Anonym skriver:
Ingen juleferie
Jeg kan også sagtens arbejde om aftenen og nyder, når jeg kan hente tidligt.
Hvordan vil du definere arbejdsbyrden i forhold til at gå på seminaret?
Glemte at skrive, at jeg havde undervisning kl. 10-13 eller kl. 10-15. Så hvis man ikke, som jeg bor 4 timer fra uni, er der ikke stress om morgenen ift. at aflevere børn og derefter stå klar i en klasse kl. 08.00 til at undervise 28 børn, løse konflikter, argumentere for det valgte materiale osv. osv.
Hvis du ved, hvad du vil læse, kan du gå på nettet og se undervisningsplaner for modulerne. Det bliver jo aldrig ens skemaer, men du kan få en fornemmelse af, hvor meget du skal være på uni og hvordan jeres hverdag kommer til at forløbe.
Men som sagt havde mine medstuderende både små børn, arbejde, butik, systue, frivilligt arbejde og alt muligt andet ved siden af. Nogle af forelæsningerne blev streamet, så kunne man se det med sygt barn vuggende i armene eller om aftenen, når børnene sover.
Jeg var faktisk også meget betænkelig ved at starte, og spurgte også herinde efter råd - særligt pga. den lange aftsand.
Men det går jo, man finder sine metoder til at komme igennem det og man har tid til at være mor, kæreste, datter, søster, veninde, svigerdatter mm. omend det nogen gange føles hårdt. Det sværeste for mig var at lægge det fra mig om eftermiddagen og i weekenderne. I eksamensperioderne blev jeg suget helt ind i det område, jeg arbejdede med og var SÅ fraværende, når jeg var i gang med at bygge lego eller sende Barbie til bal. Fordi det var så spændende et studie.