Vaginal fødsel efter svær bristning - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2016

ESV

pastry26 skriver:

Jeg kan godt forstå din bekymring - nu. Jeg har aldrig overvejet ks og må indrømme at selvom jeg er nervøs og bange for konsekvenserne ved en normal fødsel - så tiltaler alternativet mig ikke...

gik man kunne trylle baby ud  

hvor meget gik du i stykket første gang?

En svær 3 grads bristning muligvis 4 grads, en bristningen på ringmusklen og hele vejen om til klitoris og så på tværs indvendigt. 

Jeg ser bestemt ikke frem til et KS og hvis jeg på nogen måde havde tillid til at de kunne forhindre det skete igen ville jeg meget gerne føde normalt men jeg tør ærlig talt ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2016

pastry26

serinasmor skriver:

Jeg havde en stor brist første gang - tæt på en 4 ... Har ingen gener eller mén af det

Fødselslægen siger at der ikke er nogen grund til at jeg ikke ville kunne føde normalt ... Han stiller ingen garantier for at jeg ikke brister denne gang, men sagde at det var der ikke nogen grund til at tro det  sker igen ... 

Kan huske jeg spurgte jordemoder efter fødslen om det så ville ske en anden gang  ... Hun sagde der var risiko men formindsket - for det har jo strukket sig 

Lige præcis dét sagde min jm også. Så håber jeg bare det holder! 

Anmeld Citér

12. februar 2016

pastry26

NV skriver:

Ja tænkte kejsersnit hele graviditeten, men kommer nede fra Falster, og på nyk f. hospital vil de helst undgå kejsersnit for alt i verden.

Så kun pga. Min angst, blev jeg lovet at hvis der var det mindste tegn på at det ikke ville gå ok, så ville de lave kejsersnit. Men fødte på tre timer, og det nåede aldrig at komme på tale, under fødslen 

Ok, interessant! Men fedt et eller andet sted at det så ikke blev "dit valg" og at det så bare gik så godt! Åh jeg håber!! 

Anmeld Citér

12. februar 2016

pastry26

ESV skriver:

En svær 3 grads bristning muligvis 4 grads, en bristningen på ringmusklen og hele vejen om til klitoris og så på tværs indvendigt. 

Jeg ser bestemt ikke frem til et KS og hvis jeg på nogen måde havde tillid til at de kunne forhindre det skete igen ville jeg meget gerne føde normalt men jeg tør ærlig talt ikke. 

Det er også den manglende garanti, der gør jeg nu er blevet nervøs. Men ks kan jeg slet ikke forestille mig. Så for mig er der kun én vej. 

Derfor håber jeg lidt at høre flere gode beretninger, så jeg forhåbentlig kan slappe af når fødslen først for alvor går igang 

Anmeld Citér

12. februar 2016

serinasmor

pastry26 skriver:

Lige præcis dét sagde min jm også. Så håber jeg bare det holder! 

Fødselslægen var nu heller ikke negativ men i kraft af hans hverv stiller han bare ingen garantier  

Jeg er ikke bekymret  Det kan selvfølgelig nå at komme endnu er kun i uge 25  

Anmeld Citér

12. februar 2016

pastry26

serinasmor skriver:

Fødselslægen var nu heller ikke negativ men i kraft af hans hverv stiller han bare ingen garantier  

Jeg er ikke bekymret  Det kan selvfølgelig nå at komme endnu er kun i uge 25  

Sejt - og tillykke! Skal nok komme med en opdate herinde når jeg har født. Forhåbentlig med en positiv opdatering. Selvfølgelig positiv fordi baby kommer snart - men forhåbentlig uden de store krigs skader 

Anmeld Citér

12. februar 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Hejsa

Jeg fik en grad 3b bristning, hvor 1/3 del af ringmusklen gik i stykker, da jeg fødte min datter i 2013. Har heldigvis ingen men idag..

En meget lang fødsel, og et meget stort barn (4500 g ) Men grunden til jeg gik i stykker var, at hun stod forkert, og ikke fik hendes hovedet bukket ned, så jeg fødte det brede stykke af hovedet.... 

Nå, men det er en lang historie, så da jeg blev gravid igen i 2014, var jeg meget angst.. Men jeg blev lovet kejsersnit hvis jeg ville det, men jeg ønskede at føde normal, så jeg fik vægtscanninger da jeg ikke ønskede at presse så stort et barn igennem igen, og blev lovet igangsætning til termin ( gik 14 dage over sidst ) 

Lægerne jeg talte med, sagde at der ca. Var 5-7 & risiko for en bristning igen, så den var ikke så stor. 

