Hvordan ville i tackle den her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.653 visninger
29 svar
0 synes godt om
22. september 2009

Honningblomst

Sagen er den at min mellemste søn snart bliver 7 år og han vil have hele klassen med, undtagen en!!
Lige meget hvad jeg siger eller hvor pædagogisk jeg er, så vil han bare ikke have dette barn med. Når jeg spørger hvorfor, så siger han at det er fordi han slår og er en ond dreng.
Desværre ved jeg godt det er tilfældet, dette barn ødelægger så meget for de andre og mange af de andre børn har haft problemer med dette barn,
Der er desværre ikke støtte(endnu) på barnet, så der opstår tit situationer.
Med mine forstående pædagogiske øjne, kan jeg sagtens se at det barn har et problem og der sikkert er en grund, om ikke andet så er han ikke rask.
Men altså, jeg er jo mor for min søn og vil ham det bedste...men hvad gør jeg lige...hvordan ville i tackle det?
Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

Mca<3

Alle eller ingen ..

Det er ikke drengens skyld han er sådan det er hans omgivelser ...

Sådan er det i min verden .

Ellers må han invitere enkelte venner hjem til fødselsdag ...

Anmeld

22. september 2009

Ni-ko-li-ne

ja hvis det er alle på nær ham, så skal de alle med :0)

ellers må han vælge en 5 stykker og gøre det helt uden om skolen..... :0)

Anmeld

22. september 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
ka-ri-na skriver:

Helt enig !

Anmeld

22. september 2009

Louise mortil4

jeg sys ikke man kan invitere alle undtagen en, der er jo en grund til drengen er sådan og det er ikke hans skyld han endnu ikke har fået hjælp. Hvordan ville drengen ikke ha det hvis han ved at han ikke bliver inviteret og der ved holdt uden for, kan det ikke bare gi endnu større problemer??

Jeg tror selv jeg ville løse problemet ved at der kun blev inviteret et par stykker med hjem, men selv det kan gi problemer, så måske man bare skal invitere drengen med.

Knus Louise

Anmeld

22. september 2009

Vidunderligeunger

puha, den er svær. Kan godt forstå du er lidt i syv sind.

Ikke at jeg er pædagog eller overhovedet har erfaring på områet børn, men vil da lige komme med mit indput

Jeg synes du skal tage en snak med klassekæreren (hvis ikke det er gjort), og evt. den "trælse" drengs forældre, og sige hvordan din egen søn reagerer!
Min holdning er samtidig også at enten inviterer man alle eller ingen, og det ville jeg nok også sige til sønnike, selvom jeg godt kan se at det er træls med en der slår og en ond, men det er vigtigt man lærer sine børn(synes jeg), at man ikke behøver være venner med alle, man skal bare respektere dem!

Måske kunne du holde en udendørs fødselsdag, eller noget med en masse aktiviteter, hvis du da ikke allerede har planlagt det?

knus...

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg ville nok tale med min søn om hvorfor den anden dreng er sådan, så han forstår at det faktisk ikke er hans egen skyld... Så kan det også være at han forstår det kan hjælpe på den anden drengs temperament hvis nogen er søde ved ham (f.eks. ved at invitere ham til fødselsdag)
Vil også sige alle eller ingen...

knus

Anmeld

22. september 2009

TbCp

ka-ri-na skriver:

Den hopper jeg med på

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

Tog det som en selvfølge...kunne ikke drømme om at udelukke nogen..men fra at alle skal med eller han ikke skal holde noget, der er der jo en del arbejde...og det var det jeg ville høre ind til.
For Bertram skal jo ikke bare have af vide at sådan er det,...han skal vide, hvis han vælger at holde noget når drengen skal med, at jeg har taget mine forholdsregler, men hvilke..
Jeg har forskellige muligheder, men ville lige høre jer kloge kvinder..

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

Caroline86 skriver:

jeg ville nok tale med min søn om hvorfor den anden dreng er sådan, så han forstår at det faktisk ikke er hans egen skyld... Så kan det også være at han forstår det kan hjælpe på den anden drengs temperament hvis nogen er søde ved ham (f.eks. ved at invitere ham til fødselsdag)
Vil også sige alle eller ingen...

knus

Men hvis skyld er det så,...og når de andre børn går rundt og er bange, skal de så også have ondt af ham??
Jeg kan sagtens følge din tankegang, men synes bare ikke helt den fungerer i praksis.
For Bertram er det ikke for at udelukke eller hævne sig, han er bange for drengen...
Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.