Pigenavnet Ayla - hvad synes I ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2016

luanna

Ayla er et tyrkisk pige navn. Er i derfra? 

nej, vi er pære danske begge to, men kan godt lide lidt anderledes navne - og synes det er smukt ... jeg går ikke så meget op i hvor navnet stammer fra, men om det klinger godt i mine ører

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2016

Frederikke 1993

luanna skriver:

Hejsa

Jeg og min kæreste skal have en lille pige her til april.... vi har NÆSTEN fast besluttet os for navnet Ayla.

Vi kan rigtig godt lide det selv... men næsten hver gang vi nævner det for venner og bekendte, studser de over det og siger bare at "ja, det er da ihvert fald specielt!" (hvordan man så kan fortolke sådan en udmelding !! )

- og nogen bryder sig slet ikke om det ... er det virkelig så slemt ? Jeg synes jo det er så sødt

hvad er jeres ærlige meninger  om navnet Ayla ?

Kærlige hilsner

Synes det er et rigtigt sødt navn synes det er lige meget hvad andre synes, det er jers barn og jer der bestemmer hvad baby skal hedde det er min holdning i hvert fald 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hejsa

Jeg og min kæreste skal have en lille pige her til april.... vi har NÆSTEN fast besluttet os for navnet Ayla.

Vi kan rigtig godt lide det selv... men næsten hver gang vi nævner det for venner og bekendte, studser de over det og siger bare at "ja, det er da ihvert fald specielt!" (hvordan man så kan fortolke sådan en udmelding !! )

- og nogen bryder sig slet ikke om det ... er det virkelig så slemt ? Jeg synes jo det er så sødt

Kærlige hilsner

Jeg ved ikke om jeg læser det rigtigt i forhold til udtalelsen, men jeg er bornholmer, og for mig ligger det for tæt op ad det bornholmske udtryk for gylle...

Anmeld Citér

7. januar 2016

Tine B

Jeg tænker også straks på Hulebjørnens klan. Men det er kun positivt, jeg elsker de bøger og havde selv overvejet flere navne derfra. 

Hold fast i Ayla! 

Anmeld Citér

7. januar 2016

alenemor42

For 21 år siden fik jeg min ældste søn og han var bare en Lukas! Folk troede jeg var religiøs og syntes det var noget underligt noget at jeg kaldte min søn det. 3-4 år efter var lukas et top 10 navn

Jeg elsker anderledes navne og syntes i skal være fuldstændig ligeglade med hvad andre syntes. Det er et smukt navn i har valgt jer.

Jeg har yderligere en Nicola og en Jamie og har fået samme reaktioner ved de navne.

Hvorfor følge mængden

Anmeld Citér

7. januar 2016

charthys

luanna skriver:

Hejsa

Kærlige hilsner

for mig vil det altid være hovedpersonen i en bog, og jeg går ikke ind for at opkalde børn efter figurer, - men det er jo så bare mig

Anmeld Citér

7. januar 2016

De3Guldklumper

Jeg synes det er et super flot navn. 

Jeg husker da vi i 90'erne fik bosniske flygtninge til byen at der kom 2-3 piger som hed Ayla/Aila til skolen. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Spirrevip

Ayla er super sødt! Jeg synes ikke, at I skal vælge navn ud fra hvad andre synes, men holde fast I hvad I synes jeres barn skal hedde. Ellers ville der ikke være meget veksling i navnene herhjemme...

Anmeld Citér

7. januar 2016

Pige91

Jeg er ikke vild med navnet, men synes omvendt heller ikke det er et grimt navn. Jeg er blot ikke så meget til alt for specielle/hjemmelavede navne, jeg er lidt mere til navne såsom Ida, Signe, Sofie og deslige - men vi er jo forskellige og har forskellig smag. Heldigvis!  Ellers ville alle vores unger jo rende rundt og hedde det samme.

Når det så er sagt, så synes jeg i skal kalde jeres lille pige lige det navn, i selv synes er bedst/sødest, uanset andres meninger til det. 

Vores kommende søn skal hedde August. Min mor var heller ikke helt vild med navnet til en start, men vi er vilde med det. Så jeg vil sådan set blæse på andres meninger, det er det knægten kommer til at hedde  

Anmeld Citér

7. januar 2016

Krydserfingre

synes ayla er fint  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.