Vil fortælle min historie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Carina:-) skriver:

Han bliver boende ja.

Han har boet her i 2½ år og hans mor har sporadisk kontakt -

Lige nu er det ca et par timer om måned .

Han bliver boende fordi hans mor ønsker det . Hun siger selv at de "rigtige" følelser ikke er der .

Hun holder af ham ,men hun siger selv at den moderkærlighed den har hun bare ikke og savner ham heller ikke.

Det har været svært både for hende men også for os at erkende at sådan er det Og især jeg har haft en form for sorg over at han aldrig får en "rigtig" mor hvis man kan kalde det sådan 

Men samtidig ved jeg at hun har gjort det i allerstørste kærlighed både til ham men også til hende selv for hun har måtte ligge ryg til hårde prygl fra omverden der ikke har forstået hvorfor hun har gjort som hun har gjort . 

Rigtig mange venner har vendt hende ryggen og rigtig mange har ment at de havde fuld ret til at fortælle hende at hun er en elendig mor fordi hun kunne "give ham væk" 

De færreste forstår at hun jo netop gjorde det fordi hun ikke er en dårlig mor ,men netop fordi hun kunne se at W ikke havde det godt og at det var kommet alt for langt ud.

Hun kæmpede i 15 mdr og det gik ikke så nu skal hun have lov til at sige at hun ikke vil forsøge igen og slutte fred med den beslutning. 

Kærlighed kan vises på mange måder og jeg ved at jeg oprigtigt kan sige til W når han bliver stor at hans mor gjorde hvad hun kunne for at han skulle have et godt liv ,men nogen gange er man nødt til at bede om en hånd der kan give noget støtte til at få det gode liv. 

Er sikker på din datter og du kommer stærk igennem det her og som en anden skrev så er hun i din mors arme og det er det bedste sted at være når hun ikke kan være i dine. 

Synes det er flot at du kan overskue at fortælle din historie 

Dejligt med en beretning fra en der går igennem det - 

Moderkærlighed har lige netop mange former. Og den form du udviser i alt det du skriver - for både din svigerdatter og jeres barnebarn - er et af de fineste eksempler jeg længe har hørt. En sådan rummelighed og kærlighed er en helt unik gave... pas godt på ham den lille. Han er heldig at have dig som (bedste)mor!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2016

SandraXOXO

Carina:-) skriver:

Gudskelov du selv kunne se der måtte hjælp til og godt at din sp og kommune tog det seriøst.

Jeg sad lige og måtte tude lidt over din historie for jeg har set bagsiden af hvad der sker når man ikke får hjælp i rette tid. 

Min svigerdatter kunne ikke klare opgaven som mor og på trods af indberetning fra sygehuset efter fødsel om bekymring om manglende tilknytning tog kommunen det ikke seriøst.

Og lang historie kort så har vi i dag ham boende og har haft ham siden han var 15 mdr og på trods af at h an var så ung er han massiv skadet og bliver aldrig normal .

Min svigerdatter er ikke et ondt menneske ,men hun fik bare ikke den rigtige hjælp eller støtte men blev svigtet af dem der skulle passe på hende og hendes søn.

Så vær stolt af dig selv! Du har indset at der skulle andet til for at din datter ikke skulle tage skade.

Man er ikke en dårlig mor fordi man ikke kan ,så længe man tager ansvar og handler for sit barns ( og sin egen) bedste så har man taget et stort skridt i kærlighed til sit barn .

Du har meget at være stolt af ,og jeg håber du stille og roligt får overskuddet til at være mere og mere sammen med din datter 

Nu det ikke for at træde i noget men jeg studser lidt over at det er morens skyld. Altså faren til barnet, som jo så må være din søn, har vel også et ansvar og en del af skylden for at barnet ikke trives og har øjenkontakt og er skadet for livet som du siger, ikke kun din svigerdatter?  

Anmeld Citér

10. januar 2016

SandraXOXO

Det må være så hårdt. Godt du har din mor. Familie er bare så vigtigt Jeg håber du snart får det bedre

Anmeld Citér

10. januar 2016

Carina:-)

Nu det ikke for at træde i noget men jeg studser lidt over at det er morens skyld. Altså faren til barnet, som jo så må være din søn, har vel også et ansvar og en del af skylden for at barnet ikke trives og har øjenkontakt og er skadet for livet som du siger, ikke kun din svigerdatter?  

