Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
Hejsa
Jeg fik en grad 3b bristning, hvor 1/3 del af ringmusklen gik i stykker, da jeg fødte min datter i 2013. Har heldigvis ingen men idag..
En meget lang fødsel, og et meget stort barn (4500 g ) Men grunden til jeg gik i stykker var, at hun stod forkert, og ikke fik hendes hovedet bukket ned, så jeg fødte det brede stykke af hovedet....
Nå, men det er en lang historie, så da jeg blev gravid igen i 2014, var jeg meget angst.. Men jeg blev lovet kejsersnit hvis jeg ville det, men jeg ønskede at føde normal, så jeg fik vægtscanninger da jeg ikke ønskede at presse så stort et barn igennem igen, og blev lovet igangsætning til termin ( gik 14 dage over sidst )
Lægerne jeg talte med, sagde at der ca. Var 5-7 & risiko for en bristning igen, så den var ikke så stor.
Da jeg endelig skulle føde 40+6, fortalte jeg hver jordemoder, at jeg var bange for at gå i stykker og de skulle hjælpe, så det ikke skete igen.. Det gjorde de og jeg havde igen en lang, men god fødsel, og fødte min søn på 4000 g 55 cm, og fik et par sting bagefter.
Nå, det blev desværre lidt langt, men du er velkommen til at skrive hvis du vil vide mere.... Jeg har prøvet det, og det er kun et halvt år siden ejg fik min søn :-)
Anmeld
Citér