Hvordan foregår igangsættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.636 visninger
24 svar
8 synes godt om
8. februar 2016

Mullesmith

Jeg ville lige høre nogen erfaringer med igangsættelse, ikke fordi jeg skal lige nu, men hvis ikke snart babyboy vil ud så overskrider vi terminsdato på torsdag og han er jo efter scanningen en ret stor basse så vil bare gerne høre lidt om det hvis det bliver aktuelt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2016

lineog4

Mullesmith skriver:

Jeg ville lige høre nogen erfaringer med igangsættelse, ikke fordi jeg skal lige nu, men hvis ikke snart babyboy vil ud så overskrider vi terminsdato på torsdag og han er jo efter scanningen en ret stor basse så vil bare gerne høre lidt om det hvis det bliver aktuelt  

Hvis jeg husker rigtigt har du fået kejsersnit og kan derfor ikke blive sat i gang med stikpiller, mener når man har fået kejsersnit så sætter de i gang end ballonkateder og det har jeg aldrig prøvet

Anmeld Citér

8. februar 2016

Kamilla-m

Mullesmith skriver:

Jeg fik taget vandet,fik lagt epi inden pga angst.. efter 2 timer og 20 timer havde jeg født.

Anmeld Citér

8. februar 2016

Mullesmith

lineog4 skriver:

Hvis jeg husker rigtigt har du fået kejsersnit og kan derfor ikke blive sat i gang med stikpiller, mener når man har fået kejsersnit så sætter de i gang end ballonkateder og det har jeg aldrig prøvet

Ja der er rigtig, nå det vidste jeg ikke, okay ballon kateter det lyder vildt 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Benjamins'mor

Mullesmith skriver:

Det kommer jo an på rigtigt mange ting, om man har veer, om vandet er gået, om man har åbnet sig osv. 

Mit vand var gået og jeg var 4 cm åben, så jeg blev kun sat igang med ve-drop. 

Med min datter skulle jeg have været sat i gang med stikpiller om tirsdagen, men nåede at gå i fødsel selv om søndagen. 

Anmeld Citér

8. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Da jeg blev sat i gang fik jeg to piller jeg skulle sluge (altså ikke stikpiller) kl 11:30, og de satte gang i nogle plukveer der langsomt blev kraftigere og kraftigere men uden at blive regelmæssige. Jeg blev indlagt med det samme pga begyndende ssf, så jeg fik et værelse på barselsgangen. Kl 18 skulle jeg tjekkes på fødegangen igen, og efter der var blevet mærket lidt på maven, taget blodtryk og kørt ctg fik jeg 2 piller igen. Det var det hvad jeg fik af igangsættelse. 2. dosis satte rigtig fut i veerne og fik vestorm af 2 omgange. Kl ca 23 blev vandet taget og kl 24 fik jeg epidural. Kort derefter fik jeg presseveer og kl 3:55 var hun ude.

Jeg tror dog normalt procedure er at man bliver sendt hjem efter første dosis piller og derefter skal komme tilbage senere for at få 2. dosis og sådan hvis første dosis ikke er nok.

Anmeld Citér

8. februar 2016

Mullesmith

MummiT skriver:

Da jeg blev sat i gang fik jeg to piller jeg skulle sluge (altså ikke stikpiller) kl 11:30, og de satte gang i nogle plukveer der langsomt blev kraftigere og kraftigere men uden at blive regelmæssige. Jeg blev indlagt med det samme pga begyndende ssf, så jeg fik et værelse på barselsgangen. Kl 18 skulle jeg tjekkes på fødegangen igen, og efter der var blevet mærket lidt på maven, taget blodtryk og kørt ctg fik jeg 2 piller igen. Det var det hvad jeg fik af igangsættelse. 2. dosis satte rigtig fut i veerne og fik vestorm af 2 omgange. Kl ca 23 blev vandet taget og kl 24 fik jeg epidural. Kort derefter fik jeg presseveer og kl 3:55 var hun ude.

Jeg tror dog normalt procedure er at man bliver sendt hjem efter første dosis piller og derefter skal komme tilbage senere for at få 2. dosis og sådan hvis første dosis ikke er nok.

Så der er både piller man kan sluge og stikpiller, samt ballonkateter. Men det gik da okay hurtigt for dig, har godt hørt om dem hvor det er over flere dage med igangsættelse 

Anmeld Citér

8. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mullesmith skriver:

Så der er både piller man kan sluge og stikpiller, samt ballonkateter. Men det gik da okay hurtigt for dig, har godt hørt om dem hvor det er over flere dage med igangsættelse 

Ja sammenlignet med andre gik det forholdsvis hurtigt. Men føles som uendeligt langt tid
Og så var der lidt komplikationer, så jeg var ikke rigtig til stede i hovedet og har lidt svært ved at huske/holde styr på hvad der skete. Min oplevelse af fødslen er lidt anderledes end min mors, eller min datters far

Anmeld Citér

8. februar 2016

Mullesmith

MummiT skriver:

Ja sammenlignet med andre gik det forholdsvis hurtigt. Men føles som uendeligt langt tid
Og så var der lidt komplikationer, så jeg var ikke rigtig til stede i hovedet og har lidt svært ved at huske/holde styr på hvad der skete. Min oplevelse af fødslen er lidt anderledes end min mors, eller min datters far

Okay træls,  men der kom heldigvis en skøn baby 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du har fået ks før, så vil det blive med ballonkateter med mindre der er plads nok til at prikke vandet

det er ikke slemt! Man kommer typisk ind om aftenen, får lagt en ballon op som fyldes med væske og så skal den ligge der natten over og udvide så der bliver plads til at tage vandet næste formiddag. Man sover på sygehuset med det. Det kan godt nive i varierende grad, men det er jo klart når det ligger og udvider livmodermunden. jeg vandrede rundt med murren i en time ca, fik to panodiler og kunne så fint sove resten af natten med det. Når de så har taget vandet, afventer man veer i en time eller 2 og hvis intet sker får man vedrop. det fik jeg og det gik så fint og min jm styrede det SÅ godt så jeg fik fine regelmæssige veer der var til at leve med og ikke kæmpe vestorm som man ellers tit hører om ifb med vedrop  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.