Pigenavnet Ayla - hvad synes I ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

Benjamins'mor

Jeg er af den overbevisning at man selv skal bestemme navnet til sine børn, og så er alle andres mening ligegyldig. 

Min datter hedder Celina, da jeg første gang nævnte navnet for min kæreste brød han sig ikke om det og det fik ham til at tænke på Selena Gomez. Nogle uger efter nævnte hans mor navnet og pludselig elskede han det. Det var lidt sjovt. 

Personligt tror jeg bare man skal vende sig til navne, så er det pludseligt helt naturligt. 

Hvordan udtaler du i øvrigt Ayla? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

lineog4

Kan lide det på skrift men synes det lyder forkert i min mund, mere som et udbrud end et navn ved ikke hvorfor. Smukt på skrift, men... Passer nok bare ikke til en flad roskildegensisk accent 

Anmeld Citér

7. januar 2016

CarinaSB

Hejsa

Jeg og min kæreste skal have en lille pige her til april.... vi har NÆSTEN fast besluttet os for navnet Ayla.

Vi kan rigtig godt lide det selv... men næsten hver gang vi nævner det for venner og bekendte, studser de over det og siger bare at "ja, det er da ihvert fald specielt!" (hvordan man så kan fortolke sådan en udmelding !! )

- og nogen bryder sig slet ikke om det ... er det virkelig så slemt ? Jeg synes jo det er så sødt

hvad er jeres ærlige meninger  om navnet Ayla ?

Kærlige hilsner

Syntes det er rigtig sødt ..  Da vi fortalte folk hvad vores den bette skulle hedde fik vi hele tiden kommentaren " Charlie er sq da et hunde navn, eller kan i ikke lide ham?! " men hvis i har bestemt at jeres lille datter skal hedde det.. ja så skal hun da bare hedde det :)

Anmeld Citér

7. januar 2016

Mom2Two

Det ikk li mig  

min yngste hedder Thor, det ku min familie ikk så godt li i starten, fordi de syntes det var et "hårdt" navn... Men altså... Heh, jeg ka li den slags navne, Storm, Thor, Norh, Aura... Får jeg en pige så ska hun hedde Aura-Janina (Janina er fra min oldemor)

Anmeld Citér

7. januar 2016

EAF

luanna skriver:

Hejsa

Jeg og min kæreste skal have en lille pige her til april.... vi har NÆSTEN fast besluttet os for navnet Ayla.

Vi kan rigtig godt lide det selv... men næsten hver gang vi nævner det for venner og bekendte, studser de over det og siger bare at "ja, det er da ihvert fald specielt!" (hvordan man så kan fortolke sådan en udmelding !! )

- og nogen bryder sig slet ikke om det ... er det virkelig så slemt ? Jeg synes jo det er så sødt

Kærlige hilsner

Fantastisk navn, minder mig om Hulebjørnens Klan - utrolig film og så minder det mig om en smuk og yndig elverpige siddende i skoven med sin harpe og sine gennemsigtige vinger 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Pinkypie

Ms.Sunshine skriver:

Jeg ved ikke om jeg læser det rigtigt i forhold til udtalelsen, men jeg er bornholmer, og for mig ligger det for tæt op ad det bornholmske udtryk for gylle...

Tænker det samme

Men er det navnet i elsker, så er det da det jeres lille pige skal hedde! 

Anmeld Citér

9. januar 2016

luanna

Mom2Two skriver:

Det ikk li mig  

min yngste hedder Thor, det ku min familie ikk så godt li i starten, fordi de syntes det var et "hårdt" navn... Men altså... Heh, jeg ka li den slags navne, Storm, Thor, Norh, Aura... Får jeg en pige så ska hun hedde Aura-Janina (Janina er fra min oldemor)

Synes alle fire navne er super fine ... var vores  blevet en dreng havde vi også Storm som en af favoritterne

Anmeld Citér

9. januar 2016

luanna

Benjamins'mor skriver:

Jeg er af den overbevisning at man selv skal bestemme navnet til sine børn, og så er alle andres mening ligegyldig. 

Min datter hedder Celina, da jeg første gang nævnte navnet for min kæreste brød han sig ikke om det og det fik ham til at tænke på Selena Gomez. Nogle uger efter nævnte hans mor navnet og pludselig elskede han det. Det var lidt sjovt. 

Personligt tror jeg bare man skal vende sig til navne, så er det pludseligt helt naturligt. 

Hvordan udtaler du i øvrigt Ayla? 

Tror også meget handler om tilvænning ja

man udtaler det noget alla Eila/Ejla ... synes bare det er en del smukkere på skrift, når det staves med Y i midten

Anmeld Citér

9. januar 2016

lillespir26

luanna skriver:

Hejsa

Kærlige hilsner

I skal da være ligeglad hvad andre mener det er jeres barn og folk skal nok komme til at sige nåja du kunne simpelthen ikke havde heddet andet lidt ligesom bores datter på 11 mdr hun hedder Nova Matilde og Folke fik det først at vide da hun var født da vi ikke gad blive i tvivl om det nu var det rigtige navn 

Anmeld Citér

9. januar 2016

lillespir26

Og folk kalde hende sådan nok lidt i protest hende kun for Nova i små 3 mdr 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.