Hvordan ville i tackle den her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2009

Honningblomst

puha, den er svær. Kan godt forstå du er lidt i syv sind.

Ikke at jeg er pædagog eller overhovedet har erfaring på områet børn, men vil da lige komme med mit indput

Jeg synes du skal tage en snak med klassekæreren (hvis ikke det er gjort), og evt. den "trælse" drengs forældre, og sige hvordan din egen søn reagerer!
Min holdning er samtidig også at enten inviterer man alle eller ingen, og det ville jeg nok også sige til sønnike, selvom jeg godt kan se at det er træls med en der slår og en ond, men det er vigtigt man lærer sine børn(synes jeg), at man ikke behøver være venner med alle, man skal bare respektere dem!

Måske kunne du holde en udendørs fødselsdag, eller noget med en masse aktiviteter, hvis du da ikke allerede har planlagt det?

knus...

Jeg kunne ikke drømme om at udelukke nogen...men problemet er mere hvad jeg kan gøre for at vise min søn at jeg lytter til ham og ikke bare byder ham hvad som helst.
jeg har sagt til læreren at Bertram er utryg og bange...det samme har en del andre forældre.
Jeg har selv tænkt at tale med forældrene, men de er jo ikke med når det sker.
Det jeg lidt nåede frem til var at tage en snak med drengen, sige til ham at til Bertrams fødselsdag der slår man ikke og man er søde ved hinanden, ellers bliver man hentet igen....kunne også sige det overordnet til alle, så ikke den omtalte dreng allerede er dømt inden der er sket noget.
Og så ellers bare ringe dem hjem hvis der blev noget...for selvom alle skal rummes skal de velfungerende vil ikke ofres, vel..
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

Honningblomst

mortil4 skriver:

jeg sys ikke man kan invitere alle undtagen en, der er jo en grund til drengen er sådan og det er ikke hans skyld han endnu ikke har fået hjælp. Hvordan ville drengen ikke ha det hvis han ved at han ikke bliver inviteret og der ved holdt uden for, kan det ikke bare gi endnu større problemer??

Jeg tror selv jeg ville løse problemet ved at der kun blev inviteret et par stykker med hjem, men selv det kan gi problemer, så måske man bare skal invitere drengen med.

Knus Louise

Som skrevet til de andre, så var det slet ikke et spørgsmål om at udelukke nogen, men mere om at lytte og anerkende min søns bekymringer og på bedste vis sørge for at han får en god dag selvom omtalte dreng er med.
Jeg tror som ikke barnet har det slemt, men mere på at han har en hjerneskade, ikke at det gør det nemmere...men min søn skal jo ikke forholde sig voksent til sådan et barn, men bare vide at hans behov også bliver tilgodeset, så ikke han skal få ødelagt sin fødselsdag..
Knus...

Anmeld

22. september 2009

Ni-ko-li-ne

jeg synes du skulle forklare Bertram at drengen bliver ked af det hvis han er den eneste der ikke kommer med, og at det nok skal blive en god dag, men også at du nok skal sige at han ikke må slå for så bliver man hentet igen?

Bertram skal, som du selv påpeger, ikke forholde sig voksent til drengen... og som du selv skriver ville jeg forklare børnene det med at slå og blive hentet i plenum... så han ikke føler sig yderligere truet...

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

jeg synes du skulle forklare Bertram at drengen bliver ked af det hvis han er den eneste der ikke kommer med, og at det nok skal blive en god dag, men også at du nok skal sige at han ikke må slå for så bliver man hentet igen?

Bertram skal, som du selv påpeger, ikke forholde sig voksent til drengen... og som du selv skriver ville jeg forklare børnene det med at slå og blive hentet i plenum... så han ikke føler sig yderligere truet...

Tror også det er det der må være den bedste løsning...
Tak for dit svar...
Knus..

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Men hvis skyld er det så,...og når de andre børn går rundt og er bange, skal de så også have ondt af ham??
Jeg kan sagtens følge din tankegang, men synes bare ikke helt den fungerer i praksis.
For Bertram er det ikke for at udelukke eller hævne sig, han er bange for drengen...
Knus Eva..

det er jo tydeligvis en 7-årig drengs omgivelser der gør ham agressiv på den måde... og jeg kan godt forstå de andre er bange for ham! det er synd - for dem alle! Vi havde selv en dreng i skolen som var voldelig og slog og bed os andre, men vi inviterede ham stadig med til fødselsdagene. Det viste sig at han havde det RIGTIG skidt derhjemme og endte med at blive fjernet hjemmefra og sat i plejefamilie. Hans forældre havde hverken tid eller overskud til ham, og hans frustrationer kom så ud som slag - dårlig opmærksomhed er bedre end ingen!
Lærerne på vores skole var rigtig gode til at tage fat i den slags og holdt både møder med forældrene om denne dreng og vores forældre talte så med os om det, og vi havde også psykolog hjælp i skolen så vi allesammen kunne tale sammen om de problemer der nu måtte opstå! Det hjalp virkelig godt, selvom vi hadede at sidde i en rundkreds og tale om vores følelser

Kan Bertram ikke forstå at drengen bliver ked af det hvis han ikke kommer med? og forstå at det i virkeligheden så lidt er HAM der pludselig driller? for det har han næppe lyst til!?

