Nogen sygeplejersker herinde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det er faktisk fint med eksamen så tit, så har man stoffet i frisk erindring  

Der går en SSH'er på mit hold også, og hun klarede også den eksamen til kryds og slange, men hun synes skiftet til sygeplejerske var ret voldsomt, altså at sygeplejersken er meget mere teoretisk, og det skal man lige vænne sig til. 

Det er en super uddannelse, og hvis man blot er struktureret (det skal man jo være som forældre) så er det intet problem

Det kan du have ret i, jeg er bare ikke så god til eksamen.. Men det må jeg jo bare komme over..  

Jeg vil forsøge at give skolen et kald imorgen for lige at høre nærmere..  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2016

klmf

Jo før du kommer i gang, jo før er du færdig Og lønnen er bedre end SSH og jobmulighederne gode. Jeg gik i klasse med enlig mor til 4, det gik fint fordi hun havde en god struktur. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Morjanne76

Sygeplejerske uddannelsen bliver lavet om, så der vil ikke være eksamener så ofte. Du vil også tidligt kunne starte september'16, da der ikke er optagelse af nye studerende før.

Anmeld Citér

6. januar 2016

Anonym trådstarter

blæksprutten skriver:

Jo før du kommer i gang, jo før er du færdig Og lønnen er bedre end SSH og jobmulighederne gode. Jeg gik i klasse med enlig mor til 4, det gik fint fordi hun havde en god struktur. 

Lønnen er jeg faktisk fuldstændig ligeglad med.. Jeg vil bare gerne lave noget jeg brænder for, så lønnen er for mig sekundær.. Jeg har ikke engang undersøgt det endnu.. 

Mon ikke jeg kan klare det så, jeg har kun et barn.. Jeg er ihvertfald topmotiveret..

Anmeld Citér

6. januar 2016

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Sygeplejerske uddannelsen bliver lavet om, så der vil ikke være eksamener så ofte. Du vil også tidligt kunne starte september'16, da der ikke er optagelse af nye studerende før.

Jeg er klar over at der ikke er optagelse lige nu, men derfor er jeg nødt til at undersøge alle aspekter inden der er ansøgningsfrist, jeg vil gerne være forberedt og i god tid..  

Hvor ofte vil der så være eksamen hvis der ikke skal være hver 10 uge

Anmeld Citér

6. januar 2016

Morjanne76

Anonym skriver:

Jeg er klar over at der ikke er optagelse lige nu, men derfor er jeg nødt til at undersøge alle aspekter inden der er ansøgningsfrist, jeg vil gerne være forberedt og i god tid..  

Hvor ofte vil der så være eksamen hvis der ikke skal være hver 10 uge

Uddannelsen skal ændres til semestre istedet for moduler. Så kunne forestille mig, at det vil blive hver 6 måned 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Uddannelsen skal ændres til semestre istedet for moduler. Så kunne forestille mig, at det vil blive hver 6 måned 

okay, ja mon så ikke det vil følge hinanden..  

Anmeld Citér

6. januar 2016

PernilleogLouis

Jeg læser til sygeplejerske og er alene - jeg syns det hårdeste er praktikperioderne. Det at skulle møde kl 7 også har jeg 30-45 min til de praktiksteder hvor jeg har været - så har skulle ha nogen til at aflevere hver dag. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Jeg læser til sygeplejerske og er alene - jeg syns det hårdeste er praktikperioderne. Det at skulle møde kl 7 også har jeg 30-45 min til de praktiksteder hvor jeg har været - så har skulle ha nogen til at aflevere hver dag. 

Jeg møder også kl 7 nu, så det er jeg vant til.. og min børnehave åbner kl 6..  

Men tænker at vagterne måske er længere på sygehuset end de er i hjemmeplejen.. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Jeg møder også kl 7 nu, så det er jeg vant til.. og min børnehave åbner kl 6..  

Men tænker at vagterne måske er længere på sygehuset end de er i hjemmeplejen.. 

Så er du jo vant til det jeg er pædagog og mødte de fleste dage kl 10 så det var noget af en forandring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.