Nogen sygeplejersker herinde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.585 visninger
24 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg er nyuddannet SSH'er og min plan har egentlig altid været at jeg ville ende som sygeplejerske på et tidspunkt. 

Nu overvejer jeg så faktisk at jeg vil starte op på sygeplejersken allerede nu, og så lade være med at tage SSA først. 

Men hvordan foregår uddannelsen?? Er det til at gennemføre når man er alene med et barn? Eller er det mega presset på studiet?? 
Jeg ved at jeg vil være sygeplejerske, men jeg er i tvivl om det er det rigtige tidspunkt at starte på lige nu.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er nyuddannet SSH'er og min plan har egentlig altid været at jeg ville ende som sygeplejerske på et tidspunkt. 

Nu overvejer jeg så faktisk at jeg vil starte op på sygeplejersken allerede nu, og så lade være med at tage SSA først. 

Men hvordan foregår uddannelsen?? Er det til at gennemføre når man er alene med et barn? Eller er det mega presset på studiet?? 
Jeg ved at jeg vil være sygeplejerske, men jeg er i tvivl om det er det rigtige tidspunkt at starte på lige nu.. 

Har du STX eller andet der er adgangsgivende til uddannelsen? 

Jeg gik på hold med flere mødre (også nogle enlige) som klarede uddannelsen flot, men det er klart at de var nødt til at strukturere deres dage meget.

Held og lykke  

Anmeld Citér

6. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Har du en gymnasial uddannelse? 

Studiet er hårdt ja, men alt afhængig af hvor du skal læse henne, så er der faktisk en del studiedage, altid min. 1 om ugen

Anmeld Citér

6. januar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du STX eller andet der er adgangsgivende til uddannelsen? 

Jeg gik på hold med flere mødre (også nogle enlige) som klarede uddannelsen flot, men det er klart at de var nødt til at strukturere deres dage meget.

Held og lykke  

ja jeg har en studenter eksamen.. Jeg opfylder alle adgangskrav, ellers ville jeg ikke overveje det..

Det lyder godt at flere har klaret det, men hvordan er den struktureret?? Er det meget gruppearbejde eller meget undervisning??

Anmeld Citér

6. januar 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Har du en gymnasial uddannelse? 

Studiet er hårdt ja, men alt afhængig af hvor du skal læse henne, så er der faktisk en del studiedage, altid min. 1 om ugen

Ja jeg har en studentereksamen..

hvordan hårdt?? 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Ja jeg har en studentereksamen..

hvordan hårdt?? 

Der skal laves opgaver, både i grupper og alene, og så er der eksamen hver 10. uge. 

Men tror godt du kan klare det Har du noget netværk?

Anmeld Citér

6. januar 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Der skal laves opgaver, både i grupper og alene, og så er der eksamen hver 10. uge. 

Men tror godt du kan klare det Har du noget netværk?

Ja jeg har et fint netværk..  
Faderen står heldigvis altid klar til at hjælpe og det gør hans familie også..  

Jeg klarede min ssh med topkarakterer på trods af at jeg var alene med mit barn.. Men jeg kan godt grue lidt for at der skal være eksamen så tit..  

Anmeld Citér

6. januar 2016

esioul

Anonym skriver:

Det er måske hårdt for en, men ikke for en anden. Det kommer an på hvem du er som person og hvilket pres du kan klare. Det er vidt forskelligt. 

Held og lykke 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Ja jeg har et fint netværk..  
Faderen står heldigvis altid klar til at hjælpe og det gør hans familie også..  

Jeg klarede min ssh med topkarakterer på trods af at jeg var alene med mit barn.. Men jeg kan godt grue lidt for at der skal være eksamen så tit..  

Det er faktisk fint med eksamen så tit, så har man stoffet i frisk erindring  

Der går en SSH'er på mit hold også, og hun klarede også den eksamen til kryds og slange, men hun synes skiftet til sygeplejerske var ret voldsomt, altså at sygeplejersken er meget mere teoretisk, og det skal man lige vænne sig til. 

Det er en super uddannelse, og hvis man blot er struktureret (det skal man jo være som forældre) så er det intet problem

Anmeld Citér

6. januar 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det er måske hårdt for en, men ikke for en anden. Det kommer an på hvem du er som person og hvilket pres du kan klare. Det er vidt forskelligt. 

Held og lykke 

Det har du ret i.. Jeg er heldigvis ret god til at arbejde under pres..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.