Håber virkelig I finder ud af det, og mon han ville slå de andre børn når der er voksne til stede? hvis han gør må han jo hentes fra fødselsdagen eller få en "time out" hvis man er tilhænger af den slags!

knus

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

Caroline86 skriver:

det er jo tydeligvis en 7-årig drengs omgivelser der gør ham agressiv på den måde... og jeg kan godt forstå de andre er bange for ham! det er synd - for dem alle! Vi havde selv en dreng i skolen som var voldelig og slog og bed os andre, men vi inviterede ham stadig med til fødselsdagene. Det viste sig at han havde det RIGTIG skidt derhjemme og endte med at blive fjernet hjemmefra og sat i plejefamilie. Hans forældre havde hverken tid eller overskud til ham, og hans frustrationer kom så ud som slag - dårlig opmærksomhed er bedre end ingen!
Lærerne på vores skole var rigtig gode til at tage fat i den slags og holdt både møder med forældrene om denne dreng og vores forældre talte så med os om det, og vi havde også psykolog hjælp i skolen så vi allesammen kunne tale sammen om de problemer der nu måtte opstå! Det hjalp virkelig godt, selvom vi hadede at sidde i en rundkreds og tale om vores følelser

Kan Bertram ikke forstå at drengen bliver ked af det hvis han ikke kommer med? og forstå at det i virkeligheden så lidt er HAM der pludselig driller? for det har han næppe lyst til!?

Håber virkelig I finder ud af det, og mon han ville slå de andre børn når der er voksne til stede? hvis han gør må han jo hentes fra fødselsdagen eller få en "time out" hvis man er tilhænger af den slags!

knus

Det kan han sagtens høre jeg siger til ham(ved ikke hvor meget børn skal forstå i den alder altså sættes ind i at SKULLE forstå), han er meget empatisk og jeg kunne nemt sige noget så han ville gå og få det helt skidt og bære barnets frustrationer, men det skal han bare ikke, det er ikke tanker han skal gå med.
Han skal sige fra over for barnet og det snakker vi om...ikke slå men sige fra og evt skubbe ham væk hvis ikke han lytter.
Det barn her har det ikke skidt hjemme....der har er fokus på..jeg tror desværre det er en hjerneskade-fejl på en eller anden der ere skyld i hans adfærd. Men den rummelige skole skal jo tage alle ind og det her er et af områderne hvor det skader og ikke rigtig gavner.
Han er et barn der feks spytter en voksen i hovedet og andre helt vanvittige ting...og tror nu nok han får skældud nok, så det er ikke det der mangler.
Spørgsmålet for mig vil aldrig være at udelukke barnet, men jeg vil sætte mine klare grænser og regler op for barnet, så jeg viser Bertram at vi siger stop over for den adfærd....mit barn skal ikke være medbehandler, der burde være voksne mennesker der tog den og de roller.
Knus Eva..

Anmeld

22. september 2009

Ina33

Jeg ville sige til min søn, at enten tog han alle med, eller også blev der ingen fødselsdag!
Jeg synes ganske enkelt ikke den er til diskussion.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke forstår dig, for det gør jeg fuldt ud!
Jeg har stået i samme situation med min datter. Hun valgt alle istedet for ingen. Den ene pige som var/er problemet, var jeg bare lidt mere opmærksom på.
Evt. kunne i få besteforældre til at hjælpe på dagen, og på denne måde forsøge at hjælpe drengen med problemer.
Jeg synes det er værd at tænke på at det er børn, drengen kommer jo ikke til din søns fødselsdag for at spolere den. Han ved formentlig bare ikke bedre, og derfor opfører han sig som han gør.
Vi/i har alle et ansvar som forældre, og jeg synes i skal prøve at få det bedste ud af dagen.

Tillykke med din søn, jeg håber i trods alt får en god fødselsdag.

