ønskebørn74 skriver:
det kan man ikke. de er kun til kvinder der har så dårlige æg at der ikke er nogen til oplægning. Eller har en arvelig sygdom.
Ønskebørn74 det er selvfølgelig rigtig nok at ægdonation skal være rettet til kvinder hvis egne æg desværre ikke fungerer. Jeg tror heller ikke, at der er kvinder, som kunne overveje modtage en anden kvindes ægceller hvis hendes egne æg - eller bare nogle af dem er af god - velfungerende kvalitet.
Grunden til jeg skrev indlægget skyldes at jeg og min kæreste er helt nye ift. fertilitetsbehandling. Så jeg har forskellige spørgsmål og tanker, som jeg tror mange af I andre, der har været inde i behandlingssystemet over længere tid, også har haft :-)
På nuværende tidspunkt har jeg ikke kendskab til selve kvaliteten på mine æg. Det, jeg ved, er, at mit AMH er lavt. Sidste forår 2015 blev det målt til blot 7,7 - hvilket kan have ændret sig nu - og måske er faldet yderligere. Derudover er jeg genetisk disponeret for komme tidligt i overgangsalder. Min mor gik i menopause allerede i slutningen af 30'erne, der kunne hun ikke længere reproducere sig selv, hvor man jo almindeligvis først kommer i overgangsalder i slutningen af 40'erne - starten af 50 års-alderen.
Jeg har ikke fået undersøgt passagen gennem mine ægledere (endnu). Indtil videre er mine æggestokke, livmoder blevet skannet samt mine ægblærer (follikler) blevet talt. Men jeg tænker, at når vi kommer ud på fertilitetsklinikken -OUH, at så vil de undersøge mine ægledere - det vil jeg hvert fald bede om.
Når jeg nævner ægdonation er det fordi jeg har med i mine tanker, at hvis min krop, som snart 31-årig, er ved at forberede sig til en tidlig overgangsalder (pga. arvelighed), kunne noget måske tyde på det påvirker kvaliteten af mine æg. Derfor var jeg interesseret i at vide om fertilitetsklinikken - inden man har brugt sine gratis forsøg, vil gøre opmærksom på, hvis ens æg ikke er gode, således man bare i nogenlunde god tid kan komme på en venteliste til evt. modtagelse af donoræg.
Hvad er jeres erfaringer med OUH - Fertilitetsklinik?