D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mamalu skriver:
jeg er ved at gå fra den og har virkelig brug for hjælp, vejledning eller bare høre jeres erfaring
Min dreng på 11 mdr vågner mange gange i løbet af natten fra jeg putter ham (mellem 20-21 til 7-8 næste dag) til næste morgen han har altid vågnet hvor vi har taget ham op trøstet ham og tilbage i seng. Men nu er han begyndt at vågne helt hvis vi ligger ham tilbage. Han vil bare blive holdt eller ligge hos os, så sover han fantastisk
derudover så vågner han og blir lysvågen mellem 3-5 om natten og vi prøver alt for at få ham til at sove igen. Hvilket tager MINDST 1 time. Normalt 2-3 timer hvilket er unormalt jo
vi er ved at blive skøre herhjemme og ved ik hva vi ska gøre. Det ska nævnes at vi sørger for han er mæt, træt, ren ble osv osv inden vi ligger ham til at sove om aftenen. Og det er bestemt heller ik fordi han sover for meget i løbet af dagen, for der sover han samles (over to gange) ialt omkr 2 timer
Jeg søger hjælp ik kun fordi vi er trætte men også fordi vi er bekymrede for han ik får nok søvn da det jo er vigtigt for hans vækst osv. Ellers er han en glad , meget frisk, sund og rask dreng
men hvad kan vi gøre for at vi alle kan få en ordentlig søvn????

Har I overvejet bare at lade ham ligge hos jer når han vågner første gang så? - Det kan jo være at det er et øget tryghedsbehov der driller lidt, så han har brug for at mærke at I er der.
Måske putte ham lidt tidligere? Min datter sover elendigt hvis hun bliver puttet for sent, og vågner flere gange så.
Mht til lurene, så ville jeg måske slå dem sammen til 1. Min datter var 10 mdr da hun gik fra 2 til 1 lur om dagen. fra 6-10 mdr sov hun 2x 2 timer. Men da hun blev 10 mdr begyndte hun pludselig kun at tage ½-1 time pr lur. Da vi så ændrede det til en lur tog hun pludselig 2-3 timer i streg og blev meget gladere! - Hun sov også bedre om natten da hun begyndte at få 1 lang lur i stedet for 2 små.
Anmeld
Citér