At læse en kandidat med små børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.655 visninger
26 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej alle baby-brugere.
Jeg har brug for at høre nogle personlige erfaringer.
Jeg er uddannet lærer og overvejer meget kraftigt, at gå i gang med at læse en kandidat til sommer. Jeg er dog meget i tvivl om, hvorvidt det bliver for hårdt, da vi har to små børn (den mindste er 1 år).
Er der nogen herinde, der har læst en kandidat, mens I havde små børn? Hvor meget er man på uni og hvor meget har man mulighed for at tilrettelægge sin egen tid? Og hvad med specialet? Er det bare et halvt år, hvor man stort set ikke ser sin familie?
Håber der er nogen der har tid og lyst til at svare

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Det er vanvittigt svært at svare på og afhænger jo dels af hvilket studie du vælger, samt dine kompetencer og dit generelle overskud.

Selv havde jeg "sagtens" kunne have børn under kandidaten - den var langt mere fleksibel og mindre krævende end mit nuværende arbejdsliv. Selve specialet var også en ret fed process, som godt nok krævede mange timer, men som også gik temmelig smertefrit alt i alt.

Sååå... der er vist både for og i mod. Vigtigst af alt tænker jeg, at hvis du drømmer om den uddannelse og hvis det ellers er nogenlunde realistisk, så synes jeg at det er vigtigt at gøre forsøget...

Anmeld Citér

8. februar 2016

lineog4

Jeg læste slutningen af min kandidat primært specialet godt nok mens min datter var lille. Synes personligt det var lettere og meget mere fleksibelt end at være lærer (er jeg nu og har været siden jeg fik lillebror).