Hvordan foregår igangsættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg ville lige høre nogen erfaringer med igangsættelse, ikke fordi jeg skal lige nu, men hvis ikke snart babyboy vil ud så overskrider vi terminsdato på torsdag og han er jo efter scanningen en ret stor basse så vil bare gerne høre lidt om det hvis det bliver aktuelt  

Der tilbydes forskellige former. Alt efter hvor klar man er. 

Jeg var forholdsvis helt lukket, så fik lagt stikpiller op vaginalt. 

Hvis man er lidt åbent kan man lægge et ballonkatheter. Hvis man er "meget" åben kan man tage vandet. 

Jeg fik lagt 1 stikpille kl 18 d 26. Fik lagt 1 kl 8 d 27.(termin). Igen 1 senere. Tror det var det. 

Vandet gik på termin kl 14.40 ca. Fik lagt vedrop pga manglende veer. Og så gik det bare derud af

så i alt fra start til veer: 15 timer. 

Fra start til vandet gik ca 20 timer. 

Fra start til fødsel: ca 32 timer. 

Med start menes der fra første pille. 

Jeg havde en drømmefødsel trods igangsætning

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2016

MorTilEn2013Dreng

De sat mig igang en uge før tid fordi bassen var for lille og de startede bare med at tage mit vand for det var jeg åbenbart åben nok til de kunne, så gik der nogle timer, så fik jeg ve drop fordi mine veer ikke rigtig gik igang af sig selv. 13 timer efter var han ude 

Anmeld Citér

9. februar 2016

BigHope13

Her blev jeg sat igang 10 dage over termin

havde få dage forinden lavet en hindeløsning, og da jeg så mødte ind til igangsættelse var jeg modnet en del og jordemoder starter det hele med at tage vandet.

da jeg så ikke selv fik nogle veer fik jeg lagt vedrop og 5 timer efter var han født.

Anmeld Citér

9. februar 2016

Mullesmith

BigHope13 skriver:

Her blev jeg sat igang 10 dage over termin

havde få dage forinden lavet en hindeløsning, og da jeg så mødte ind til igangsættelse var jeg modnet en del og jordemoder starter det hele med at tage vandet.

da jeg så ikke selv fik nogle veer fik jeg lagt vedrop og 5 timer efter var han født.

5 timer  det var hurtigt. Gjorde hindeløsning ondt??

Anmeld Citér

9. februar 2016

Sedigfor

Jeg fik en hindeløsning

Anmeld Citér

9. februar 2016

Mullesmith

Sedigfor skriver:

Jeg fik en hindeløsning

Gør det ondt at få det?

Anmeld Citér

9. februar 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Har 2 igangsættelser bag mig, en med piller hvor fødslen tog 36 timer da jeg endelig fik veer, og en hvor de tog vandet, trods jeg kun var åben 1 cm som tog 24 timer... Så det er nogle lange historier, kan jeg hilse og sige 

Har født pænt store børn begge gange...

Anmeld Citér

9. februar 2016

Mullesmith

Inger skriver:

Har 2 igangsættelser bag mig, en med piller hvor fødslen tog 36 timer da jeg endelig fik veer, og en hvor de tog vandet, trods jeg kun var åben 1 cm som tog 24 timer... Så det er nogle lange historier, kan jeg hilse og sige 

Har født pænt store børn begge gange...

Hvor store var dine børn? 

Anmeld Citér

9. februar 2016

Rtjm05

Mullesmith skriver:

Jeg ville lige høre nogen erfaringer med igangsættelse, ikke fordi jeg skal lige nu, men hvis ikke snart babyboy vil ud så overskrider vi terminsdato på torsdag og han er jo efter scanningen en ret stor basse så vil bare gerne høre lidt om det hvis det bliver aktuelt  

Jeg blev sat igang uge 38, tre døgn med stikpiller, uden den store effekt, 4 døgn havde jeg ballon kateter, også uden den store effekt, åbnede mig ikke nok til at de kunne tage vandet, og efter 4 døgn, var jeg træt så jeg fik ks på dag 5....håber jeg kan føde normalt denne gang, men skal igen sættes igang i uge 38.....

Anmeld Citér

9. februar 2016

Mullesmith

rikkeivalo skriver:

Jeg blev sat igang uge 38, tre døgn med stikpiller, uden den store effekt, 4 døgn havde jeg ballon kateter, også uden den store effekt, åbnede mig ikke nok til at de kunne tage vandet, og efter 4 døgn, var jeg træt så jeg fik ks på dag 5....håber jeg kan føde normalt denne gang, men skal igen sættes igang i uge 38.....

Hvorfor skal du sættes igang så tidligt? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.