Hjææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2016

Mamalu

hannetheis skriver:

sover han i samme rum som jer.

hvis han gør det kan det være at i forstyrrer ham hvis han ikke sover så fadt og let bliver vækket hvis i vender jer i sengen flytter på jeres dyne osv...

Ja han gør. Vi har ik meget plads i vores lejlighed. Men han vågner flere gange inden vi ligger os til at sove 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2016

Mamalu

nemisis skriver:

Min datter har også sådanne perioder..det er så hårdt. Hun startede med det omkring 9 mdr og hun er snart 15 mdr nu. I periode vågner hun 5-7 gange fra putning til morgen, og vil kun sove igen når hun er ammet. Og har ca 1 af de lange opvågninger hvor hun er frisk og det tagr 1-2 timer at få hende til at sove igen. Andre perioder vågner hun 1-2 gange og kun puttes igen ved at blive nusset lidt. Perioderne skifter fra den ene dag til den anden. Hun fejler intet, har bare i perioder svært ved at finde ro. Her virker det at ligge på en madras ved siden af hende og holde i hånd...så kan hun lege og dimser rundt, jeg kan hvile og hun er tryg.

Ja de ka nemlig ik finde ro. Det er sikkert bare en periode som du sir. Jeg er bare blevet anbefalet at lære mit barn selv at falde i søvn. Der er mange som sir at han vil komme til at sove bedre generelt. 

Anmeld Citér

19. januar 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis
Mamalu skriver:

Ja de ka nemlig ik finde ro. Det er sikkert bare en periode som du sir. Jeg er bare blevet anbefalet at lære mit barn selv at falde i søvn. Der er mange som sir at han vil komme til at sove bedre generelt. 

Når andre har holdninger til hvordan jeg bedst dækker mit barns behov så lytter jeg, og hvis det giver mening prøver jeg det af. Efter noget tid må man så spørge sig selv "virker det?" sover han faktisk bedre alene? Noget tyder på nej, i dit tilfælde virker det ikke. I hvert fald ikke lige nu.

Jeg ville gøre hvad der virker, og giver mest ro, og så vente med "opdragelse" og "sovetræning" til dit barn er parat til det.

Anmeld Citér

22. januar 2016

Mor til guldklumpen

Det er en fase. Min søn på 11 mdr gør det samme. Han er lige startet i vuggestue, og er ekstra tryghedssøgende derfor sover han ved siden af mig, og helst ovenpå min brystkasse. Jeg tror det handler om tryghed i en periode 

Anmeld Citér

22. januar 2016

SB84

Min datter på 19 mdr er ligesådan og har til dato kun sovet igennem 3 gange. Hun har fået tjekket ører flere gange, været til kiropraktor, osteopat osv., men der er intet i vejen med hende. Hun er bare et barn med virkelig meget uro i kroppen og har virkelig svært ved at finde ro Det er specielt slemt hvis der er sket for meget i løbet af dagen og hun så er blevet overstimuleret. Så er hun vågen mange gange om natten og kan være helt ulykkelig. 

Jeg ville, som flere andre også har rådet dig til, få tjekket ører og sikre mig at dit barn ikke har ondt. Hvis det ikke er tilfældet, er det der har virket bedst for mig, at acceptere at sådan er hun bare. Hun har behov for rigtig meget tryghed så det får hun og hun får lov at sove hos os når hun vågner om natten og er ked af det

lyt til dig selv og tro på at du ved hvad der skal til for at gøre dit barn trygt i stedet for at lade andre fortælle dig hvad han "burde"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.