MVH
Louise

Anmeld

22. september 2009

Honningblomst

Loppe skriver:

Jeg ville sige til min søn, at enten tog han alle med, eller også blev der ingen fødselsdag!
Jeg synes ganske enkelt ikke den er til diskussion.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke forstår dig, for det gør jeg fuldt ud!
Jeg har stået i samme situation med min datter. Hun valgt alle istedet for ingen. Den ene pige som var/er problemet, var jeg bare lidt mere opmærksom på.
Evt. kunne i få besteforældre til at hjælpe på dagen, og på denne måde forsøge at hjælpe drengen med problemer.
Jeg synes det er værd at tænke på at det er børn, drengen kommer jo ikke til din søns fødselsdag for at spolere den. Han ved formentlig bare ikke bedre, og derfor opfører han sig som han gør.
Vi/i har alle et ansvar som forældre, og jeg synes i skal prøve at få det bedste ud af dagen.

Tillykke med din søn, jeg håber i trods alt får en god fødselsdag.

MVH
Louise

Igen igen igen... det handler IKKE om at udelukke dem, det kunne jeg ikke drømme om, men hvordan giver jeg min søn tryghed og selvrespekt i forhold til at have et barn med som dagligt generer ham og som han skal være bange for...hvad siger jeg og til hvem...?Jeg kunne da godt bare sige sådan er det, men jeg mener ikke det er godt for min søn at jeg ikke tager hånd om den angst og de bekymringer han har...
Knus Eva,,

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Det kan han sagtens høre jeg siger til ham(ved ikke hvor meget børn skal forstå i den alder altså sættes ind i at SKULLE forstå), han er meget empatisk og jeg kunne nemt sige noget så han ville gå og få det helt skidt og bære barnets frustrationer, men det skal han bare ikke, det er ikke tanker han skal gå med.
Han skal sige fra over for barnet og det snakker vi om...ikke slå men sige fra og evt skubbe ham væk hvis ikke han lytter.
Det barn her har det ikke skidt hjemme....der har er fokus på..jeg tror desværre det er en hjerneskade-fejl på en eller anden der ere skyld i hans adfærd. Men den rummelige skole skal jo tage alle ind og det her er et af områderne hvor det skader og ikke rigtig gavner.
Han er et barn der feks spytter en voksen i hovedet og andre helt vanvittige ting...og tror nu nok han får skældud nok, så det er ikke det der mangler.
Spørgsmålet for mig vil aldrig være at udelukke barnet, men jeg vil sætte mine klare grænser og regler op for barnet, så jeg viser Bertram at vi siger stop over for den adfærd....mit barn skal ikke være medbehandler, der burde være voksne mennesker der tog den og de roller.
Knus Eva..

ja, det lyder lidt mere komplekst end jeg først havde forstået det, så!
Selvfølgelig er der grænser for hvad Bertram skal "tage på sine skuldre" og synes det er flot han lærer at sige fra! tror også den rigtige fremgangsmåde er at vise de andre børn (evt. til fødselsdagen) at hvis drengen ikke opfører sig som han bør, så bliver der sagt fra overfor ham! Så de også selv lærer at sige fra (uden at slå igen) og på den måde måske lære drengen at han ikke får noget ud af at slå - hvilket selvfølgelig ikke er sikkert han forstår hvis din teori er rigtig

Puha, jeg håber godt nok der kommer styr på det hele og at I får en rigtig god fødselsdagsfest! det er jo også synd for Bertram hvis han ikke føler hans fødselsdag bliver god!

knus

Anmeld

22. september 2009

Ina33

Eva skriver:

Igen igen igen... det handler IKKE om at udelukke dem, det kunne jeg ikke drømme om, men hvordan giver jeg min søn tryghed og selvrespekt i forhold til at have et barn med som dagligt generer ham og som han skal være bange for...hvad siger jeg og til hvem...?Jeg kunne da godt bare sige sådan er det, men jeg mener ikke det er godt for min søn at jeg ikke tager hånd om den angst og de bekymringer han har...
Knus Eva,,

Ahhh jeg fik lige læst de andre indlæg, undskyld jeg misforstod....  
Jamen er det så ikke noget med at anerkende din søns følelser, altså sige til ham at det er ok, at han ikke har lyst til at have drengen med osv.
Altså forklar ham at du godt kan forstå hans bekymringer, men at du som voksen nok skal tage ansvaret for drengen, når han kommer til Bertrams fødselsdag.
For måske kunne din søns frustrationer også handle om, at han er "flov" over at skulle have en "balladmager" med hjem til jer som forældre?
Jeg tror blot at jeg ville anerkende hans følelser, og gøre det klart for ham, at jeg nok skulle tage ansvar for ham denne dag....

MVH
Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.