Caroline86 skriver:
ja, det lyder lidt mere komplekst end jeg først havde forstået det, så! 
Selvfølgelig er der grænser for hvad Bertram skal "tage på sine skuldre" og synes det er flot han lærer at sige fra! tror også den rigtige fremgangsmåde er at vise de andre børn (evt. til fødselsdagen) at hvis drengen ikke opfører sig som han bør, så bliver der sagt fra overfor ham!
Så de også selv lærer at sige fra (uden at slå igen) og på den måde måske lære drengen at han ikke får noget ud af at slå - hvilket selvfølgelig ikke er sikkert han forstår hvis din teori er rigtig 
Puha, jeg håber godt nok der kommer styr på det hele og at I får en rigtig god fødselsdagsfest! det er jo også synd for Bertram hvis han ikke føler hans fødselsdag bliver god!
knus
Ja, det er nemlig ikke så lige til...tænker lidt hvis det "bare" var svigt, at han så måske var til at nå med positiv kontakt, men hans adfærd er helt sort og går bare udover den første og den bedste...
Men jeg taler med ham og resten af klassen...han vil nemlig have alle med, både piger og drenge.

Men det er jo synd for alle og ikke mindst på sigt for den her dreng som jo vil ende med at blive udelukket selvom han er med, da ingen gider at blive slået og talt grimt til...øvøv...håber snart der kommer lidt støtte på ham.
For ja, det er da skidt og synd...men da også for de andre unger..
Knus og tak for dit svar..
Eva..
Anmeld