Ja han arbejder på Sjælland søndag til fredag aften så var ikke meget hjemme  men Ja er ganske klar  over at han burde have været  mere ' på de dage han trods alt var  hjemme . Det skal så siges at w var hos os de fleste  weekender  hvor Simon og w mor forsøgte at få styr på hvad der skete.  Han tog så dig det  ansvar at ringe til kommunen  så han opdagede at w ikke længere fik det  mad han indkøbte når han rejste  til Sjælland og w så levede sig liv i tremmesengen med en flaske mælk imellem  fordi hans mor var knækket.  Det var så mange ting i hele sagen og Ja vi hans farmor og farfar burde også have reageret  før  fordi vi stod midt i det hele. Ringede til deres sp 100 gange  især  fordi jeg har et jævnaldrende barn og kunne se det gik den forkerte vej men fik hver gang at vide at jeg skulle passe mig selv for der  var styr på det. Men Ja vi er flere der  burde have gjort mere men man ser ikke altid så klart når man står midt i.Det kommer først bagefter. 

Anmeld Citér

10. januar 2016

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Håber alt det bedste for din lille pige og dig

Tusind mange tak!<3

Anmeld Citér

10. januar 2016

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Min var omkring 6 måneder og derefter. Hun havde hende ikke hverdag men engang imellem. Idag er hun snart 12. Hun hjalp virkelig meget. Men ALT.

Det er bare guld værd med en god familie!

Anmeld Citér

10. januar 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Først vil jeg sige, at det er flot, at du har formået at spørge om hjælp! Og kunne tænke på hvad der lige nu er bedst for dit barn og dig... 

Kæmpe kram herfra.. Jeg håber, du snart kommer ovenpå igen...

Tusind tak, det har bestemt også været svært og komme dertil, jeg er normalt typen det ikke er god til og bede om hjælp men ku jo se vi begge mistrives og min lille pige reagerede voldsomt ved jeg ikke havde det godt, så nu kæmper jeg for og komme op igen så hun kan komme hjem igen!<3

Anmeld Citér

10. januar 2016

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Det må være så hårdt. Godt du har din mor. Familie er bare så vigtigt Jeg håber du snart får det bedre

Tusind tak, tro mig det er rigtig hårdt og savner hende vanvittig meget, men og Se hende udvikle sig er det hele værd, så nu kæmper jeg for og kom ovenpå igen så hun kan kom hjem igen!<3 jeg er dybt taknemmlig for min mor og hendes kæreste ku ha hende og kommunen købte min mor fri fra sit job så hun kan gå hjem med hende!

Anmeld Citér

10. januar 2016

MysteriousAngel

Jeg har valgt og fortælle min historie herinde, for 8 uger siden fødte jeg den skønneste lille pige efter en kompliceret graviditet med indlæggelse osv og en lyn fødsel der gik ret stærkt og var ret intens, troede alt nu sku til og være godt osv, men jeg tog fejl, havde fin øjenkontakt med hende først og amning kørte, alligevel var jeg trist osv 19 dage gammel kommer Sp igen og ser øjenkontakten ikke er ok jeg bryder sammen og fortælle jeg ikke har det godt spiser ikke ret meget kan ikke sove så meget kan ikke huske ting jeg normalt kan og græder ofte osv, hun kontakter kommunen og vi kommet på et famile sted 3 gange om ugen, men måtte til sidst erkende at jeg pt ikke magtede tingene, blen frustreret når hun græd havde lyst til og gå lukke døren og la hende ligge og følte mig konstant som en lorte mor så kontaktede selv Sp og hun kontaktede kommunen og nu er min lille pige ved min mor og hendes kæreste til jeg får det bedre, jeg Går selv og venter på spyk kontakter mig så de kan gi mig hjælp, det hårdeste valg jeg Ever i mit liv måtte ta var min pige ikke pt sku være ved mig men for hende var det det rigtige. Hun udvikler sig som hun skal nu osv og jeg kan så ha lidt overskud når jeg ser hende!<3

Jeg er ked af det, men jeg kan simpelthen ikke læse hvad du skriver, når du ikke bruger punktummer og er meget sparsom med kommaer. Jeg kan dog forstå, at du har truffet det hårde valg at afgive din datter til din mor. Det er flot, at du kan gøre dette. 

Anmeld Citér

10. januar 2016

Sprit25

MysteriousAngel skriver:

Jeg er ked af det, men jeg kan simpelthen ikke læse hvad du skriver, når du ikke bruger punktummer og er meget sparsom med kommaer. Jeg kan dog forstå, at du har truffet det hårde valg at afgive din datter til din mor. Det er flot, at du kan gøre dette. 

Undskyld men hvorfor så kommenterer?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.