Soonmom skriver:
Selvfølgelig udelukke at hun ikke er syg, når der er sagt kan det også bare være at hun fortæller din søn at han skal lade hende være ( det behøver bestemt ikke at udvikle sig, hvis det er det du er bange for )
Lige mine ord
vi oplevede lidt det samme, og jeg skrev et lignende indlæg hvortil stort set alle sagde jeg skulle få hunden aflivet....
det var bare ikke nemt at gøre, zitta er et højtelsket familiemedlem og er ligesom du beskriver din sindsmæssigt. Her kom signalændringerne da Lasse rigtig begyndte at kunne kom rundt selv, kravle, rulle og til sidst stavre/gå....
jeg tror at hunden er lidt usikker på den baby/det lille menneske der nu pludselig kan komme rundt selv - og her hjalp jeg hunden på den måde at jeg netop gav hende et space, hvor hun vidste hun havde ro og ikk ville blive forstyrret. Her var det en radius af en meters penge ved kurven, hendes mad og vandskål og tæppe i bryggerset. Jeg fjernede simpelthen Lasse HVER gang han nærmede sig, som i hver ENESTE gang i en lang periode, jeg valgte at prioriterer dette og det virkede. Hunden havde rum til at vænne sig til lasses bevægelser, som med alder også blev mere kontrollerede, og Lasse lærte samtidig at der var tidspunktet hvor hunden skulle have fred. Det har han overført til andre hjem, han går aldrig hen til en hund på tæppe, i kurv eller ved vand og madskål.... Og han formidler også vores regler til sine kammerater. Samtidigt er vi også af den overbevisning at en hund ikke skal finde sig i alt fordi det bare er en hund - og af samme grund har Lasse heller aldrig fået lov at "mule" hunden, hive i øre og pels mm.... Det gør man bare ikke her. Men hunden ved så også at den må flytte sig hvis bilbanen bliver for vild ved siden af hende på gulvet mm - så må hun gå hen i sin kurv.... Vi har været tydelig i rammerne, og det har skabt tryghed for både hund og barn, som nu ved hvor de har hinanden.... Lasse er nu 8 år og zitta 12, og de er bedste venner der respekterer hinanden. ❤️
Anmeld
Citér