jeg helt sikkert også til det.. (jeg har været bonusmor i 4½ år og meget med inde i opdragelsen og betragter min bonus som min egen så kender udmærket til at børn kan drive en langt ud.. Men aldrig så langt ud at jeg ville ligge hånd på min bonus) og min mand som arbejder med børn og unge med diagonser medfødte eller erhvervet pga voldelig eller uhensigtigmæssig adfærd fra forældrene prøvede også at tale hende til fornuft, men han var åbenbart ikke "ekspert" i hendes børn, og at de fik en bagi engang imellem tog de ikke skade af.. Og at selvom han havde et barn igennem 8 år så havde han ingen erfaring med børn i følge hende hvis han ikke kunne følge hendes tankegang.. 

Jeg kopierede samtalen inden jeg gik i seng, heldig nok, for da jeg vågnede fik jeg afvide af min mand at hun havde haft skrevet videre, fordi hun troede hun fik opbakning fra en anden i samtalen, men på et tidspunkt har hun indset at det var farligt at forsætte den debat og hun slettede sine kommentarer, så har kun det jeg havde fra i nat..

Jeg mener også jeg et eller andet sted har en pligt til at anmelde det, ved bare ikke hvordan sådan i praksis.. 

Min hensigt er ikke at børnene skal tvangsfjernes eller lignende, men at forældrene skal lære at omgås sine børn uden vold.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.