Hvordan ville i tackle den her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2009

Honningblomst

Caroline86 skriver:

ja, det lyder lidt mere komplekst end jeg først havde forstået det, så!
Selvfølgelig er der grænser for hvad Bertram skal "tage på sine skuldre" og synes det er flot han lærer at sige fra! tror også den rigtige fremgangsmåde er at vise de andre børn (evt. til fødselsdagen) at hvis drengen ikke opfører sig som han bør, så bliver der sagt fra overfor ham! Så de også selv lærer at sige fra (uden at slå igen) og på den måde måske lære drengen at han ikke får noget ud af at slå - hvilket selvfølgelig ikke er sikkert han forstår hvis din teori er rigtig

Puha, jeg håber godt nok der kommer styr på det hele og at I får en rigtig god fødselsdagsfest! det er jo også synd for Bertram hvis han ikke føler hans fødselsdag bliver god!

knus

Ja, det er nemlig ikke så lige til...tænker lidt hvis det "bare" var svigt, at han så måske var til at nå med positiv kontakt, men hans adfærd er helt sort og går bare udover den første og den bedste...
Men jeg taler med ham og resten af klassen...han vil nemlig have alle med, både piger og drenge.
Men det er jo synd for alle og ikke mindst på sigt for den her dreng som jo vil ende med at blive udelukket selvom han er med, da ingen gider at blive slået og talt grimt til...øvøv...håber snart der kommer lidt støtte på ham.
For ja, det er da skidt og synd...men da også for de andre unger..
Knus og tak for dit svar..
Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

Honningblomst

Loppe skriver:

Ahhh jeg fik lige læst de andre indlæg, undskyld jeg misforstod....  
Jamen er det så ikke noget med at anerkende din søns følelser, altså sige til ham at det er ok, at han ikke har lyst til at have drengen med osv.
Altså forklar ham at du godt kan forstå hans bekymringer, men at du som voksen nok skal tage ansvaret for drengen, når han kommer til Bertrams fødselsdag.
For måske kunne din søns frustrationer også handle om, at han er "flov" over at skulle have en "balladmager" med hjem til jer som forældre?
Jeg tror blot at jeg ville anerkende hans følelser, og gøre det klart for ham, at jeg nok skulle tage ansvar for ham denne dag....

MVH
Louise

Jo, det tror jeg du har ret i...og det prøver jeg også. Har nemlig lovet ham at jeg nok skal sørge for der ikke sker noget og at jeg fortæller hvordan det er i vores hus, hvordan vi behandler hinanden. Måske der slet ikke bliver noget, men det er netop det med at give Bertram tryghed og ro til at nyde sin fødselsdag..
Det er sørme ikke altid let at gøre det rigtige så det hele hænger sammen...øv..
Knus og tak for dit svar...

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Ja, det er nemlig ikke så lige til...tænker lidt hvis det "bare" var svigt, at han så måske var til at nå med positiv kontakt, men hans adfærd er helt sort og går bare udover den første og den bedste...
Men jeg taler med ham og resten af klassen...han vil nemlig have alle med, både piger og drenge.
Men det er jo synd for alle og ikke mindst på sigt for den her dreng som jo vil ende med at blive udelukket selvom han er med, da ingen gider at blive slået og talt grimt til...øvøv...håber snart der kommer lidt støtte på ham.
For ja, det er da skidt og synd...men da også for de andre unger..
Knus og tak for dit svar..
Eva..

lyder som en god plan, Eva! så tror jeg ikke du kan gøre det meget bedre

Anmeld

22. september 2009

charlottekri

hm, lyder måske lidt dumt, men hvad med at invitere drengens forældre til en kop kaffe mens ungerne holder føldselsdag (du kunne jo få nogle til at hjælpe dig...)
bare lige en hurtig tanke

Anmeld

22. september 2009

Lone Jakobsen

Tanja.. skriver:

Alle eller ingen ..

Det er ikke drengens skyld han er sådan det er hans omgivelser ...

Sådan er det i min verden .

Ellers må han invitere enkelte venner hjem til fødselsdag ...

helt enig
den stakkels dreng skal vel ikke holdes endnu mere udenfor end han i forvejen føler sig

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

charlottekri skriver:

hm, lyder måske lidt dumt, men hvad med at invitere drengens forældre til en kop kaffe mens ungerne holder føldselsdag (du kunne jo få nogle til at hjælpe dig...)
bare lige en hurtig tanke

God idé...men ville det ikke være mærkeligt at lige dem ud af 20 forældrepar.
Men altså, nu ved de forældre også den er gal, så jeg kunne jo også fortælle dem om min problematik, men det er også lidt tabubelagt, ikke...eller måske jeg bare føler det er grænseoverskridende, selvom jeg ville foretrække denne fremgangsmåde hvis det var mit barn der var "problemet"...åh, det er sgu svært.
Knus..og tak for svar.

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

nutche skriver:

helt enig
den stakkels dreng skal vel ikke holdes endnu mere udenfor end han i forvejen føler sig

Nej, og hvem ville ved sine fulde fem gøre det?? Jeg tænkte slet ikke at skrive det til at starte med, fordi det i min verden slet ikke eksisterer, altså muligheden for at isolere nogen.
Men der er jo en masse mellem...hvad gør jeg for at min søn er tryg?

Anmeld

22. september 2009

Lone Jakobsen

Eva skriver:

Nej, og hvem ville ved sine fulde fem gøre det?? Jeg tænkte slet ikke at skrive det til at starte med, fordi det i min verden slet ikke eksisterer, altså muligheden for at isolere nogen.
Men der er jo en masse mellem...hvad gør jeg for at min søn er tryg?

har ikke læst de andres svar, men var det ikke en mulighed at spørge hans forældre om de havde lyst til at komme med og drikke en kop kaffe imens børnene holder fødselsdag.

Anmeld

22. september 2009

Lone Jakobsen

hov, havde ikke set at det allerede var blevet foreslået

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

nutche skriver:

har ikke læst de andres svar, men var det ikke en mulighed at spørge hans forældre om de havde lyst til at komme med og drikke en kop kaffe imens børnene holder fødselsdag.

Vi starter i svømmehallen.. men altså tænkte bare det ville være mærkeligt kun at høre hans forældre, men tror nu lige jeg tager en snak med dem også.
Tak for svar..
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.