Da jeg endelig skulle føde 40+6, fortalte jeg hver jordemoder, at jeg var bange for at gå i stykker og de skulle hjælpe, så det ikke skete igen.. Det gjorde de og jeg havde igen en lang, men god fødsel, og fødte min søn på 4000 g 55 cm, og fik et par sting bagefter. 

Nå, det blev desværre lidt langt, men du er velkommen til at skrive hvis du vil vide mere.... Jeg har prøvet det, og det er kun et  halvt år siden ejg fik min søn :-)

Anmeld Citér

12. februar 2016

pastry26

Inger skriver:

Hejsa

Jeg fik en grad 3b bristning, hvor 1/3 del af ringmusklen gik i stykker, da jeg fødte min datter i 2013. Har heldigvis ingen men idag..

En meget lang fødsel, og et meget stort barn (4500 g ) Men grunden til jeg gik i stykker var, at hun stod forkert, og ikke fik hendes hovedet bukket ned, så jeg fødte det brede stykke af hovedet.... 

Nå, men det er en lang historie, så da jeg blev gravid igen i 2014, var jeg meget angst.. Men jeg blev lovet kejsersnit hvis jeg ville det, men jeg ønskede at føde normal, så jeg fik vægtscanninger da jeg ikke ønskede at presse så stort et barn igennem igen, og blev lovet igangsætning til termin ( gik 14 dage over sidst ) 

Lægerne jeg talte med, sagde at der ca. Var 5-7 & risiko for en bristning igen, så den var ikke så stor. 

Da jeg endelig skulle føde 40+6, fortalte jeg hver jordemoder, at jeg var bange for at gå i stykker og de skulle hjælpe, så det ikke skete igen.. Det gjorde de og jeg havde igen en lang, men god fødsel, og fødte min søn på 4000 g 55 cm, og fik et par sting bagefter. 

Nå, det blev desværre lidt langt, men du er velkommen til at skrive hvis du vil vide mere.... Jeg har prøvet det, og det er kun et  halvt år siden ejg fik min søn :-)

Tusind tak for svar! Lige sådan en historie jeg har brug for at høre! Og hvor er du sej 

jeg kender ikke grunden til hvorfor "det gik så galt" sidste gang, og det er nok derfor jeg er lidt bekymret nu. 

Holdte du lidt igen under pressefasen? 

Anmeld Citér

13. februar 2016

MRN

Under min første fødsel fik jeg en grim 4 grads bristning efter at have fået flået min søn ud med hård kop ��

Nå men, helede fint og to år efter da jeg blev gravid igen havde jeg ingen gener. Kom til samtaler med en overlæge på sygehuset som vurderede min situation og på baggrund af at jeg ikke havde gener fik jeg (heldigvis) grønt lys for vaginal fødsel. 

I min journal stod noter om min tidligere fødsel beskrevet og min jordemoder under min anden fødsel er således meget OBS og jeg ender ud i en fuldstændig fantastisk fødsel med få overfladiske skrammer ����

Anmeld Citér

13. februar 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
pastry26 skriver:

Tusind tak for svar! Lige sådan en historie jeg har brug for at høre! Og hvor er du sej 

jeg kender ikke grunden til hvorfor "det gik så galt" sidste gang, og det er nok derfor jeg er lidt bekymret nu. 

Holdte du lidt igen under pressefasen? 

Om jeg er sej ved jeg nu ikke  men tak for ordene, og dejligt du kunne bruge min historie til noget.

Jeg var VIRKELIG angst for at skulle igennem det samme, så jeg kan udemærket forstå og følge dig, jeg havde det rigtig slem og fik faktisk en efterfødselsreaktion, så jeg var meget obs fra starten.. 

Hvis du rigtig gerne vil føde vaginal igen, så brug dine jordemoderbesøg til at få snakket om din bekymring,og få hende til at fortælle hvad der kan gøres for dig. Og så sig det selv, når du kommer ind på fødegangen. Sig at du gik i stykker sidst og er meget bange for at det sker igen. 

JEg lyttede rigtig meget efter hvad min jordemoder sagde under fødslen, og denne gang gispede jeg en del og hun holdt godt fast på min søns hovede, så meget at han lignede en bowlingkugle da han kom ud, men det forsvandt efter et par dage..  

Min datter blev født efter 36 timer med veer hun stod som sagt forkert i min mave og var lige 700 g større end de havde regnet med..

min søn vendte faktisk på tværs i min mave, 2 dage før termin, men han vendte sig selv rundt, og han stod aldrig "fast" Vægtscanninger kunne jeg ikke bruge til så meget, han blev scannet til at veje 4100 g 3 uger før termin  men var kun 4000 g d han blev født 40+6 hans fødsel tog 24 timer... :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.